Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Synka kontakter med iphone 4, orkar inte göra fel IGEN!
-
AuthorPosts
-
Hej!
Idag råkade jag tyvärr ta bort mitt mobileme konto vilket också tydligen gjorde så att alla mina kontaker försvann för tredje gången, jag vet att jag synkade min mobil med iTunes senast för ungefär 3 månader sedan och vill nu synkronisera kontakterna från min gamla synk på iTunes i datorn till iphonen utan att något annat synkas eller tas bort eller går snett vilket det för det mesta gör med bajsprogrammet iTunes.
Hur gör jag detta rätt för en gångs skull utan att något annat försvinner eller läggs till?
Tack på förhand!
Men jag kan väl inte använda g-mail eller outlook när mina kontakter endast finns på en gammal “synk” från iTunes?
har inte du syncat de till outlook (syncas automatiskt tror jag)
Annars skulle man kunnna gå in i databasen från säkerhetskopian och plocka ut kontakter.
Gör annars så här
Säkerhetskopiera det du har nu.
Återställ från säkerhetskopian du vill återställa från.
Om du inte är nöjd, återställ bara tillbaks till den du skapade precis innan.
(du kan även återställa till den gammla, synca med outlook, återställa till den senaste, synca med outlook igen och så är alla kontakter på plats)@iPhoneReservdelar.se 91607 wrote:
Hur menar du där? Kan man välja? Den funktionen har inte jag hittat….
@iPhoneReservdelar.se 91607 wrote:
har inte du syncat de till outlook (syncas automatiskt tror jag)
Annars skulle man kunnna gå in i databasen från säkerhetskopian och plocka ut kontakter.
Gör annars så här
Säkerhetskopiera det du har nu.
Om du inte är nöjd, återställ bara tillbaks till den du skapade precis innan.
(du kan även återställa till den gammla, synca med outlook, återställa till den senaste, synca med outlook igen och så är alla kontakter på plats)Tack för svaret, tyvärr har jag inte outlook på datorn. Förklara gärna hur jag enklast möjligast “extraherar” ENBART kontakterna från min senaste iTunes “sync” till iphonen utan att ändra någonting annat? 😉
@wreplai06 91654 wrote:
Tack för svaret, tyvärr har jag inte outlook på datorn. Förklara gärna hur jag enklast möjligast “extraherar” ENBART kontakterna från min senaste iTunes “sync” till iphonen utan att ändra någonting annat? 😉
iTunes synkar dina kontakter med Windows Adressbok, även om du inte har installerat Outlook. Adressboken finns under Accessories/Tillbehör i Start menyn, i alla fall i WinXP tror dom har flyttat den i nyare OS. Men sök efter den, förhoppningsvis så ska alla dina kontakter finnas där…
@flash 91676 wrote:
Om du högerklickar på din telefon i iTunes så kan du välja “Återställ” eller liknande, där ska du få upp en möjlighet att välja vilken säkerhetskopia du vill återställa till.
Att förtydliga det hela med _när_ säkerhetskopian kommer in i bilden är följande:
1. Återställ telefonen
2. Efter återställningen får du förfrågan om du vill ställa in telefonen som ny enhet eller via säkerhetskopia.
3. Välj säkerhetskopia och i “rullgardinen” får du då tillfälle att välja vilken säkerhetskopia du vill installera.
4. Klart.Mvh, Muffins
@muffins 91678 wrote:
Att förtydliga det hela med _när_ säkerhetskopian kommer in i bilden är följande:
1. Återställ telefonen
2. Efter återställningen får du förfrågan om du vill ställa in telefonen som ny enhet eller via säkerhetskopia.
3. Välj säkerhetskopia och i “rullgardinen” får du då tillfälle att välja vilken säkerhetskopia du vill installera.
4. Klart.Mvh, Muffins
Hej! tack för svaret!
Dock vill jag inte återställa hela telefonen utan enbart kontakterna, vanlig återställning vet jag hur man gör men jag vill endast återställa mina gamla kontakter och behålla allt annat som är nytt på telefonen.
Hur gör jag detta på bäst sätt? 🙂
@wreplai06 91689 wrote:
Hej! tack för svaret!
Dock vill jag inte återställa hela telefonen utan enbart kontakterna, vanlig återställning vet jag hur man gör men jag vill endast återställa mina gamla kontakter och behålla allt annat som är nytt på telefonen.
Hur gör jag detta på bäst sätt? 🙂
Hej,
Efter en snabb googling, kom jag fram till följande nyttiga länkar:How To Recover Your iPhone Files, Photos, Contacts, Notes, SMS, Call History, Etc.
Viewing iPhone contacts from a backup in Windows
iPhone Backup Extractor for Windows and Mac
Skummade mest igenom dessa och de tyckte jag var relevanta för ditt problem.
Mvh, Muffins
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.