Spotify i Iphone

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Apps Spotify i Iphone

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 225 total)
  • Author
    Member
    Post count: 155

Halloj!

Någon mer än jag som är sugen på spotify i Iphone? tror tjänsten skulle göra sig väldigt bra i vår älskade lur!
    Här kan vi ta upp rykten om tjänsten, tex. om den kommer, när den kommer? Tar tjänsten sig igenom App store?

Jag håller iallafall tummarna för att tjänsten en dag dyker upp, hade varit super!

steffe
    Member
    Post count: 2452

Det blir nog inget med spotify i iPhone,har svårt att tänka mig att apple skulle låta nån annan konkurrera med itunes store.

snook
    Member
    Post count: 2190

Tycker Spotify är som pricken över i:et, dom lanserar en tjänst som ligger rätt i tiden. T.o.m att man är beredd att betala en nätt summa för att få tillgång till musiken, själv tror jag att många minskar sin “olagliga” nedladdning om man upptäcker Spotify.

Men skivbolagen…..varför..varför..varför gräva sin egen grav?
    Spotify rensar bort lÃ¥tar – Ny Teknik

Nu ska dom gå in och plocka bort massa material för att skivbolagen inte godkänner att deras artister/låtar spelas i Spotify.

Se chanserna i detta, följ med tekniken i stället för att vara sura och bakåtsträvande.

Dom biter sig själva i svansen.

Hoppas på Spotify i iPhone 🙂

generuss
    Member
    Post count: 285

Om spotify inte kommer till alla slags platformer kommer de aldrig kunna “bekämpa” nerladdningen. Ibland vill man faktiskt ha musiken i mobilen eller i MP3 spelaren.

Idag med spotify måste man endå ladda hem all musik man vill ha för att det går ju inte att avända spotify i mobilen eller i någon mp3-spelare.
    Att bara kunna sitta vid datorn och lyssna kommer folk trötta på. Streaming till xbox360 och ps3 måste bli lättare för att spotify ska kunna bli större.
    Tänk er när man vill sitta i bilen och lyssna på musik, koppla i iPhonen (med spotify i och datapaket) så kan man lyssna på musiken i bilen också, tillexempel.

Jag har provat spotity, och det var kul! men jag använder så mycket musik i iPhonen och i min Zune att jag måste ju endå tanka hem låtarna på annat håll iaf, så spotify är just nu inte ens nära bra…..

jonnilsson
    Member
    Post count: 338

@generuss 24157 wrote:

Om spotify inte kommer till alla slags platformer kommer de aldrig kunna “bekämpa” nerladdningen.

Jag tror att FRA-lagen kommer att stoppa de flesta.

Jag har blivit lite skraj av tanken på den iaf.

Rquired
    Member
    Post count: 64

Tror inte spotify hamnar i iPhone på “lagligt” sätt på länge pga iTunes. Man får nog jailbreaka isf, men till slut kanske Spotify blir så stort att Apple ger efter för trycket.

Spotify i sig är ett genidrag, nästa sak för dom att knåpa ihop är en klient till Windows mobile, PS3, XBOX osv

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@jonnilsson 24159 wrote:

Jag tror att FRA-lagen kommer att stoppa de flesta.

Jag har blivit lite skraj av tanken på den iaf.

Jag tror att FRA kommer stoppa terrorism, så vi hackers är nog inte så mycket i fokus.

Satt och tänkte på hur spotify till mobilen en dag fick mig att köpa datapaketet till telia och sitta och lyssna lite överallt när jag inte har datorn med mig.

Spotify ska bli stort.

Turbotrojkan
    Member

@snook 24149 wrote:

Tycker Spotify är som pricken över i:et, dom lanserar en tjänst som ligger rätt i tiden. T.o.m att man är beredd att betala en nätt summa för att få tillgång till musiken, själv tror jag att många minskar sin “olagliga” nedladdning om man upptäcker Spotify.

Men skivbolagen…..varför..varför..varför gräva sin egen grav?
    Spotify rensar bort lÃ¥tar – Ny Teknik

Nu ska dom gå in och plocka bort massa material för att skivbolagen inte godkänner att deras artister/låtar spelas i Spotify.

Se chanserna i detta, följ med tekniken i stället för att vara sura och bakåtsträvande.

Dom biter sig själva i svansen.

Hoppas på Spotify i iPhone 🙂

Hålller med helt och hållet! När ska skivbolagen inse att det är nya tider! :confused: Hoppas verkligen på spotify i mobilen, då kommer vår kära Iphone att bli komplett!

jompao
    Member
    Post count: 456

Festligt att ha i iPhone, visst, men det lär ju dra ur batteriet rätt snabbt att streama. Defenitivt inget jag skulle betala en månadsavgift för.

