SMS backup på datorn?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone SMS backup på datorn?

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 98

Jag börjar med att svara på eran fråga – ja, jag har både sökt i forumet och googlat 🙂

Jag ska nu uppdatera från 3.0 till 3.1.2 – och jag vill ha en säkerhetskopia av filen som lagrar sms för att sen kunna lägga över den till telefonen igen.

Jag vill alltså inte göra en säkerhetskopia på telefonen, när jag uppdaterat & jailbreakat vill jag ha det som en helt “ny” telefon – inte använda mig av någon backup.

Men vill endast ha kvar sms från telefonen nu, har för mig det sparas i en sql-fil inne i telefonen, men hur kommer jag åt den för att kopiera över den till min dator under uppdateringen för att sen lägga tillbaka den?

Tacksam för svar 🙂

Freebo
    Member
    Post count: 4365

SMS ligger i /Var/Mobile/Library/SMS

Kopiera * .db (Databasen) or plist-filerna, (dra över katalogen Parts oxo för att få med bilder från MMS) till pcn/macen och dumpa tebax dem efter uppgraderingen

ok, HUR du kopierar… installera OpenSSH från Cydia, dra över filerna med WinSCP

brejkish
    Member

Tusen tack för svaret! 🙂

Hur var det jag skulle bläddra mig fram i iPhonen via min PC sa du?
    – Laddade ner WinSCP och installerade OpenSSH via Cydia men fattar inget.

Tacksam för hjälp med hur jag ska ta mig in i telefonen för att hämta filerna =)

Freebo
    Member
    Post count: 4365

OpenSSH och WinSCP är basic stuff, du får massor av tips om du söker i forumet på begreppen =)

brejkish
    Member

Ojoj oj…

Nu när jag fick igång det med WinSCP och OpenSSH så blev jag super duper glad – ett prog man kan ha stor användning av!
    Tackar så mycket för tipset, fungerar utmärkt och har nu backup på sms-historiken 🙂

Så nu ska jag uppdatera till 3.1.2 🙂

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.