Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Synkronisering via nätet om man inte har MobileMe?
-
AuthorPosts
-
Jag har Googlat både här och där, men inte hittat något vettigt svar. Kanske för att det inte finns nåt, men det låter konstigt.
Jag vill att mina kalendrar håller sig uppdaterade över nätet, oavsett om jag har MobileMe eller ej. Via till exempel Push, eller vad det nu finns för metoder…
Exempel:
Jag skriver in en ny sak i min kalender på min iPhone. Några minuter senare finns samma händelse i min iCal på datorn.Hur gör man?
(Har iPhone 3G och Mac OS X 10.6)
Jag kör Gmailkalendern+exchange. Ändrar jag något i kalendern på iphonen hoppar det in direkt i Gmailkalendern på datorn och viseversa. Vet inte om det är ett alternativ?
dels kan du synca direkt med gcal, sedan kan du använda saisuke eller calengoo om du vill ha mer funktioner med flera calendrar.
Sedan så får du lov att ha din dator syncad med gmail/gcal med lämplig programvara.Tack för infon. Enligt instruktionerna från Google (Google Sync for your phone) så ska man gå till m.google.com/sync med iPhone.
Väl där står det dock att “Google Sync stöds tyvärr inte av din enhet”.WTF!?!
Detta innebär att ingen av mina kalendrar synkroniseras just nu. Jag har bara tre stycken, så det är ju inte någon överdriven mängd direkt…
Tröttma. 🙁
Hittade svaret. Ändra språk till “English (US)” tar dig till rätt sida.
Idioti.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.