Spåra din stulna iPhone?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Spåra din stulna iPhone?

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • Author
    Member
    Post count: 20

Har hört att det ska gå att spåra en stulen iphone och även få den att tex ringa om du inte vet var du lagt den..
    Men hur fungerar det? Vad för tjänster finns det som ger dig möjlighet till detta? Och finns det kanske även sådana tjänster som inte kostar?

Har hittat något som heter iHound men som kostar pengar.. finns det andra likadana tjänster?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Jag reggade två konton på MobileMe igår; Apple – MobileMe – Your iPhone, Mac, and PC. In perfect sync.

lite coolt att kunna se sin mobil på en karta, skicka flashmeddelanden till den, wipe:a den remote eller skicka ljudsignaler

Hinther
    Member

Ja MobileMe verkar riktigt användbart!
    Men jag gillar inte att man måste uppge sitt kreditkort för att kunna prova Trial..

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

För jailbrakade iphone finns Cylay, en program just för att kunna spåra stulna iphones. Även med Longitude kan du söka efter din mobil, du kan ställa in den på att skicka position info varje kvart.

@hinther 52190 wrote:

…även få den att tex ringa om du inte vet var du lagt den..

Jau.., du kan ju ringa den. :rolleyes:

Freebo
    Member

695:- år eller så men du får ganska många tjänster och alla är integrerade i din iPhone

Hinther
    Member

700/året, nja.. Så mycket får man väl inte för den kostnaden?

Men vad finns det för mer alternativ? Någon som provat iHound?

Freebo
    Member

Bara Gallery, iDisk och att synka kontaker m.m. trådlöst fick iaf mig på kroken. Jag var trött på halvmessyrer och dåligt supportade och integrerade tjänster

Hinther
    Member

Ok, ska kolla lite på det.. Men man kan köra Trial i 60 utan att behöva betala något eller?

Kollade upp den där iHound mer, och det visade ju sig att appen var tvungen att vara igång för att du skulle kunna spåra den vilket innebär att du måste starta den efter varje samtal osv.. helt värdelöst ju!

Ponyboy
    Member

@ Freebo

Hur funkar MobileMes spårning? Är det samma som Cylays att den installeras i iphone och aktiveras med push och försvinner efter en återställning eller är den mer inveckad och klarar av en återställning?

TruB
    Member
    Post count: 476

@ponyboy 52204 wrote:

@ Freebo

Hur funkar MobileMes spårning? Är det samma som Cylays att den installeras i iphone och aktiveras med push och försvinner efter en återställning eller är den mer inveckad och klarar av en återställning?

Tror inte det är nåt som installeras då det är apples egna tjänst, och därför ska fungera även vid en återställning.

Ponyboy
    Member

Det var just det jag undrade, med tanke på att det är apples egen tjänst, om det redan finns i iphones OS eller den måste installeras. Om den redan finns i iphonen och den kan spåra mobilen även efter en återställning då skulle jag kunna tänka mig köpa den. Annars kan jag hålla mig till Longitude då den kostar bara 1.99$ engångs avgift.

Freebo
    Member

@ponyboy 52204 wrote:

@ Freebo

MobileMe’s Find my iPhone bygger på GPS och serienumret. Om banditen byter SIM-kort och kör en Restore kan jag fortfarande se telefonen i Goole Maps. I mitt fall med fascinerande god precision. Det enda sättet att gömma sig från detta är att slå av Platstjänster/Location Services men sannolikheten att banditen gör det är nog rätt liten då den defaultar till ON vid en Restore och telefonens funktionalitet faktiskt till stora delar bygger på att den vet var den befinner sig =)

@hinther 52201 wrote:

Ok, ska kolla lite på det.. Men man kan köra Trial i 60 utan att behöva betala något eller?

Kollade upp den där iHound mer, och det visade ju sig att appen var tvungen att vara igång för att du skulle kunna spåra den vilket innebär att du måste starta den efter varje samtal osv.. helt värdelöst ju!

yes, det är 60 dagars free trial. Du reggar dig med kreditkort och avslutar du det inte inom 60 dagar så förlängs tjänsten i 12 månader.

@ponyboy 52221 wrote:

Det var just det jag undrade, med tanke på att det är apples egen tjänst, om det redan finns i iphones OS eller den måste installeras. Om den redan finns i iphonen och den kan spåra mobilen även efter en återställning då skulle jag kunna tänka mig köpa den. Annars kan jag hålla mig till Longitude då den kostar bara 1.99$ engångs avgift.

Allt ligger där latent i ditt OS, det aktiveras då du installerar ett me.com konto och aktiverar tjänsten “find my iPhone”

Bara en sån enkel liten sak att du kan skicka en 2-minuters ljudsignal till telefonen med ett meddelande är ju pefekt för alla glömska som förlägger sig telefon. Signalen är hög och fungerar även i silent mode och med att annat SIM-kort i :laugh:

Hinther
    Member

Ok, låter lockande.. Får se över min ekonomi 🙂

Ponyboy
    Member

@ Freebo

Tack för en bra och utförlig förklaring, as usual. Ska aktivera free trial nu och förmodligen betala för tjänsten efterråt.

peve
    Member
    Post count: 92

@ponyboy 52196 wrote:

För jailbrakade iphone finns Cylay, en program just för att kunna spåra stulna iphones. Även med Longitude kan du söka efter din mobil, du kan ställa in den på att skicka position info varje kvart.

Jau.., du kan ju ringa den. :rolleyes:

Har installerad Cylay som ser ut att fungera bra. Nackdel att om ”the bad ” byter simkort så fungerar Cylay inte (?):confused:

Ponyboy
    Member

Cerebro (skönaste namnet) är en ny spårning applikation. I beskrivning så står det att den har mera funktioner än MobileMe. Den visar inte bara vart din mobil befinner sig, den visar dessutom vart den har varit så du kan se hur den har färdats.

Bara att ladda ner applikationen i cydia och följa din iphone i Cerebro – Find your iPhone

Ps, den är helt gratis.

Freebo
    Member

@ponyboy 53886 wrote:

Cerebro (skönaste namnet) är en ny spårning applikation. I beskrivning så står det att den har mera funktioner än MobileMe. Den visar inte bara vart din mobil befinner sig, den visar dessutom vart den har varit så du kan se hur den har färdats.

Bara att ladda ner applikationen i cydia och följa din iphone i Cerebro – Find your iPhone

Ps, den är helt gratis.

Cool app och imponerande att den är gratis. Dock faller konceptet på att den inte är resistent mot restore eller avinstallation :/

Ponyboy
    Member

@freebo 53889 wrote:

Cool app och imponerande att den är gratis. Dock faller konceptet på att den inte är resistent mot restore eller avinstallation :/

Jau, kan ju användas till annat. I beskrivningen står det “Parents: you can use this to track your kids’ location!”, då jag inte har några barn tänker jag installera den i min flickväns iPhone. 😀

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@ponyboy 53898 wrote:

Jau, kan ju användas till annat. I beskrivningen står det “Parents: you can use this to track your kids’ location!”, då jag inte har några barn tänker jag installera den i min flickväns iPhone. 😀

Hahaha! Min tjej som snart ska skaffa en 😉

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.