Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Temabilder samt frågor. (mall i första inlägget)
-
AuthorPosts
-
@ponyboy 66978 wrote:
Efter att ha sett reklamen för Call Of Duty: BLACK OPS så blev jag riktig sugen på att göra en COD tema. Jag jobbade lite idag med att modifera mitt nuvarande dBar tema men just nu har jag fastnat (kan bero på att jag har varit ute och druckit en hel del). Om nån har några mod tips så skulle jag vara tacksam, jag är inte så nöjd med ikonerna så jag letar efter några ikoner som passar. Just nu ser det ut så här:
Sweet Pony, jag håller andan till spelet dyker upp
Deks wrote:E det ingen som har G.O.C. Pro här?G.O.C. Pro är en betal tema, den kostar 1.99$ och finns att köpa i Cydia. Vi delar inte ut betal teman här i forumet då det räknas som piratkopierad material. Skulle du däremot göra egna G.O.C. ikoner får du gärna dela med dig de till andra.
dBar-LockInfoContest-by-kleinmone:
vet du hur man ändrar så att vädergrejen på lockscreen tar sin info från yahoo istället för apple accuweather ?
i temat dBarContest-by-kleinmone på springboard så tar den väder från yahoo.
dessa två visar olika info så hade varit najs o ändra! har iaf lyckats ändra så de blir helsingborg istället för uppsala.
@tehfiskk 66995 wrote:
dBar-LockInfoContest-by-kleinmone:
vet du hur man ändrar så att vädergrejen på lockscreen tar sin info från yahoo istället för apple accuweather ?
i temat dBarContest-by-kleinmone på springboard så tar den väder från yahoo.
dessa två visar olika info så hade varit najs o ändra! har iaf lyckats ändra så de blir helsingborg istället för uppsala.
I vanliga fall så brukar lockinfo hämta sin väderinfo från väderappen i iPhone men nu i detta så har hon skrivit en lockinfokod som jag inte förstår mig så mycket på. Jag har nu suttit och provat att byta den men jag får det inte att funka. Du kan prova själv och se om du hittar en lösning, kolla i dBar-LockInfoContest-by-kleinmone/Bundles/com.ashman.lockinfo/config.js under WEATHER SETTINGS.
@ponyboy 67005 wrote:
I vanliga fall så brukar lockinfo hämta sin väderinfo från väderappen i iPhone men nu i detta så har hon skrivit en lockinfokod som jag inte förstår mig så mycket på. Jag har nu suttit och provat att byta den men jag får det inte att funka. Du kan prova själv och se om du hittar en lösning, kolla i dBar-LockInfoContest-by-kleinmone/Bundles/com.ashman.lockinfo/config.js under WEATHER SETTINGS.
jo precis, har varit inne där o meckat lite, stängde av lite funktioner, vill inte ha allt på lockinfo, bara väder sms o telefon, så de fick jag till.
men just att ändra till yahoo verkar inte vara helt enkelt, dom använder ju olika locale koder, men hur man ska styra om de till de andra klarade jag inte.
vet du hur man får batteriladd bilden som background på locktemat när man laddar? den som finns i dbar sb temat? den försvann när jag aktiverade locktemat.
Hur gör jag så att Mail ligger under väder och klockan?
Yugoboy: Vad är det för väder widget du har? Länk till download vore schysst, tack.
hallå ! 🙂 !!
undrar om ngn inte har temat “glasklart” liggandes, hade den förut på phonen men råkade ta bort
och nu går den inte att få tag på via cydia… ingen som kan länka eller dylikt ? 🙂
tack på förhand@yugoboy 67095 wrote:
Hur gör jag så att Mail ligger under väder och klockan?
I Inställningar/Lockinfo/Plugins/Plugins order. Där kan du bestämma i vilken ordning de ska ligga på.
@jockel 67098 wrote:
Yugoboy: Vad är det för väder widget du har? Länk till download vore schysst, tack.
Applikationen heter Lockinfo och den finns att köpa i Cydia.
@bmode 67148 wrote:
hallå ! 🙂 !!
undrar om ngn inte har temat “glasklart” liggandes, hade den förut på phonen men råkade ta bort
och nu går den inte att få tag på via cydia… ingen som kan länka eller dylikt ? 🙂
tack på förhandTänkte bjuda på min nya lockscreen & springboard.
[IMG]http://snigelfart.se/lock.PNG[/IMG]
[IMG]http://snigelfart.se/sping.PNG[/IMG]
@iphonedanne 67316 wrote:
Tänkte bjuda på min nya lockscreen & springboard.
