Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Snälla hjälp mig! Det går inte att göra nånting med min Iphone
-
AuthorPosts
-
Hej Snälla ni!
Min pojkvän köpte en begagnad Iphone 2G för några dagar sedan. Det va inga som helst problem med den när vi fick den. Men så skulle vi lägga in bilder och musik i den ifrån datorn. För först försökte vi att bara lägga in filerna direkt i mappen som kom upp när vi anslöt telefonen till datorn, vilket inte fungerade. Vi sökte på google efter hjälp och där hittade vi att vi var tvugna att använda iTunes? så vi gjorde det, och så stod det att vi var tvugna att synkronisera telefonen med itunes, så vi gjorde det och efter det är det bara en stor bild på telefonen med iTunesloggan och en usb-kabel riktade mot varandra. Det händer ingenting om man drar ur batteriet eller gör nånting. Den är helt DÖD !
SNÄLLA hjälp mig !
Jag mår jättedåligt av att ha haft sönder min pojkväns nya mobil som han längtat efter jättelänge! Snälla hjälp en ledsen tjej!tacksam för snabba svar!
/EmmaVänta nu, drar ur batteriet? En iPhone har inget löstagbart batteri! Eller menade du kanske något annat?
Du kan ju annars koppla in den igen och trycka på “återställ”, det borde lösa eventuella problem, det är väldigt väldigt svårt att ha sönder en iphone genom att synkronisera den mot datorn, så skulle inte oroa mig om jag var du!
Om det nu är en riktig iphone..
@miche 26803 wrote:
Vänta nu, drar ur batteriet? En iPhone har inget löstagbart batteri! Eller menade du kanske något annat?
Du kan ju annars koppla in den igen och trycka på “återställ”, det borde lösa eventuella problem, det är väldigt väldigt svårt att ha sönder en iphone genom att synkronisera den mot datorn, så skulle inte oroa mig om jag var du!
Om det nu är en riktig iphone..
jag menade självklart att stänga av den och starta om den.
När jag försöker koppla in den igen och kommer in i iTunes står det bara att “The SIM card inserted in this iPhone does not appear to be supported.
Only compatible SIM cards from supported Carrier may be used to activate iPhone. Please insert the SIM card that came with your iPhone or visit a supported Carrier’s store to receive a replacement SIM card.“men jag fick inte med något simkort med telefonen och vilka är det jag ska vända mig till om jag ska få ett nytt… Borde jag inte kunna använda något av våra gamla simkort? Har provat med alla vi har (2 st Telia och 1 st 3G) men inget av dom fungerar. vad gör jag nu?
@fridlyst 26806 wrote:
jag menade självklart att stänga av den och starta om den.
När jag försöker koppla in den igen och kommer in i iTunes står det bara att “The SIM card inserted in this iPhone does not appear to be supported.
Only compatible SIM cards from supported Carrier may be used to activate iPhone. Please insert the SIM card that came with your iPhone or visit a supported Carrier’s store to receive a replacement SIM card.“men jag fick inte med något simkort med telefonen och vilka är det jag ska vända mig till om jag ska få ett nytt… Borde jag inte kunna använda något av våra gamla simkort? Har provat med alla vi har (2 st Telia och 1 st 3G) men inget av dom fungerar. vad gör jag nu?
Ok då förstår jag 🙂
Det enda du behöver är alltså ett telia-kort att stoppa i luren innan du kan aktivera luren och eventuellt jailbreaka den för att låsa upp för övriga operatörer (förutsatt att du inte har senaste firmwaren på telefonen vilket inte går att låsa upp). Dock verkar det ju konstigt eftersom du provat telia-kort som du säger.
Vart är telefonen ursprungligen köpt ifrån? Om det är en svensk iphone så ska ett teliakort funka. Men det luktar konstigt här..
Det du kan prova är att hålla in home och sleep/wake knapparna i 10sekunder, efter 10sekunder så släpper du sleep/wake-knappen och fortsätter trycka på home-knappen i ytterligare 10sekunder, detta borde göra så att telefonen går i återställningsläge, då ska du kunna koppla in den och återställa den med itunes.
@miche 26807 wrote:
Ok då förstår jag 🙂
Det enda du behöver är alltså ett telia-kort att stoppa i luren innan du kan aktivera luren och eventuellt jailbreaka den för att låsa upp för övriga operatörer (förutsatt att du inte har senaste firmwaren på telefonen vilket inte går att låsa upp). Dock verkar det ju konstigt eftersom du provat telia-kort som du säger.
