Spotify i offlineläge?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tillbehör & reservdelar Spotify i offlineläge?

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • ng0r
    Member
    Post count: 24

    Hej!

    Nu är det såhär att jag funderar på att skaffa Spotify Premium till min iPhone och så. Men det är så att jag har inget surfpaket till mitt abonnemang. Det är Halebop Vänner jag har. Och då undrar jag om det kostar pengar att lägga en spellista i offline läge, så jag kan lyssna på den utan att det streamas? Eller kostar det pengar att få in en låt i offlineläge? Jag har inte riktigt råd med ett surfabonnemang, så det är inte något alternativ just nu, och som jag förstått det borde det bli sjukt dyrt att streama musik utan surfabonnemang?

    Tack för hjälp!

    /Johannes 🙂

    imported_iAsh
    Member
    Post count: 647

    Det kostar ingenting att lägga till offlinespellistor/låtar.

    ng0r
    Member
    Post count: 24

    Okej, tack! 🙂

    imported_iAsh
    Member
    Post count: 647

    Så lite så

    joque
    Member
    Post count: 96

    Du syncar över alla låter du skall lyssna på i offline läge med WIFI sedan är det bara till att gå online via WIFI var 30e dag, så har du dina låtar i iPhonen.

    ng0r
    Member
    Post count: 24

    Tack så mycket! Grymt 🙂

    Mailshop.se
    Member
    Post count: 17

    Sedan iOS 4 funkar ju Spotify med multitasking och dessutom kan du styra Spotify-musikuppspelningen via alla musik-kontroller som tidigare bara funkade med iPod-Appen i din iPhone.

    Har själv helt gått över till Spotify efter denna snygga uppgradering och nu är det definitivt värt 99pix/månad!

    Du kan alltså styra Spotify-uppspelningar på följande sätt (så länge Spotify var den musik-app du senast startade):

    Headset-knappen
    -klicka en gång på headset-knappen för att pausa/starta
    -dubbelklicka på headset-knappen för att spola fram till nästa låt
    -trippelklicka på headset-knappen för att spola tillbaka till föregående låt

    Låst-skärmen
    -Dubbelklicka på Home-knappen för att pausa/starta, byta låt etc direkt på din låsta skärm (istället för att behöva “låsa upp” telefonen och starta Spotify-Appen).

    Hem-skärmen eller när du är inne i ngn annan applikation
    -Dubbeklicka på Home-knappen (där aktiva programvisas) och dra fingret en gång åt höger. Där finns knappar för att stoppa/start, byta låt.

    ng0r
    Member
    Post count: 24

    Har använt spotify nu i en månad.
    Fick fakturan och där står det 257 kr! Beställer igenom halebop, och det är på mobilfakturan det står. Har endast laddat ner min spellista med cirka 600 låtar när jag vart uppkopplad mot wifi, och datatrafik har jag stängt av så mobilen kan inte skicka data utan wifi.
    Står först fast pris 99,00 kr, och sen Kr. Inkl Moms 257 kr. Varför då? Hade inte räknat med det. Är det för att jag laddat ner låtar i offlineläge? Är ju lite surt…

    Tompasod
    Member
    Post count: 175
    ng0r wrote:
    Har använt spotify nu i en månad.
    Fick fakturan och där står det 257 kr! Beställer igenom halebop, och det är på mobilfakturan det står. Har endast laddat ner min spellista med cirka 600 låtar när jag vart uppkopplad mot wifi, och datatrafik har jag stängt av så mobilen kan inte skicka data utan wifi.
    Står först fast pris 99,00 kr, och sen Kr. Inkl Moms 257 kr. Varför då? Hade inte räknat med det. Är det för att jag laddat ner låtar i offlineläge? Är ju lite surt…

    Förmodligen inte, allt drar ju data idag, är du säker på att Spotify hade option “sync over3G” var avstängt?

    Kolla Aftonbladet och lite youtube samt ett och annat email/MMS med några bilder drar ju en del juice, därför kör jag med flatrate telenor. Tänkt på att medelsvensson betalar flera tusen för sitt medlemskap i svenska kyrkan som är en religion och iphone är en annan religion 😉 då blir det inte så dyrt 😉

    ng0r
    Member
    Post count: 24

    Mejlade support. Man betalar visst en månad i förväg, och sen fick jag betala för en halv månad som jag använt det också. Första gången blir alltså alltid dyrare, och det ska bli 99kr nästa gång. 🙂

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.