Det som var intressant är ju deras teknik som omgåede börjar streama, byta låt etc och spelning börjar direkt, fattar inte hur de lyckas utan att buffra.

bozz
    Member
    Post count: 1199

Detta låter intressant!
    [url]Http://www.mobile-phones.co.uk/news/mobile-phones/spotify-for-iPhone-confirmed_M10215.html[/url]

Hoppas länken funkar.. Sätt och skrev av den på iphone hehe

utalker
    Member
    Post count: 403

@bozz 32019 wrote:

Detta låter intressant!
    [url]Http://www.mobile-phones.co.uk/news/mobile-phones/spotify-for-iPhone-confirmed_M10215.html[/url]

Hoppas länken funkar.. Sätt och skrev av den på iphone hehe

Lovande, lovande.

Bmode
    Member
    Post count: 201

det står i artikeln att appen bara kommer vara tillgänglig för de som har ett betalande
    account på spotify… alltså innebär det att appen kommer att kosta … hmm… ca 99 kr/mån?
    eller har jag fel ? :confused:

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@bmode 32024 wrote:

det står i artikeln att appen bara kommer vara tillgänglig för de som har ett betalande
    account på spotify… alltså innebär det att appen kommer att kosta … hmm… ca 99 kr/mån?
    eller har jag fel ? :confused:

Det stämmer nog ganska bra det där 😉

Feygo
    Member
    Post count: 161

Tråkigt att man inte klarar sig med en simpel invite :/

QeuDee
    Member
    Post count: 463

hoppas att det hackas snabbt 😉 så att även vi snåla invite-users kan använda den

jolinjom
    Member
    Post count: 818

@qeudee 32073 wrote:

hoppas att det hackas snabbt 😉 så att även vi snåla invite-users kan använda den

Varför aldrig betala för något. Om ni bara går på gratisversionen (hacking) så blir det ingen mer utveckling…

steffe
    Member

@jolinjom 32089 wrote:

Varför aldrig betala för något. Om ni bara går på gratisversionen (hacking) så blir det ingen mer utveckling…

Håller med fullständigt,men det kanske dyker upp en reklamfinansierad variant?
    Om inte anser jag att man ska betala för program istället för att köra med hackade saker,programutvecklare och musikartister behöver också hålla svälten från dörren.
    Ni som inte vill betala,skulle ni själva vilja jobba gratis?
    Och givetvis inte få mat,pengar,bostad och annat heller?

bozz
    Member

Jag har då inte hört talas om många fattiga artister.. Inte för att jag tycker att man inte ska betala för sig, men priserna för musik/film är på tok for höga!

Mekke
    Member

Men å andra sidan så får ju knappt artister nått längre. Dagens “pop-artister” är ju bara själva bilden på omslaget. Allt annat görs i en studio. Artisten får lite av pengarna, studion får lite mer av pengarna och skivbolaget tar det mesta 😛 Om man inte gör som t.ex. Pain där artisten äger studion 😉 Då får man mer 😀 Men om ingen betalar så får ju ingen pengar, så då blir artisterna, studiorna och skivbolagen utan pengar..

steffe
    Member

Som sagt,det är inte bara artisterna som ska leva,och dessutom,om dom inte fått betalt hade dom varit fattiga!
    Om det bara är gratis popmusik från välkända artister ni vill streama till iphonen,så föreslår jag att ni köper en vanlig radio,det ni söker finns massor med reklamstationer som sänder.
    Och ni som inte fattar att folk inte kan jobba gratis ska väl kanske växa upp och få eget ansvar för er egen ekonomi med hyror,räkningar och matpriser att tänka på.Då kanske ni fattar att det finns en anledning att folk tar betalt.Alla kan inte skalla farsan i knävecken så fort dom behöver stålar,de flesta av oss får faktiskt arbeta för dom,det gäller även artister,programutvecklare och skivbolagsfolk.

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Och så startar vi en tråd i övrigt där vi disskuterar ägarrätt och olaglig fildeldning.

Hur många äger Adobe Photoshop utan köpt licens upp med en hand.

Kommer uppgradera till spotify premium när min ekonomi tillåter det.

steffe
    Member

Tycker att idén med denna tråd strider mot forumets regler.
    Läs dom!

