Täckningen försvinner och mms problem

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Täckningen försvinner och mms problem

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Hej
    Jag har en iphone 1.1.4. Ibland försvinner täckningen helt för att sedan några sekunder komma tillbaka igen med full täckning, finns det något att göra åt detta eller ska det vara så. Skulle någon ringa precis då så kopplas inte samtalet fram, har tyvärr hänt några gånger.
    Jag har swirly mms installerad, och skrivit in alla inställningarna (har telia) men kan ändå inte få upp mms som är skickade till mig.
    Någon som har några bra tips, tack på förhand.

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Det där med att täckningen “försvinner” har hänt mig några gånger med Telia. Händer rätt random, har även hänt mitt i samtal ibland och då har det kopplats ner.

Vet faktiskt inte vad det beror på, det är dock ett känt problem när det gäller iPhone 1.0 (tappade samtal).

plutonium
    Member
    Post count: 34

Instämmer, händer mig tyvärr ofta i samtal. (tele2)

v33nom
    Member
    Post count: 6

mej med, med 1.1.4 (telia)

benhur
    Member
    Post count: 28

Har en teori om detta, kommer på mig ibland att jag inte startat om min lur på några veckor!! Vet inte om det är inbillning ? (bor så högt att jag är ovanför masterna)men tycker det blir bättre efter ombootning.

pinjegard
    Member
    Post count: 22

händer mig varje gång jag pratar i iphonen typ 30sek i samtalstid sen bryts det. har börjat hända sen jag använde kiphone

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.