Strippa en installationsfil?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Strippa en installationsfil?

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 111

Det gäller Navigon AG nordic.
    Jag vill spara utrymme på mobilen så jag undrar.

Går det att banta ner ipa filen?Känns bra onödigt att ha en massa skräp som länder man aldrig kommer använda,Typ vad kan man ta bort?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Du är en hax0r du… Det går inte. Om du hackar IPA:n måste du även hacka CRC-checken annars inser iTunes att filen är korrupt.

bozz
    Member
    Post count: 1199

@freebo 43624 wrote:

Du är en hax0r du… Det går inte. Om du hackar IPA:n måste du även hacka CRC-checken annars inser iTunes att filen är korrupt.

😮

Min bil har 2 hjul och en ratt :laugh:

För er som inte förstår vad jag babblar om: Det där Freebo sa låter hyperavancerat haha

6295gl
    Member
    Post count: 220

@thewiruz 43621 wrote:

Det gäller Navigon AG nordic.
    Jag vill spara utrymme på mobilen så jag undrar.

Går det att banta ner ipa filen?Känns bra onödigt att ha en massa skräp som länder man aldrig kommer använda,Typ vad kan man ta bort?

Går det inte att döpa om ipa-filen till .zip? Öppna sedan zip-filen och ta bort dom länder du inte vill ha. (För säkerhets skull. Gör först en kopia på ipa-filen.)

Kurtson
    Member
    Post count: 569

jag brukar döpa om till zip, öppna i zip och ta bort filerna och sedan så döpa tillbaka till ipa.
    men packa inte upp filen för att sedan packa den igen, det går inte. har inte kommit på vad det blir för fel på algortimen, men det kanske är just crc’n som näms ovan

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.