Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Snart kan man förhoppningsvis låsa upp sin 3.1.3!
-
AuthorPosts
-
@kirrang 57379 wrote:
Ringde dom igår -den var inte stöldanmäld. Pratade med dom på Tre och frågade om jag tecknade ett abonnemang med dom, som telefonen var låst till från början så ska den fungera. Eftersom jag ändå inte kan ha kvar mitt gamla abonemang med Telenor (som var den egentliga anledningen till att jag låste upp den) så är det ju lika bra att teckna med Tre så slipper jag hålla på och jävlas.
Dom som låser upp och tar betalt inser väl att det finns inkompetent folk som jag, men jag är ju faktiskt läskunnig och ska ta till mig alla instruktioner på nätet innan jag betalar för nått sånt igen.
Det är ett steg påväg! Men är den tecknad till något abb? För om den är kontantköpt så kan du låsa upp den via tre för en summa av 350 rixdaler. Dock så har du kanske kollat det?
Ah, nu var inget riktat mot dig. Hoppas du var med på det utan det var mer att jag flippade ur ;). Men i alla fall. Behöver du hjälp så finns forumet här! Vi hjälper med allt (Förutom piratmaterial) 😀
Musclenerd har tweetat lite roligt dom senaste dagarna..
“MuscleNerd
yaaay…bizzare apple rogue interpreter just let me poke any values into BB memory http://iphwn.org/morefun.txt lol :)”
“MuscleNerd
Ha just re-found crashing command yellowsn0w was originally going to use before +stkprof. Apple fixed it *accidentally* in 02.28.00.”
Sen behöver ju inte det här betyda något…han säger inte så mycket mer än att han pillar lite med bb..men han ger lite ledtrådar.
från en av länkarna
“at@gticom:
OK
at@seq_kill(2)
OK
at@seq_init(2,0)
OK
at@seq_insert(2,1,”print(“iPhone DevTeam countdown to 3.2:”)”)
OK
at@seq_insert(2,2,”new(“%d:i”,1)”)
OK
at@seq_insert(2,3,”i=10″);
OK
at@seq_insert(2,4,”while(i>0)”)
OK
at@seq_insert(2,5,”print(i)”)
OK
at@seq_insert(2,6,”i=calc(i-1)”);
OK
at@seq_insert(2,7,”endwhile”);
OK
at@seq_insert(2,8,”print(“CAN I HAZ ULTRASN0W 0.93??!?”)”);
OK
at@seq_run(2)
OK
iPhone DevTeam countdown to 3.2:
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1
CAN I HAZ ULTRASN0W 0.93??!?”Verkar som Geohot också har hittat en exploit som han kan använda till BB 05.12.01 upplåsning. Det verkar dock osäkert om det är samma exploit som Dev Team jobbar med. Här är en sammanfattning av deras snack i twitter.
What does geohot tweet mean?
its my bb exploit for safekeeping
geohot: did you turn that over to the dev team or are you doing something with it?
my days of turning things over are done
i hope its different from the one they have
but they prob already have it
its the one i orig wanted to release blacksn0w with
it’s still there in the new bb
yep, just checked
but then opted to use xemn since it was public
Oo, it carries over from 05.11 to 05.12?
why wouldn’t it, apple doesn’t fix things proactivly
geohot we prob should figure out a way to know if we have same exploit double blind, otherwise we may release 2 different ones at same time
any suggestions?
not sure how to do that without making it easy to brute force tho
yea, i salted the hash
yeah
hmm maybe if we both hash the stack dump
Can you two take this out of public sight?
the stack itself, not the header before it or the registers after it
muscle: any notice about the exploits are the same ?
we are working on it
cryptography, perfect for people who don’t trust each otheriPhone DevTeam And GeoHot Discussing Exploits For New Baseband | FSMdotCOM
” cryptography, perfect for people who don’t trust each other “
En ny motivation eller vadå? 😛 Det är så lol att de hittar massa exploits dirr 😛
fan jag hänger inte med, kommer de något nytt jailbreak till en 3gs 3.1.3 utan sparade SHSH filer från Cydia snart ? 🙂 e lite smått uttråkad nu utan en ända app 😛
Enda
Nej, i bästa fall ngn gång efter 14e mars eller när nu nästa stora fw release droppar
okej, när kommer nästa stora FW då ? 😛
Antagligen till nya iPhonen. Dvs sommaren
FAAAAN !! .. i want it now ! .. Varför vill dom inte släppa en till denna då ? 😛
varför ödsla ett av få kryphål på en liten uppdatering där det kommer en feting inom kort som även den måste knäckas?
För att 3.1.3 är en LOL uppdate. De vill inte lägga ned tiden på en uppdate som antagligen klantiga eller dumma uppdaterat till. Inget jag tycker utan det är vad bla Geohot säger..
