Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Tele2 och 3.12-firmwaren
-
AuthorPosts
-
Efter en lång och svettig dust med uppdatering från 3.01 till 3.12 av min iPhone-firmware så lyckades jag till slut få telefonen i ring-/mess-bart skick igen.
Tyvärr verkar jag ha tappat bort hela min möjlighet till turbo-3G någonstans på vägen. Dessutom står det inte längre varken Tele2 eller Telia uppe i vänstra hörnet bredvid täckningsmätaren.
Är det någon mer som har råkat ut för detta? Och ännu bättre, har en lösning? Jag har provat att fixa lite custom-basebands (via cydia), men den verkar ändå inte riktigt vara med och leka…
Jag vore hemskt tacksam för lite hjälp!
Custom-Basebands? Du menar mer FW.. Jag har inte samma problem eftersom att jag köpte min 3GS från tre och fick den upplåst..
Prova MakeItMine i Cydia.. Där kan man ändra vad det står i carriern. Dock tror jag inte att de hjälper om din carrierlogga är helt borta..
Aldrig i livet att ditt turbo-3g är borta… Dock beror det på vilken tele du sitter med.. 3G har inte turbo det är bara 3GS som stödjer det..
Det är en 3GS och jag hade turbo-3g med ganska schyst hastighet (om än jävligt spattig täckning på pendeln), men eftersom alla tjatar om att “stay on the jailbreak-train” så uppdaterade jag den igår.
Så nu fungerar bara gsm, utan operatörslogga överhuvudtaget, och ingen 3G överhuvudtaget, varken turbo eller inte.
Så, bara jag..?
Okej.. Då är jag med! Jag har ingen aning.. Sitter med en 3GS 3.1.2 som är upplåst via tre.. Har inget problem med det alls..
Är det en operatörslåst 3GS eller inte? Om inte, så är det inte konstigt om du har problem när du uppdaterat till 3.1.2…
Det är en operatörslåst – till Telenor – iPhone 3GS 32gb. Det fungerade väldigt mycket bättre med 3.01… Nu är det bara GSM-täckning, men det går ju i alla fall att ringa med den. Frågan är om jag borde nedgradera till 3.01? Är det ens möjligt?
Jag jailbreakade 3.12-firmwaren med PwnageTool 3.14 enligt instruktioner, så den borde inte ha rört basebanden?
@rainking 44640 wrote:
Det är en operatörslåst – till Telenor – iPhone 3GS 32gb. Det fungerade väldigt mycket bättre med 3.01… Nu är det bara GSM-täckning, men det går ju i alla fall att ringa med den. Frågan är om jag borde nedgradera till 3.01? Är det ens möjligt?
Jag jailbreakade 3.12-firmwaren med PwnageTool 3.14 enligt instruktioner, så den borde inte ha rört basebanden?
Kolla ifall den har uppdaterat basebandet?
Näpp, den är fortfarande kvar på 04.26.08. Som operatör står det Tele2 5.0, vad nu det kan vara bra för. Under nätverk står det “ej tillgängligt”, vilket känns fånigt då jag är ansluten via trådlöst. Menar de 3G-nätverk, måhända?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.