Moderator:lås denna tråd!

bozz
    Member

Jag säger inte att man inte ska betala för musik/film..Men det är alldeles för dyrt!!! Jag tycker det är fullständigt orimligt att betala 10spänn för en låt..säg att man har runt 2000låtar=ca200album=ca1album i veckan i 4år (inte helt ovanligt eller?) då blir det 20-30 tusen, ett album kostar ju ofta runt 150:-! ingen som kan/vill betala så mycket.
    Då avstår de istället från att köpa. Säg att en låt skulle kosta 3-4 kr och ett album 50-60kr istället. Då hade jag gladeligen spenderat mina pengar på detta..
    Tror heller inte att det skulle bli så stor förlust, alla skulle ju köpa mycket mer!

Repeterar, tycker inte att man inte ska betala för sig.

steffe
    Member

@bozz 32128 wrote:

Jag säger inte att man inte ska betala för musik/film..Men det är alldeles för dyrt!!! Jag tycker det är fullständigt orimligt att betala 10spänn för en låt..säg att man har runt 2000låtar=ca200album=ca1album i veckan i 4år (inte helt ovanligt eller?) då blir det 20-30 tusen, ett album kostar ju ofta runt 150:-! ingen som kan/vill betala så mycket.
    Då avstår de istället från att köpa. Säg att en låt skulle kosta 3-4 kr och ett album 50-60kr istället. Då hade jag gladeligen spenderat mina pengar på detta..
    Tror heller inte att det skulle bli så stor förlust, alla skulle ju köpa mycket mer!

Repeterar, tycker inte att man inte ska betala för sig.

Håller med fullständigt,dessa tankar påminner mycket om mina egna,hajar inte varför skivbolag och såna inte kan begripa?
    Minska kostnaderna för administration och gratispartyn för kändisar och ge oss billigare musik och film!

Turbotrojkan
    Member

@steffe 32090 wrote:

Håller med fullständigt,men det kanske dyker upp en reklamfinansierad variant?
    Om inte anser jag att man ska betala för program istället för att köra med hackade saker,programutvecklare och musikartister behöver också hålla svälten från dörren.
    Ni som inte vill betala,skulle ni själva vilja jobba gratis?
    Och givetvis inte få mat,pengar,bostad och annat heller?

Håller med helt och hållet!

Sedan tycker jag att en lösning skulle kunna vara att betala en engångssumma när du laddar hem appen en 199 kr eller något liknande och då kan du använda spotify precis som i datorn. (Reklamfinansierad) Hade varit kalas tycker jag 🙂

Kungen
    Member
    Post count: 985

Om jag nu lägger mig i här, så vore den bästa lösningen att skivbolagen själva lägger upp och säljer musiken på egna sidor/ program. Ta t.ex iTunes, CDON m.m, hur mycket av de 9 kr för en låt går direkt till Apple/ CDON? Vore bästa lösningen just nu iaf!

Tiax
    Member
    Post count: 58

@kungen 37515 wrote:

Om jag nu lägger mig i här, så vore den bästa lösningen att skivbolagen själva lägger upp och säljer musiken på egna sidor/ program. Ta t.ex iTunes, CDON m.m, hur mycket av de 9 kr för en låt går direkt till Apple/ CDON? Vore bästa lösningen just nu iaf!

Skulle skivbolagen få bestämma skulle det vara dyrare ändå. Apple som sa nej till att de nya låtarna skulle va dyrare och skivbolagen kunde inte annat än vika sig med tanke på Apples marknad.

TwiZteD
    Member
    Post count: 238

Någon som har kollat spot ?
    För premium spotify användare

Spot

Såg den idag på Cydia , Changes
    Kanske är någon lösning så länge ?

// TwiZteD

trigger_killer
    Member
    Post count: 303

@twizted 37655 wrote:

Någon som har kollat spot ?
    För premium spotify användare

Spot

Såg den idag på Cydia , Changes
    Kanske är någon lösning så länge ?

// TwiZteD

Jag kollade in spot, fixade premium spotify… men jag får inte in mina spel listor från spotify…. då tycker jag att appen inte uppfyller syftet med att komma åt sin musik vart man än är!!!:mad:

EDIT:
    Det går att lägga in spellistor,man hittar från nätet!
    Men jag vill fortfarande ha samma listor som jag har på hemma datorn!!!

Mekke
    Member

@trigger_killer 37656 wrote:

Jag kollade in spot, fixade premium spotify… men jag får inte in mina spel listor från spotify…. då tycker jag att appen inte uppfyller syftet med att komma åt sin musik vart man än är!!!:mad:

EDIT:

Skapa http-länkar för alla listor, lägg i en fil, öppna med iFile, kopiera och lägg till i Spot då? 😛

perk
    Member
    Post count: 356

@trigger_killer 37656 wrote:

EDIT:

Gör en tinyurl av din playlist då.
    Jag testade nyss, men de verkar inte som att de vill funka för mig :/

slaneby
    Post count: 0

@kungen 37515 wrote:

hur mycket av de 9 kr för en låt går direkt till Apple/ CDON?

