telefonbok

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4

Nån som har ett bra tips för att föra över telefonboken från Ericsson P1i till en iphone, funkar inte med PC suite från Ericsson // Mikael

Robert Smith
    Member
    Post count: 115

@smedjan_bykarr 40410 wrote:

Nån som har ett bra tips för att föra över telefonboken från Ericsson P1i till en iphone, funkar inte med PC suite från Ericsson // Mikael

Det var ett tag sedan jag hade en Ericsson men jag är 99.99% att det måste gå att exportera en csv fil som du sedan kan importera. Prova med att. importera till t.ex. outlook lr till Google.

blajeans
    Member
    Post count: 73

Jag synkade bara med Outlook.

husa550
    Member
    Post count: 39

Kan du inte bara spara kontakterna i P1’an till simkortet, flytta över det till Iphonen och importera från simkortet.?

Pear
    Member
    Post count: 322

@husa550 40413 wrote:

Kan du inte bara spara kontakterna i P1’an till simkortet, flytta över det till Iphonen och importera från simkortet.?

Det funkar utmärkt. Jag gjorde så, hade en m550 (tror ja den hette, den sega varianten innan p1) och de va bara skriva över till simkortet.

Har du många fler kontakter än så så kolla upp hur du synkar din p1 med outlook eller google contacts för att sedan synka din iphone med ngn av dessa.

blajeans
    Member
    Post count: 73

@husa550 40413 wrote:

Simkortet sparar väl endast telefonnummer och namnet på aktuell kontakt, sparar du via Outlook får du med andra uppgifter också. Men nu kanske han inte har andra uppgifter inlagda på sina kontakter.

Robert Smith
    Member
    Post count: 115

@blajeans 40426 wrote:

Simkortet sparar väl endast telefonnummer och namnet på aktuell kontakt, sparar du via Outlook får du med andra uppgifter också. Men nu kanske han inte har andra uppgifter inlagda på sina kontakter.

Helt rätt, exportera en CSV så får du men allt, filen kan du sedan t.ex. importera till google kontakter lr M$ outlook o sedan synka med iPhone.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.