Snyggt, speciellt ikonerna!
Schysst tema danne! Du tror inte du skulle vilja dela med dig om lockscreenen ;)?
@iphonedanne 67316 wrote:
Tänkte bjuda på min nya lockscreen & springboard.
[IMG]http://snigelfart.se/lock.PNG[/IMG]
[IMG]http://snigelfart.se/sping.PNG[/IMG]
Riktigt snyggt!
Vore nice om du vill dela med dig låsskärmen och vädervidgeten i hemskärmen?Självklart delar jag med mig 🙂
Hela Springboard temat
LockscreenLockscreen = ca: 1.4 MB
Spingboard = ca: 22.8 MBHappy leeching 🙂
@iphonedanne 67414 wrote:
Självklart delar jag med mig 🙂
Hela Springboard temat
Grymt, tack! 🙂
Såhär ser min ut nu:
@iphonedanne 67414 wrote:
Självklart delar jag med mig 🙂
Hela Springboard temat
Grymt läcker tema, kanske ska ta och testa det
Behöver hjälp med LockInfo, som ni ser ovanför min slider så är där rätt färg på bakgrunden, men sedan kommer det en mörkare ton, det är LockInfo som gör det, jag undrar, kan man ta bort det och i så fall hur?:)
@jockel 67563 wrote:
Behöver hjälp med LockInfo, som ni ser ovanför min slider så är där rätt färg på bakgrunden, men sedan kommer det en mörkare ton, det är LockInfo som gör det, jag undrar, kan man ta bort det och i så fall hur?:)
Gå in i inställningar -> Lockinfo -> Lockscreen och ändra “transparency” från “fullscreen” till något annat. Själv kör jag på “cells and headers”.
Hej har undra om någon vet hur man kan få tex en bild och bara docken på en sida och apparna på en anna springboard??
Prova iBlank som finns i Cydia. Med det programmet gör man osynliga ikoner som du sedan lägger på första sidan så alla andra ikoner flyttas till nästa sida.
Någon som vet vad temat heter? Väldigt tacksam om någon kan förklara hur man får ikonerna så som han gjort…
Har fixat det ovan som jag vill, behöver hjälp med detta istället, kan man få klockan på alla sidor? Det är ett LockInfo Plugin som jag fixat, men lyckas bara få det på första sidan, går det att ha på alla sidor i menyerna?
Sorry för att jag postat en hel del, skulle vara sjukt tacksam om någon kan förklara hur jag får 4 ikoner så här i mitten?
@jockel 67800 wrote:
Sorry för att jag postat en hel del, skulle vara sjukt tacksam om någon kan förklara hur jag får 4 ikoner så här i mitten?
Testa Iconoclasm. Finns att köpa i Cydia. Det innehåller ett antal färdiga layouter men om inte någon av dom faller i smaken så har en annan snubbe skapat “iconoclasm layout builder” där man själv kan fiffla runt med ikonplaceringen.
Har tankat Iconoclasm nu på datorn och ska lägga över till mobilen, har ifunbox igång, vet du vart man ska lägga filen? Är en deb-fil.
Har fixat Iconoclasm nu, men jag behöver en 6X6 Layout, någon som kan hjälpa? Bigboss och ModMyi funkar inte, får bara fel meddelanden; http/1.1 403 forbidden
Har fått ordning på det mesta nu, jag har en fråga, Freebo, du kanske vet detta? Hur kan man ändra så mellanrummet på ikonerna blir som på den första bilden? Min bild är nummer två och så ser mitt ut, eller kör killen på bild nummer 1 en annan layout? Sjukt tacksam!
Vilken layout har han:
Min layout med 6×6:
Mitt nuvarande:
Mvh
Edit: Någon som vet hur man byter färgen på originalklockan på locken?
@xenomorph.se 68185 wrote:
Mitt nuvarande:
Mvh
Edit: Någon som vet hur man byter färgen på originalklockan på locken?
riktigt nice tema du har nu du har inte lust att hjälpa mig med ett nytt?
hej jag undrar om det finns någon som kan hjälpa mig att få min Iphone att visa väderleken i en widget jag har
den delen av scriptet jag måste ändra i ser ut på detta vis,vet dock inte hur jag ska göra då det blir fel vad jag än gör
/*––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––*/// The other available source is ‘yahooWeather’ which for the ‘locale’
// requires a US zip or location code (e.g. UKXX0085 or CHXX0008) from Weather forecast, maps, news, alerts, and video on Yahoo! Weather
var source = ‘yahooWeather’ //’appleAccuweatherStolen’|’yahooWeather’// Please endeavour to set this to a sensible value if you really must change it…
var updateInterval = 55 //MinutesHar jailbreakat, någon som kan beskriva hur man gör för att kunna installera egna teman?