Jailbreak: Ny jailbreak för 3.1.3 med operatörsupplåsning
Gull1Hack heter den nya Jailbreaken som även ska klara av 3.1.3Än så länge är de svårt att avgöra om de är ett försök till PR, med hävdar sig söka ‘test piloter’ för sin Jailbreak. Är man intresserad ska man maila dem verion av mjukvara, Baseband, och vilken model på iPhone till gull1hack@gmx.net
Sugen? 😉
Ps. Jag vet inte om detta e sant jag har bara läst det.Ds
Fan de va ju synd asså 🙂 fick lite hopp där 🙂 haha
fler bevis på att det verkligen är turbofake
MuscleNerd (MuscleNerd) on Twitter
http://iphwn.org/gh.txtHej jag har beställt en iphone från tre .. kan man låsa upp den till comviq?
Synd att det var fejk, fick också lite hopp när jag såg inlägget
@dem_163 57931 wrote:
Hej jag har beställt en iphone från tre .. kan man låsa upp den till comviq?
Du kan om dom inte har uppgraderat din telefon till os 3.1.3 men det kan du kolla så fort du har fått fdin telefon.
Det är väl bäst om det är os 3.1.2?? om jag har fattat det rätt. är också nya med jailbreaka och gjorde misstaget att uppdatera till 3.1.3. Så om ituins frågar om du vill uppdatera till os 3.1.3 så gör inte det om du vill jailbreaka den!!Jo, men bara om han köpt den kontant för ca 6500:- eller mer…
det finns en privat mini iphone nu med 2 sim kort den är bäst
Privat? Är inte alla telefoner privata?
@kingmartin92 58138 wrote:
det finns en privat mini iphone nu med 2 sim kort den är bäst
Inläggets relation till 3.1.3 efterfrågas
@jonas19 57846 wrote:
Fan de va ju synd asså 🙂 fick lite hopp där 🙂 haha
Håll koll på iClarified – Apple News and Tutorials Om inte dem postar upp något är det inte värt att veta 🙂
[IMG]http://ispazio.files.wordpress.com/2009/06/immagine-24.png?w=500[/IMG]Enligt David Lim rapport på sin blogg, verkar det som om DevTeam har hittat en ny exploit för att låsa upp baseband firmware 3.1.3.
Detta ger fördelar endast i iPhone eftersom den nya basebanden exploiten gör är att det går att justera operatörlåset på telefonen, något som iPhone 3G och 3GS italienarna inte blir lidande av pga sina fabrilupplåsta iphones..
Vid denna punkt, förutom den exploit hittad en tid sedan av Sheriff Hashim, så finns det ett annat sätt att få ner tillfälligt upplåsning. Allt detta sker genom en gammal yellowsn0w verktyg som gjorts tidigare av DevTeam själva.
Den fullständiga utgåvan av firmware 3.1.3 med baseband 05.12.01 kan vara nära dig så håll dig informerad.
Källa iSpazio – Notizie su iPhone Italiano, iPhone 3GS, iPod Touch, iPad Italia e recensioni App Store.
Google översatt för det mesta.Vet inte själv hur jag ska tolka detta, menar dem att det är möjligt att låsa upp BB 05.12.01 med gamla goda yellowsn0w? Intressant är det iaf.
@andlin 55657 wrote:
Kan inte annat än att hålla med, varför slösa bort ett hål på en skituppdatering som 3.1.3 är :confused: Känns som den bara är till för att stänga ute de som kör med upplåsning och är dumma nog att klicka Ja på allt som iTunes poppar upp…
Spara hålet till kommande 4.0.0!
Feeeeel!
Stänger även ute alla som köpt en sprillans ny iPhone med senaste FW och BR.Dumförklara oss inte är du snäll.
Ni som väntar på en upplåsning till nya baseband får nog vänta till efter sommaren. Då överdriver jag inte.
Fick en Iphone i present för ett par månader sedan, vad jag har förstått efter lusläst alla forum jag kan hitta är att det är kört för mig att jailbreak:a den, finns det någon som har
hört nåt om man är på G att lösa det eller det är bara att vänta o se?Nån som vet hur det går för teamen med jailbreak och upplås av 05.12.01 (3.1.3)
hörde att v.4 skulle dyka upp nu i dagarna….min e låst till telia .. ingen som har koll på om det går att låsa upp den i en av deras butiker då den e kontantköpt..? står på deras hemsa 300:- och att dom gör det efter 12 mån.. men undra om det gäller kontantköpta mobiler på mac store med ?
@luddich 61839 wrote:
Nån som vet hur det går för teamen med jailbreak och upplås av 05.12.01 (3.1.3)
hörde att v.4 skulle dyka upp nu i dagarna….min e låst till telia .. ingen som har koll på om det går att låsa upp den i en av deras butiker då den e kontantköpt..? står på deras hemsa 300:- och att dom gör det efter 12 mån.. men undra om det gäller kontantköpta mobiler på mac store med ?
jb är på gång, när? ingen vet.
även om den är köpt med kontaktkort, så är den låst till telia i 12månader hos telia, spelar ingen roll vart du köpt den.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.