Vart är telefonen ursprungligen köpt ifrån? Om det är en svensk iphone så ska ett teliakort funka. Men det luktar konstigt här..
Det du kan prova är att hålla in home och sleep/wake knapparna i 10sekunder, efter 10sekunder så släpper du sleep/wake-knappen och fortsätter trycka på home-knappen i ytterligare 10sekunder, detta borde göra så att telefonen går i återställningsläge, då ska du kunna koppla in den och återställa den med itunes.
Hur vet jag om jag har den senaste “firmwaren”? (vad nu det är?)
Telefonen är enligt säljaren ursprungligen köpt ifrån USA.Jag försökte göra så som du beskrev. Men händer ingenting. Den stänger bara av sig och startar om. Och sen ser den precis likadan ut (både telefonen och itunes)
Prova håll in home+sleep knappen kanske någon sekund längre än 10sekunder då! Iaf tills apple-logon syns.
Du kan se om den har senaste firmwaren när du har telefonen igång, så det verkar ju inte som om du kan kolla upp det nu direkt annars syns det under inställningar -> allmänt -> om
Är den köpt i USA så ska den ju funka som det är, du kanske skulle ta och kontakta säljaren och fråga vad det är som händer? Han lär nog ha bättre koll på luren. Eftersom det inte blivit någon fysisk åverkan så tror jag starkt på att det bara är ett mjukvaruproblem, återställning bör iaf göra susen.
När jag startar telefonen så står det “SIM låst, Sätt i ett giltigt SIM-kort utan PIN-kodlås för att aktivera iPhone.” Oså kan jag välja “lås upp” och skriva in min kod men sen ser den precis likadan ut som jag förklarade tidigare. Kan inte komma in på itunes och göra en återställning.
Asså grejen är ju den att en kompis ringde nyss och jag kan svara i telefon och prata med folk, men jag kan inte göra nånting själv. Fick ett sms nyss också men kan inte öppna och svara på det. Just nu känner jag mig ganska bakom flötet måste jag ju säga.
Säljaren är en privatperson (telefonen är köpt över tradera :/ ) så vet inte om han vet så himla mycket mer än oss. men ska försöka få tag på honom och se om han vet nånting.
Ja, det betyder att du inte får ha pinkod aktiverat på simkortet, alltså måste det var avslaget innan du sätter i det i iphonen.
Låter som ett väldigt konstigt problem du har! Men om du nu provat med soft reset (hålla in home+sleep tills appleloggan dyker upp) utan framgång så får någon annan vägleda dig här!
Detta är sannolikt ett mjukvarufel,återställ den totalt i itunes så hela luren blir rensad,sen ska du se att den lär funka bra med telia iaf.
Du skulle kanske ha läst på lite bättre innan du började göra nåt,jag tycker att du ska kolla användarhandboken på apples hemsida lite närmare.Detta löser kanske inte ditt nuvarande problem,men kan hjälpa dig i framtiden.@steffe 26816 wrote:
Detta är sannolikt ett mjukvarufel,återställ den totalt i itunes så hela luren blir rensad,sen ska du se att den lär funka bra med telia iaf.
Du skulle kanske ha läst på lite bättre innan du började göra nåt,jag tycker att du ska kolla användarhandboken på apples hemsida lite närmare.Detta löser kanske inte ditt nuvarande problem,men kan hjälpa dig i framtiden.Hej Steffe!
Asså grejen är ju att det inte går att göra nånting i iTunes med telefonen. För att SIMkortet tydligen inte fungerar. Även fast det är Telia (provat flera olika telia-kort).
Sätt den i dfu så ska det gå att återställa,finns flera tips om detta i forumet.
Hold your horses!
Om inte jag är helt ute och cyklar, visst är det en iPhone 2G och inte en iPhone 3G?
Om det är så som jag tror så har den bara blivit återställd och behöver aktiveras med Quickpwn.
Efter som den är låst nu så behöver du låsa upp den och aktivera.
Alla iPhone 2G oberoende firmware kan låsas upp och kommer alltid att kunna låsas upp i framtiden.
Men är jag ute och cyklar?
@snook 26850 wrote:
Hold your horses!