Framförallt ändra bakgrundsbild i upplåst läge?tja de e så att ja e inte så duktig på datorn och har ett jävligt dåligt tåla mod jag har just nu kleinmone dbar thema men vill ha ett nytt tog detta på sidan av ponyboy men nu så vill ja ha ett annat där är inte någon som skulle vilja göra ett snyggt till mig eller har ett som vill dela med sig? provade göra ett från en sida som de står hur man ska göra men de gick inte blev bara sur haha. hoppas på svar.
@givememoney 70849 wrote:
tja de e så att ja e inte så duktig på datorn och har ett jävligt dåligt tåla mod jag har just nu kleinmone dbar thema men vill ha ett nytt tog detta på sidan av ponyboy men nu så vill ja ha ett annat där är inte någon som skulle vilja göra ett snyggt till mig eller har ett som vill dela med sig? provade göra ett från en sida som de står hur man ska göra men de gick inte blev bara sur haha. hoppas på svar.
Inget serveras på silverfat, träna lite på tålamod-biten istället. Det blir också roligare när du faktiskt gjort ditt egna teman istället för att gå på alla andras.
mvh
@xenomorph.se 70951 wrote:
Inget serveras på silverfat, träna lite på tålamod-biten istället. Det blir också roligare när du faktiskt gjort ditt egna teman istället för att gå på alla andras.
mvh
Har man inte tålamod till se så ger man inte sig på de så enkelt är de!
@givememoney 70957 wrote:
Har man inte tålamod till se så ger man inte sig på de så enkelt är de!
Ok, så exakt ALLA andra som lyckas, dom har bättre tålamod än dig menar du?
@xenomorph.se 70984 wrote:
Ok, så exakt ALLA andra som lyckas, dom har bättre tålamod än dig menar du?
Exakt så enkelt är de alla e inte lämpade att hålla på med sånt och fatta hur allt ska vara även om man läser sig till de. Men men skit samma nu ja bryr mig ändå inte.
@givememoney 71065 wrote:
Exakt så enkelt är de alla e inte lämpade att hålla på med sånt och fatta hur allt ska vara även om man läser sig till de. Men men skit samma nu ja bryr mig ändå inte.
Kunskapen att lära sig har precis alla. Det är bara fråga om vilja. Bit i det sura äpplet och ge dig in i det istället. Tro mig, när du väl är färdig så kommer det kännas kanon-bra.
Skulle det sen dyka upp en fråga eller ett problem så är du ju mer än välkommen att ställa frågorna här.
mvh
jag harhttp://data.fuskbugg.se/skalman01/-IMG_0003.PNG
http://data.fuskbugg.se/skalman01/–IMG_0002.PNG
detta temat och undrar hur får jag bitesms att överta vanliga sms loggan.Undrar även hur man får bort uppdaterings texten på lockscreenen vid vädret då det står hur länge sedan den uppdaterades.
Kan man få en “docka” högs upp så jag alltid kan se iconerna högs upp på homescreenen?
@muzse 71320 wrote:
jag harhttp://data.fuskbugg.se/skalman01/-IMG_0003.PNG
http://data.fuskbugg.se/skalman01/–IMG_0002.PNG
detta temat och undrar hur får jag bitesms att överta vanliga sms loggan.Undrar även hur man får bort uppdaterings texten på lockscreenen vid vädret då det står hur länge sedan den uppdaterades.
Kan man få en “docka” högs upp så jag alltid kan se iconerna högs upp på homescreenen?
tja för att ändra så de blir bitesms så går du in igenom ifunbox i mobilen, raw file system, library och sen thema. sen klickar du på dBarContest-by-kleinmone och sen inne i den på icons sen letar du upp de som e till tror där står messege och så ser du den bilder med text ändra de namnet så de blir biteSMS så e det fixat 😉
@givememoney 71395 wrote:
tja för att ändra så de blir bitesms så går du in igenom ifunbox i mobilen, raw file system, library och sen thema. sen klickar du på dBarContest-by-kleinmone och sen inne i den på icons sen letar du upp de som e till tror där står messege och så ser du den bilder med text ändra de namnet så de blir biteSMS så e det fixat 😉
Tack jag lyckades lösa detta problemet själv dock:P
Finns det någon snygg väder Widget som funkar på lockscreen om man har en 3Gs med mjukvara 4.0? Jag har testat några men de har craschat:-(
Jag hittade en Lockscreen som funkade -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.