Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Stora problem med min iphone 3g.
-
AuthorPosts
-
Min iphone var jailbrejkad och det funkade kanon tills en dag då skärmen blev vit och den var helt död. Uppdaterade då till version 2.2.1 via itunes o telen funkade igen.
Då jag hade formaterat datorn ville jag synka alla program jag hade på telen till itunes, men när jag klickar på knappen får jag upp någon varning från apple om jag vill skicka någon information från telen till dom, när jag klickat bort den avbryts synken efter några sekunder.Kan även tillägga att det inte går att svara genom att dra slidern om man har den i viloläge, eller trycka på svara i vanligt läge. Utan endast om man trycker på volymknappen efter det.
Någon som har någon idé på vad det kan va ?
Lyckades såklart lägga denna i fel forumsdel, någon får gärna flytta den till problem&felsökning :o.
Vet inte riktigt,men det verkar som du får återställa och brejka om den.Jag har själv aldrig sett nåt sånt här.
Jailbrejk kan ibland orsaka konstiga fel,eftersom operativsystemet blir instabilt när man brejkar.prova den här
1 återställ ditt iphone till 1.1.12jailbreakme.com,install installer, install BSD Subsystem,Open SSH,Term-vt100
3kolla ditt baseband version med Ring*3001#12345#*
4 avända installer Unlock that iphone. sen leta efter ett x.x.x->1.0.2 downgrade baseband som gäller på ditt baseband version,sen install detta
5 sen kör du term-vt100. skriv så här cd /usr/bin
./restorebb6 avinstallera den där xxx->1.0.2downgrade(ganska viktig)
7 installera Virginize scripts
8 öppna term-vt100 sen skriv du så här cd /usr/bin
./virginize9 sen öppna DFU-mode att återställ ditt iphone till 1.1.1
10 sen du kan låsa upp igen (till 2.2.1)
11 tyvärr jag kan inte säga exakt hur man göra den här.. där föratt jag har problem med mitt språk. om du har fortfarande några frågor, så kan du skicka post till mig.
Linus
varför du har ingen garantin till ditt iphone?
@wyl5310903 27005 wrote:
prova den här
1 återställ ditt iphone till 1.1.12jailbreakme.com,install installer, install BSD Subsystem,Open SSH,Term-vt100
3kolla ditt baseband version med Ring*3001#12345#*
4 avända installer Unlock that iphone. sen leta efter ett x.x.x->1.0.2 downgrade baseband som gäller på ditt baseband version,sen install detta
5 sen kör du term-vt100. skriv så här cd /usr/bin
./restorebb6 avinstallera den där xxx->1.0.2downgrade(ganska viktig)
7 installera Virginize scripts
8 öppna term-vt100 sen skriv du så här cd /usr/bin
./virginize9 sen öppna DFU-mode att återställ ditt iphone till 1.1.1
10 sen du kan låsa upp igen (till 2.2.1)
11 tyvärr jag kan inte säga exakt hur man göra den här.. där föratt jag har problem med mitt språk. om du har fortfarande några frågor, så kan du skicka post till mig.
Linus
Den där metoden användes ju bara iPhone 2G när den kom.
nja… . ….
Ok , tack för hjälpen, går dock fortfarande inte så bra :/.
Egentligen bryr jag mig inte om den är jailbrejkad eller inte, kan klara mig utan det.
Men om jag ska göra en återställning, finns det något sätt att få över alla apps, sms o låtar till datorn ( har som sagt formaterat skiten, utan att spara nåt )vet inte..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.