Om inte jag är helt ute och cyklar, visst är det en iPhone 2G och inte en iPhone 3G?
Om det är så som jag tror så har den bara blivit återställd och behöver aktiveras med Quickpwn.
Efter som den är låst nu så behöver du låsa upp den och aktivera.
Alla iPhone 2G oberoende firmware kan låsas upp och kommer alltid att kunna låsas upp i framtiden.
Men är jag ute och cyklar?
Om det är en 2G, så helt rätt. Återställ, installera senaste QuickPwn, kör QuickPwn, då aktiveras den. Gå sedan in i Cydia och installera BootNeuter. Då kan du använda Telia 😉
Heej alla som försöker hjälpa mig 🙂
Tack för alla svar!
Det är helt rätt, det är en 2G det handlar om i mitt fall.Men nu är jag lite bakom flötet när det gäller alla dessa program(?) som ni nämner (QuickPwn , Cyndia, BootNeuter etc. !). Vad är allt dessa? vart finns dom? och hur gör jag?
Ladda ner quickpwn 2.2.5 på sidan jag länkade till det finns en för mac och en för windows.Ladda också ner iPhone firmware 2.2.1 på denna sida.Lägg allt i en mapp tex på skrivbordet.Anslut iphonen med usb till datorn sen startar du quickpwn och följer anvisningarna.
Ja, och efter det har du Cydia i iPhonen. Därifrån kan du installera BootNeuter 😉
Tack för länken!
Ska nu ladda ner dessa program och försöka göra som ni har beskrivit och de anvisningar jag får i quickpwn. Och hoppas på ett gott resultat. Är ni säkra på att detta ska fungera, så jag inte förstör telefonen ännu mer (A) Lite smånervös, eftersom att jag inte har en aning om vad jag ger mig in på.Och “Carpe” – Pojkvännen vet redan om att jag sabbat telefonen 😛
Vad är detta “BootNeuter” som “Mekke” pratar om? Är det nånting man måste ha? Och isåfall varför? 🙂 Lika bra att fråga 😛
Ännu en fråga har kommit upp nu när jag sitter och kör det där programmet “Quickpwn”. Det kommer upp nånting som heter “Bootloader v3.9” som man ska välja. Vad är detta? Jag kan inte fortsätta om jag inte laddar upp nånting där.. hjälp mig!!
Hej allihop!
Jag vill bara tacka er med 1000 varma kramar!
Jag gjorde som ni sa och använde de program etc som ni berättade för mig. Och även fast det va lite nervigt att försöka ta sig igenom det, när man egentligen inte hade en aning om vad man gjorde. Men jag lyckades ta mig igenom och det tack vare er hjälp!Vet inte hur jag ska kunna tacka er!
Jag har nu en telefon som fungerar och en pojkvän som är glad igen 🙂Tack och åter tack!
Puss & Kram
Emmaps. ni hör säkert av mig nån gång snart igen 😉 fler frågor kommer nog att dyka upp under tiden vi försöker komma på hur denna “tekniska mannick” fungerar 😉 ds.
Kul att du fixade det.
Snyggt jobbat,lycka till i fortsättningen!
hehe ni är för söta 😛
Men nu är det såhär att den där förbannade telefonen har hakat upp sig !
Stängde av den som vanligt och när den skulle startas så är det bara det där äpplet och den snurrande runda ringen (den visar väl att telefonen laddar/tänker eller nått?!) och så vibrerar telefonen med jämna mellanrum. Vad är det för fel??Hjälp mig snälla !
/Emma
@fridlyst 27138 wrote:
hehe ni är för söta 😛
Stängde av den som vanligt och när den skulle startas så är det bara det där äpplet och den snurrande runda ringen (den visar väl att telefonen laddar/tänker eller nått?!) och så vibrerar telefonen med jämna mellanrum. Vad är det för fel??Hjälp mig snälla !
/Emma
Fatal error: Call to undefined method vB_ReportItem_Post::set_extrainfo() in /home/web29734/domains/iphoneinfo.se/public_html/forum/report.php on line 60
Hej. Jag har en iPhone 3G med 16G, 2.2.1 och firmware 02.30.00 .
