Telefonen visar fortfarande ”Telia” efter upplåsning med blackra1n!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Telefonen visar fortfarande ”Telia” efter upplåsning med blackra1n!

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 37

Hej alla kunniga!

Jag har precis låst upp och jailbreakt min iphone med blackra1n och cydia enligt upplåsningsguiden fast telefonen fortfarande visar ”telia” bredvid mottagningsstyrkas symbol medan jag har ett simkort på Tele2comviq (kontantkort), men det går att ta emot sms från mina kompisar som använder comviq och det kostar dem inget att skicka till mig. Vad kan det vara för fel?

Förresten undrar jag om man måste starta telefonen igen med en dator och låsa upp den igen om telefonen har blivit avstängd en gång?

Uppgifter om telefonen:
    3GS 32GB låst till Telia
    Version: 3.1.2 (7D11)
    Modell MC133KS
    Modemfirmware: 05.11.07
    Nätverk: Sweden 3G
    Linje: Tele2Comviq
    OBS! Jag har försökt ändra operatör till Tele2comviq manuellt fast den övergår till Sweden 3G varje gång och den visar ” Telia” som sagt bredvid symbolen (nämnt ovan)

Tack på förhand!

cysy55
    Member

Vad dum jag var! Problemet försvinner på en gång när jag har stängt av 3Gfunktionen på telefonen.
    Men varför blir det Telia igen så fort jag öppnar 3G?

Förresten undrar jag om man måste starta telefonen igen med en dator och låsa upp den igen om telefonen har blivit avstängd en gång?

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@cysy55 51959 wrote:

Vad dum jag var! Problemet försvinner på en gång när jag har stängt av 3Gfunktionen på telefonen.
    Men varför blir det Telia igen så fort jag öppnar 3G?

Telia å tele2 har samma 3G nät så det är därför. Tanka hem makeitmine från cydia så kan du döpa om carriern till vad du vill.

Detta beror på. Om din telefon är gjord efter v.38 så måste du göra så. Varför provar du inte?

cysy55
    Member

@h3nr11k 51961 wrote:

Telia å tele2 har samma 3G nät så det är därför. Tanka hem makeitmine från cydia så kan du döpa om carriern till vad du vill.

Detta beror på. Om din telefon är gjord efter v.38 så måste du göra så. Varför provar du inte?

provar vadå?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

pröva både och… starta om din telefon och se om den behöver jailbreakas för att starta (tethered) eller om du är en av de lyckliga med det tidigare bootromet (untethered jailbreak). Det är ju bättre att testa detta i en kontrollerad miljö och inte när bilen ligger up och ned i en snödriva och du verkligen vill kunna ringa!

Vidare kan du ju prova att ladda hem MakeItMine från Cydia och ändra Telia till Tele2 eller varför inte till “CYSY55”

Livet består av “prövningar”….

cysy55
    Member

@freebo 51989 wrote:

pröva både och… starta om din telefon och se om den behöver jailbreakas för att starta (tethered) eller om du är en av de lyckliga med det tidigare bootromet (untethered jailbreak). Det är ju bättre att testa detta i en kontrollerad miljö och inte när bilen ligger up och ned i en snödriva och du verkligen vill kunna ringa!

Vidare kan du ju prova att ladda hem MakeItMine från Cydia och ändra Telia till Tele2 eller varför inte till “CYSY55”

Livet består av “prövningar”….

hahaha, tack så mycket för info. ska göra det!:D

cysy55
    Member

Har provat. Har tyvärr det nya bootromet.

Jag måste ansluta den till min dator och återställa den och sen låsa upp den en gång till för att kunna använda mitt Comviqkort.

Finns det nån lösning till detta eller är det bara att stå ut med det tills telefonen blir upplåst av Telia helt? xD

Freebo
    Member

Läs om tethered jailbreak i FAQn, nej det finns ingen lösning. Än.

cysy55
    Member

@freebo 52000 wrote:

Läs om tethered jailbreak i FAQn, nej det finns ingen lösning. Än.

Va synd…
    Men kommer alla filer och informationer som sparats i telefonen försvinna om jag måste låsa upp och jailbreka telefonen en gång till efter omstarten?

Freebo
    Member
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • The topic ‘Telefonen visar fortfarande ”Telia” efter upplåsning med blackra1n!’ is closed to new replies.