Lite OT nu men dom stora aktörerna tar ca 30/50% av de totala intäkterna

trigger_killer
    Member

@perk 37661 wrote:

Gör en tinyurl av din playlist då.
    Jag testade nyss, men de verkar inte som att de vill funka för mig :/

hur gör jag en tiny Url ??:eek:

DAvidkoh
    Member

Jag betalar fan obegränsat för en riktig spotify app jag slipper jailbreaka för! skaffa premium på studs 🙂

Mekke
    Member

@davidkoh 37678 wrote:

Jag betalar fan obegränsat för en riktig spotify app jag slipper jailbreaka för

Det kommer dröja innan det kommer…

DAvidkoh
    Member

@mekke 37680 wrote:

Det kommer dröja innan det kommer…

Säkert, men jag har ju redan väntat ett bra tag på det. Så kan vänta lite till 😉

perk
    Member
    Post count: 356

@trigger_killer 37670 wrote:

hur gör jag en tiny Url ??:eek:

tinyurl.com 😉

trigger_killer
    Member

@perk 37683 wrote:

tinyurl.com 😉

OK, ja kollar!
    Tack Perk!

Zettervall
    Member
    Post count: 27

Fungerar spot bra? Hur länge håller batteriet ubgifär om man lyssnar på musik i spot?

r_o_n
    Member
    Post count: 658

Finns det inte en (laglig) lösning på att spela gratis musik utan att strömma? Tänkte att de på Apple är ju rätt bra på att strypa gränssnitt , så de kan säkert lösa det där med att spärra möjligheten att kopiera ut denna musik från telefonen. Då borde man väl, medan man ex.vis laddar mobilen, kunna tanka över musik. Precis som man gör på bilblioteken med ljudböcker. De har ju också upphovsrätt m.m.

Eller kanske en fast månadskostnad för att lysna fritt, med nerladdad musik.

Bmode
    Member
    Post count: 201

hmm… spotify funkar riktigt bra nu 🙂 ! ngn som vet hur man löser playlistproblemet än ?
    lite jobbigt att inte ha en spellista…

Pzych0
    Member
    Post count: 220

Dem har ju den där sidan Sharemyplaylist.com tror jag så läggar man den där kanske det går lättare 🙂

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

finns annars iMeem i appstore 😛 men inte lika bra som Spotify enligt mig 🙂

carpe
    Member
    Post count: 904

@steffeiphone 38522 wrote:

finns annars iMeem i appstore 😛 men inte lika bra som Spotify enligt mig 🙂

iMeem streamer väl bara musiken du har på din hemdator till din iPhone? Precis som Simply Music(vilket jag tycker är ett överstyvt program).

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

@carpe 38523 wrote:

iMeem streamer väl bara musiken du har på din hemdator till din iPhone? Precis som Simply Music(vilket jag tycker är ett överstyvt program).

Nej den streamar från nätet 🙂 det är nog användare som laddar upp låtar har jag för mig

Pzych0
    Member

Spotify snart i Iphone Kul att få läsa/höra 🙂

Appelphone
    Member
    Post count: 594

@pzych0 38569 wrote:

Spotify snart i Iphone Kul att få läsa/höra 🙂

Najs 🙂
    men dom skriver:

Det kommer att gå att spara spellistor i mobilen även när telefonen är offline

Betyder det att man kommer kunna spela musike som finns på ens spellista när man är offline eller bara att dom fular sig och lagrar spellistan på iPhonen istället för på deras server?

Pzych0
    Member

@Äppelphone 38571 wrote:

Betyder det att man kommer kunna spela musike som finns på ens spellista när man är offline eller bara att dom fular sig och lagrar spellistan på iPhonen istället för på deras server?

Det skulle vara sjukt nice om man kunde spara den musik man vill ha på mobilen så man slipper man streama 😀

frojK
    Member
    Post count: 69

@Äppelphone 38571 wrote:

Najs 🙂
    men dom skriver:

https://www.spotify.com/blog/archives/2009/07/27/spotify-for-iphone/
    …and will allow you to listen to your music even when you’re not connected to a network.

Man ska kunna cacha spellistan och kunna lyssna på den utan åtkomst till nätet

Pzych0
    Member

@frojk 38573 wrote:

Man ska kunna cacha spellistan och kunna lyssna på den utan åtkomst till nätet

Då kan jag tycka 99 kr i Månaden för Spotify Premium är sjukt nice pris 😀

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 225 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.