SMS tangentbord Iphone 3g

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone SMS tangentbord Iphone 3g

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 53

Tja, tänkte bara höra med er som har den nya… hur ser tangentbordet ut när man skriver sms? tänkte mest på då.. hur å,ä,ö är placerad.. är det som på Swephone?

Hur tycker ni ordlistan fungerar för svenska när man skriver ett sms? är den lika bra som t9 ?

frieesh
    Member
    Post count: 35

@justin 5828 wrote:

Tja, tänkte bara höra med er som har den nya… hur ser tangentbordet ut när man skriver sms? tänkte mest på då.. hur å,ä,ö är placerad.. är det som på Swephone?

Faktist mycket bra fråga är å,ä,ö inkluderat i det nya svenska tangetbordet?

kladda
    Member
    Post count: 48

har bara hittat ÅÄ om man håller inne A och Ö om man håller inne O

sjukt jobbigt då det kmr ta bra mkt längre tid att skriva så…

justin
    Member
    Post count: 53

a skit också 🙁 , verkar likna swephones variant. Som du säger så är den där väldigt krånglig, hade hoppats på att det var typ att man tryckte på en knapp två gånger snabbt för att växla… ungefär som det fungarar på en vanlig telefon.

Hur är det med ordlistan, får man upp relevanta förslag när man börjar på ett ord?

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@justin 5843 wrote:

a skit också 🙁 , verkar likna swephones variant. Som du säger så är den där väldigt krånglig, hade hoppats på att det var typ att man tryckte på en knapp två gånger snabbt för att växla… ungefär som det fungarar på en vanlig telefon.

Hur är det med ordlistan, får man upp relevanta förslag när man börjar på ett ord?

Har prövat ordlistan och du behöver inte leta upp å ä och ö så ofta. Ska du skiva döda så skriver man doda och trycker på space när man ser förslaget. Dock har inte min Iphone vant sig vid min skrivning än så den vet inte vilka ord jag använder mest.
    Sen så om man trycker fel på typ alla utom första bokstaven så gissar den också till sig rätt så bra vilket ord det ska bli. Eftersom det inte är den populära T-9-inmatningen så slipper man “lägga till ord” i ordlistan.
    Gud så skönt, börjar äntligen vänja mig vid båda tummarna.
    Kan klaga på att använda tangentbordet i landscape är stor skillnad.

frieesh
    Member
    Post count: 35

Så T9 är bra på den nya iphonen?

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@frieesh 5997 wrote:

Så T9 är bra på den nya iphonen?

Nej det är bättre än T9. T9 är som en grymt bantad version av Iphones system. På mobilen så har du tre bokstäver på samma knapp. På iphonen händer högst ett stavfel per ord.

Japanska och kana är grymt skönt att skriva i med.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.