Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Ta bort SMS från "startskärmen"
-
AuthorPosts
-
Hej!
Är det någon som vet hur man ställer in iphone så att SMS-texten inte kommer upp direkt på skärmen. Utan bara vem det kommer från och tid osv. Som man kan göra på vanliga mobiler. Har ju ingen lust att vem som helst ska kunna se vad det står i mina SMS.
Det måste väl gå?Hej!
Du stänger av det genom att gå in på Inställningar > Allmänt > Lösenkodlås > Visa Sms-förhandstitt.@perk 11526 wrote:
Funkade inte för mig 🙁
Funkar för mig, men det ploppar fortfarande upp på skärmen. Dock står det numera endast “textmeddelande” istället för meddelandets innehåll. För att kunna komma in på standby igen måste man dessutom skriva in en kod. Idiotiskaste lösning jag varit med om. 😛
@halle 11570 wrote:
Funkar för mig, men det ploppar fortfarande upp på skärmen. Dock står det numera endast “textmeddelande” istället för meddelandets innehåll. För att kunna komma in på standby igen måste man dessutom skriva in en kod. Idiotiskaste lösning jag varit med om. 😛
Ja det var inte den mest logiska lösningen 😛
För att få bort den så måste man gå in på samma meny igen och stänga av koden.Att det inte går att inaktivera på ett bättre sätt i telefonen är rätt kass av Apple. Min lur är jailbreakad och jag har löst det på sättet som beskrivs nedan. Det enda som märks är en ljudsignal och att siffran vid SMS-knappen ändras. Med andra ord precis så som man vill ha det 🙂
Ladda hem Pysl via Cydia:
Cydia > Search > Pysl > Ladda hemInaktivera SMS Popup:
Starta Pysl > Settings > Global SMS & Call Blocking > SMS Popup > Enable
Annars är nog metoden med att låsa telefonen enda sättet. Tycker själv inte att det är någon vidare bra lösning.
@iohan 11689 wrote:
Att det inte går att inaktivera på ett bättre sätt i telefonen är rätt kass av Apple. Min lur är jailbreakad och jag har löst det på sättet som beskrivs nedan. Det enda som märks är en ljudsignal och att siffran vid SMS-knappen ändras. Med andra ord precis så som man vill ha det 🙂
Ladda hem Pysl via Cydia:
Cydia > Search > Pysl > Ladda hemInaktivera SMS Popup:
Starta Pysl > Settings > Global SMS & Call Blocking > SMS Popup > Enable
Annars är nog metoden med att låsa telefonen enda sättet. Tycker själv inte att det är någon vidare bra lösning.
Fattar inte hur ja lyckats missa detta :mad2::confused:
Tusen tack iohan! Du har gjort min dag 😀
*edit* Den vibrerar inte längre när ja får sms 🙁 inte hela världen men de kittlar ju så skönt i fickan! 😛 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.