Telefonen fastnar efter att jag valt att radera allt innehåll och inställningar

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Telefonen fastnar efter att jag valt att radera allt innehåll och inställningar

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 188

Jag ska sälja min iPhone, och valde därför att “blåsa” ut den.
    Gick in i inställningar och valde att radera allt innehåll och inställningar så att telefonen skulle vara tom.

Sedan påbörjades processen.
    Nu har det gått snart ett dygn – och det är inte klart än!
    Det enda som man ser är “snurrhjulet” och Apple-loggan
    Den har startat om några gånger men blir alltså aldrig klar.

Har försökt att reboota genom att hålla inne Power-knappen samt Home-knappen samtidigt, utan lycka. Jag kan alltså inte starta om den alls.

Vad ska jag göra?

Var först rädd att jag försört telefonen men har sökt på problemet på Google och sett att många haft samma problem – nämligen att processen hänger sig.
    Kan tillägga att telefonen var fylld till bredden med program och musik, men det ska ju inte ta så lång tid!

ALL hjälp i ärendet uppskattas djupt!

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Telefonen är säkert jailbreakad och då kan man inte anvämda den här funktionen
    Du får sätta telefonen i dfu och återställa från otunes

Mothergoose
    Member
    Post count: 188

@iPhoneReservdelar.se 83378 wrote:

Telefonen är säkert jailbreakad och då kan man inte anvämda den här funktionen
    Du får sätta telefonen i dfu och återställa från otunes

Ja, den var JB:ad.
    Fan också.

Men hur sätter jag telefonen i DFU då? Enligt instruktionerna måste man ju kunna starta om/stänga av telefonen för att sätta den i DFU?

Edit: Problemet löste sig tydligen, ingen mer hjälp behövs.

Felix-97
    Member
    Post count: 15

exakt samma sak har hänt med mig, och nu lyser bara äpplet hela tiden och en laddnings ring över äpplet som inte snurrar som den brukar….
    jag har försökt att återställa över 20 gånger men ingenting den säger ingen felkod heller bara att jag ska koppla ur iphone1 och försöka igen och att jag ska kolla min nätinställningar så har det varit nu ett tag och vi har till o med skaffat snabbare internet men funkar inte
    (från 2mbit/s till 6-8mbit/s)

karin32
    Member
    Post count: 26

@felix-97 86111 wrote:

exakt samma sak har hänt med mig, och nu lyser bara äpplet hela tiden och en laddnings ring över äpplet som inte snurrar som den brukar….
    jag har försökt att återställa över 20 gånger men ingenting den säger ingen felkod heller bara att jag ska koppla ur iphone1 och försöka igen och att jag ska kolla min nätinställningar så har det varit nu ett tag och vi har till o med skaffat snabbare internet men funkar inte
    (från 2mbit/s till 6-8mbit/s)

Om jag ska vara helt ärlig så hände detta exsakt mig med när jag skulle göra så på min kompis mobil. Den var jailbreakad med limera1n och hade lite program och spel. Så det stämmer det som iphonereservdelar.se säger: är den jailbreakad så kan du inte gå in där och återställa utan du får återställa hela telefonen med itunes helt enkelt. Skulle vara gött om geohot tänkte på detta innan han gjorde sina jailobreak så skulle man slippa återställa hela telefonen och då om man ej har sparade ssh så blir telefonen uppdaterad. Inte så kul om den ska uppdateras så finns det inget jailbreak!

Felix-97
    Member
    Post count: 15

Men han kunde återställa sin väl? vilket jag ej kan…

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.