Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › stänga av automatisk laddning vid anslutning till datorn med usb kabeln
-
AuthorPosts
-
Hejsan
jag har googlar runt men inte hittat någon lösning på batteri laddandet så ja vänder mig till er. såhär lyder min fråga
Varje gång ja ansluter iPhonen till datorn så börjar den ladda batteriet automatisk, hur stänger jag av denna funktion? jag har vart och kollat i itunes men inte hittat någon lösning. googlat utan resultat.
väldigt tacksam för snabba svar
Mvh /Beye
Du har nog inte hittat någon lösning på det här eftersom det inte finns någon. Hittar du en så är du grym.
Jag har själv viljat stänga av den här automatiska funktionen och jag tycker att itunes ska ha den som en inställning på iPhone sidan, precis som “synkronisera automatiskt när iPhone är ansluten” så ska det finnas en “ladda automatiskt batteriet när iPhone är ansluten”.
Många tycker si och så där med batteriet, jag tycker att man sliter på batteriet om den laddar varje gång man kopplar in den. Många gånger i början av abonemangstiden förra året kopplade jag in iPhonen många gånger då jag använde den som överförings disk, och då blev det att den laddade från 99 till 100 MÅNGA gånger.
Om du fixar en namnlista och sen skickar den till apple så kan du räkna med att jag står med på den. Jag vet att det inte är en omöjlighet rent tekniskt, eftersom en Apple produkt börjar inte ladda förräns Windows installerat drivrutiner för den, för energi är tydligen samma sak som data när det gäller usb. Det är enheten som bestämmer när den ska få ström.Att Apple skiter i detta och har gjort det sen första iPoden visar bara deras ointresse i att kunder tar hand om sina Lithiumbatterier.
lithiumbatterier tar inte skada av att småladdas så som så många andra batterityper gör, det är en orsak till att de används i den här typen av enheter.
Du pratar med en kille som har sett alla sina klasskamrater förstöra lithiumbatterier till HP-laptops på bara ett år genom att dra ut strömsladden 2 gånger om dagen.
Jag tror på vad mina ögon sett.
mossarelli jag funderar skarpt på en namninsamling, ska hur som helst kontakta apple, eftersom att det är så fruktansvärt störande att telefonen börjar laddas då man ansluter den till datorn.
Kurtson det stämmer att lithum batterier inte tar skada av att små laddas, MEN ldom har endast 800 laddnings cyklar, sedan börjar batteriet radikal att bli sämre…
vad vill då appel få ut av detta, känns som lite dubbelmoral..
först ska man köpa sin iphone som bara har garanti i 1år! <
alla andra tillverkare har 2år. sedan har dom byggt upp sitt system på itunes, dvs att man ska koppla telefon till datorn för att ladda in bilder eller synkronisera enheten. varje gång du sätter in usb kabel i telefonen och har den i minst 45 sek – 1 min så räknas det bort en laddnings cykel. 1 av 800.hur som helst så vill jag bara ha ett svar hur man stänger av laddningen, tacksam för svar!!
vill som alla andra iPhone ägare att mitt batteri skall räcka så länge som möjligt
Laddar du den i snitt 1gång per dag så håller batteriet i mer än 2år. Efter det har ditt abb gått ut och iPhone gen-5 har säkert släppts.
800-cykler är helt säkert beräknat på full-cykler och ett min vad som garanteras. Har hittils inte bytt något batteri på en mobil efter det blev LiPo/LiOn packar i dem och är inte speciellt orolig för att det skall bli aktuellt i denna heller. Hur vanligt har det vart att man behövt byta batteri på iPhones? Inte spciellt vanligt vad jag kunnat förstå.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.