Den funkade inte att få igång med rebellcard trots att säljaren sa att det skulle fungera med 2.2.1. Den är jailbreakad men inget händer. Jag gick in och köpte en upplåsning på unlock-the-iphone,com men jag fattar inte hur jag ska göra. Ska jag koppla telefonen till datorn och köra genom iTunes? Ska mitt SIM-kort (som telefonen inte säger att den kan hitta) sitta i eller ska man göra denna procedur utan SIM-kort?
Tacksam för lite vägledning.Jag har samma problem som “fridlyst” hade, fast jag har en 3G iphone. och jag har ingen pinkod på simkortet, och funkar inte att återställa.
Snälla hjälp.!
Hej! Jag har övertagit min lillasysters iPhone som var låst till Telia. Jag var till en Telia butik och låste upp den (jag har halebop). De första dagarna var det inga problem. Men sen dök det upp en ruta där det stod att jag måste återställa den. Efter många om och men gick det (jag återställde i iTunes). Men det slutfördes inte riktigt. Jordgloben kom inte fram där det skulle stå iPhone är aktiverad utan det kommer fram en vit sida i iTunes där det står att jag inte har något sim-kort i telefonen, vilket jag ju har. Har även provat med ett Teliakort. Jag har provat på både Mac och PC, men samma sak. Jag har den senaste versionen av iTunes. Telefonen går inte att använda, den visar bara att jag ska koppla upp till iTunes. Jag kan inte återställa den igen för jag kommer inte in på Sammanfattning, den vita rutan är kvar.
Snälla, hjälp mig!
Varför låser man upp en Telia låst telefon till Halebop? Det funkar ju vilket som 😛
Har du provat att starta om och sätta i DFU mode? Låter som att din telefon fastnat i något mellanting..
Jag trodde man skulle låsa upp även fast Halebop går i Telias nät. Att dom inte sa något i Teliabutiken då, jag berättade att det var Halebop jag ringde med. Lite oshysst. Starta om? DFU mode? Jag är inte så duktig på sånt här 😉
@h3nr11k 70628 wrote:
Varför låser man upp en Telia låst telefon till Halebop? Det funkar ju vilket som 😛
Har du provat att starta om och sätta i DFU mode? Låter som att din telefon fastnat i något mellanting..
Jag trodde man skulle låsa upp även fast Halebop går i Telias nät. Att dom inte sa något i Teliabutiken då, jag berättade att det var Halebop jag ringde med. Lite oshysst. Starta om? DFU mode? Jag är inte så duktig på sånt här
@emmabjurs 70725 wrote:
Jag trodde man skulle låsa upp även fast Halebop går i Telias nät. Att dom inte sa något i Teliabutiken då, jag berättade att det var Halebop jag ringde med. Lite oshysst. Starta om? DFU mode? Jag är inte så duktig på sånt här
klart dom inte säger nått dom tjänar ju 350 kr 😀
@fridlyst 27138 wrote:
hehe ni är för söta 😛
/Emma
Hadde samma problem med min 3G innan när jag skulle uppdatera den, jag fick kolla youtube och kom fram till att man skulle anväda “iReb” eller nåt namn i den stilen, (kommer iinte riktigt ihåg) men kolla Youtube, din iphone har lagt sig i ett säkerhets läge 🙁
@pongo 70631 wrote:
Hahaha, ffs det kände jag inte till ^^ förlitade mig på unlock även då jag inte behövde det. damn damn ;p
Vad jag har läst så ska det funka att växla mellan Telia och Halebop. Det som är skillnaden är bara namnet i operatörsfältet…
@emmabjurs 70725 wrote:
Well som folk sa innan; De vill bara luras. Starta om; Håll inne hemknappen samt låsknappen (Den på toppen) i några sekunder tills det kommer upp en “stäng av” svipe mojäng. Sen så för att starta så kör du samma metod som när du stängde av.
Om det inte funkar då kan vi prata om DFU
Jag har exakt samma problem nu, men jag har Iphone 4 det är en bild på sladden och Itunes…Men absolut ingenting händer när jag kopplar sladden till datorn! HJÄLP!!
@jasminee 82907 wrote:
Jag har exakt samma problem nu, men jag har Iphone 4 det är en bild på sladden och Itunes…Men absolut ingenting händer när jag kopplar sladden till datorn! HJÄLP!!
Hejsan!
Din mobil är i DFU-läge.
Enklaste sättet att komma därifrån är väl att hålla in home-knappen och on/off-knappen samtidigt i en stund. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.