Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Synka på en annan dator
-
AuthorPosts
-
Hej!
Jag har en fråga!
jag undrar vad som händer om jag laddar hem itunes på en annan dator och synkar min iphone där? försvinner allt då eller ligger det en backup på deras server som känner av att det är min iphone?
eller måste jag lägga över nått från den andra datorn till den nya?@dasken 44844 wrote:
Hej!
Jag har en fråga!
jag undrar vad som händer om jag laddar hem itunes på en annan dator och synkar min iphone där? försvinner allt då eller ligger det en backup på deras server som känner av att det är min iphone?
eller måste jag lägga över nått från den andra datorn till den nya?Telefonen kommer att tömmas på kontakter, musik, allt.
Freebo har fel. All musik, egna ringsignaler och filmer försvinner. Men om du loggar in på ditt konto, auktoriserar konto till datorn, överför inköp och säkerhetkopierar så sparas all personlig info på den nya datorn.
Som sagt, det enda du måste göra om varje gång du byter dator är musiken.
Tänk också på att du bara kan auktorisera ditt konto på fem datorer (nog ingen fara även om du köper ny dator varje vecka.. Man kan avautkorisera konton med datorer man inte använder)
ok hur gör man för att auktorisera sitt konto då?
är lite ny på det här nämligenJag har två datorer, en synkar jag bara med musik, den andra med kontakter. Inget försvinner när jag byter dator.
Hej
Jag funderar på att lägga in windows 7 på min stationära dator. För att alla mina appar inte ska försvinna så tänkte jag synka min iphone med min bärbara. När jag ska synka med den bärbara så kommer det upp att en fråga om jag vill synkronisera då allt kommer att ersättas med det som finns i mitt itunes bibliotek! Jag har ju inget i mitt bibliotek på den bärbara så då kommer allt att försvinna?
Är inte synkronisera lika med back up?
Har loggat in men det verkar inte hjälpa.Bara iden om att man inte skall kunna synka med 2 datorer till samma itunes libraries är befängt. Det är inte många idag osm bara har en dator, om det sedan är en jobbdator och en hemdator har inget med saken att göra, man vill kunna synka på båda samtidigt utan att det skall bli några problem.
Det enda jag kan komma på skulle vara anledningen att göra som apple valt att göra är att dom vill tjäna mera pengar genom MoblileMe. Alla andra förklaringar är bara dumheter.
Personligen gjorde jag så att jag kopierade min iTunes profil till jobbdatorn så båda tror att dom är samma iTunes library. Med det skall man ju inte behöva göra i min mening. Speciellt som det enda jag använder iTunes till är Ljud och Bild filer av olika slag, resten synkar jag med ActiveSync.
Det man inte kan göra är att synka musik/videos från flera datorer, kontakter och sånt är dock inga problem. Det med musik och videos är att man inte ska piratkopiera så att säga, så att man kan dra över det från telefonen till en annan dator, vilket i sig är jävligt dumt av apple att ha som “spärr”, jag menar, hur svårt är det att skaffa ett USB-minne annars där man lägger in allt som man annars har på telefonen om man nu vill fildela till en annan dator på det sättet.
Det är nog majoriteten som vill att man ska kunna använda telefonen på ett enkelt sätt där man kan föra över sin egna musik och videos hur enkelt som helst eftersom det inte är så svårt att kringgå med andra medier. Så jag förstår inte logiken i att dom ens har en sådan “spärr”.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.