Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Spara kontakter till återställning
-
AuthorPosts
-
hejsan..
ska förmodligen lämna in min iphone hos telia för det har kommit damm under glaset och så missar den samtal då o då…så jag återställde den till ny iphone …den var jailbreakad innan….skulle då synca ner alla kontakter till pc:n och outlook express och det lyckades jag på nåt vis, men då får jag med alla msn kontakterna med..o dom vill jag ju inte ha i min telefonkontaktlista……kan man spara ner dom på nåt annat sätt? och på detta sätt fick jag inte med mina sms o mail, anteckningar…….(men dom är mindre viktiga)
har ioförsig nån gammal säkerhetsåterställning men där har jag massa program o tror den är jailbreakad då. inte bra att ha om man ska lämna in den 🙂 finns det nåt program som inte kostar nåt? mobileme har jag sett men den kostar juHade du haft den jailbreakad hittar du allting du måste spara i mappen Library.
Annars är det att bara synkronisera med iTunes och sen när mobilen kommer tillbaka så synkroniserar du igen med att välja återställ från säkerhetskopia. Mycket troligt kommer Anovo inte att starta din mobil för att hitta felet då det är ett fysiskt fel.
Damm under glaset, jag kan fortfarande inte tänka mig hur det ser ut. Någon som har en bild?försökt ta kort men blir inte bra…men ska man ska titta på film eller surfa särkislt utomhus så ser man dammkornen, irreterande…förstår inte riktigt hur dom kommit in….men glaset är lite högre på vänstra sidan kan man känna med fingret. några dammkorn är rätt stora. ….vet hur man öppnar med en liten sugpropp men man måste skruva bort 4 skruvar plus ta bort en tejp som sitter på….och ta loss kontakterna….och det är där jag är lite rädd att man inte får ihop det sen.
Om du har rätt skruvmejslar och en smal kniv borde du kunna göra det själv om du följder guider på nätet men jag rekommenderar det inte. Om jag inte har helt fel ska det finnas ett glapp mellan glaset och lcd:n. Om det inte finns så får du skruva loss lcd:n och vara skitförsiktig med när du tar loss lcd:n eftersom du kan knäcka den med en fjäderspets.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.