Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Synka itunes
-
AuthorPosts
-
Hej Jag har en fundering om hur jag på bästa sätt, får musiken på min dator till itunes. Jag har en pc och är det verkligen så att jag måste ha musiken sparad på två ställen, räcker det inte med att importera den till itunes. När jag har importerat den till itunes, och sedan tar bort den från andra stället på datorn så hittar inte itunes filerna sen. Är säkert en dum fråga men jag är nybörjar på det har med itunes.
Tacksam för svar.
Mycket enkelt. Gå in i iTunes inställningar, gå till fliken Avancerat och sedan under Allmänt. Där ska du klicka i att iTunes ska ordna musiken åt dig och att den ska kopiera in musiken. Sen är det bara att släppa all ny musik i iTunes så sporterar den i realtid efter hur du döper spåren (eller hur de är döpta om du nu väljer att inte editera id3-infon).
Lycka till!
Finns det nån “autoomdöpningsfunktion” i itunes?
Som kan döpa om hela album i ett naffs istället för att man får gå in och döpa om spår för spår.
Vet att man kan fixa så att gruppens namn och album blir fixat snabbt och smidigt, men måste man gå in på varje spår sen för att fixa så att titeln blir separat, eller kan man göra det lättare?
Har aldrig använt itunes förrens nu.Inte i iTunes tyvärr, och till PC kommer jag inte på något program på rak arm. Det finns ett grymt bra program till Mac däremot, som heter TriTag. Med google kan du säkert ta reda på om de släppt en PC-variant.
man kan ju markera flera spår i tåget iaf och sen andra typ album och artist på dem utan att titlarna ändras. Sen behöver man verkligen inte ha musiken sparas på två ställen. Det är väl bara andra vilken mapp som är standardmappen för musik eller når sånt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.