Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Stora bekymmer med Lockdown Pro
-
AuthorPosts
-
Tjena.
Nu har jag nog gjort bort mig gissar jag.
Jag har
iPhone4 4.0.1
Jailbreak “jailbreakme.om”Skulle installera Lockdown i cydia, och detta funkade inte med iOS 4 så jag kollade runt lite på Cydia och hittade då Lockdown Pro som skulle funka med mitt os.
Det fanns två Lockdown Pro att välja bland, och jag tog bara första bästa
(Den hade ett litet frågetecken som ikon i Cydia)
Installerade denna och sen körde jag respring i Cydia och sen började problemet (stort problem)Instalaltionen gick bra men det fanns aldrig nån ikon med lockdown då den var klar. (ej heller i spotlight)
ALLA appar jag försöker öppna startar, men det är bara programmets bakgrund som syns om det är t.ex sms, safari, cydia, bilder, klockan etc
det syns INGEN text alls och inget går att göra i programmet.Startar jag t.ex ett spel så blir bara skärmen helt svart.
Jag vill ju inte återställa telefonen helt, för då tappar jag ju jailbreaket, och eftersom Apple slutat signera 4.01 innan jag jailbreakade min lur så har jag ingen shsh sparad för den.
Jag har provat återställa telefonen från säkerhetskopia i itunes, men inte det heller funkade.
Jag kommer åt telefonen med iPhonebrowser, och funderar på om det är nåt jag skulle kunna göra där för att ta bort detta program eftersom det inte går att göra nåt alls i Cydia längre.
Snälla hjälp om ni vet nåt 🙁
Och vad händer om du avinstallerar det du precis har installerat? Lockdown alltså. Du kan använda iPhonebrowser för att ta bort det om du vill.
Hm. Testade just det, letade reda på mappen med lockdown och tog bort den.
Då jag startade om luren så kunde jag bara ringa nödsamtal.
Du vet den där slidern på kinesiska osv.Gissar att jag bara har kvar att blåsa om telefonen och vänta snällt på ett nytt jailbreak :/
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.