Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Temabilder samt frågor. (mall i första inlägget)
-
AuthorPosts
-
[IMG]http://www.xenomorph.se/IMG_0177.PNG[/IMG]
Min andra iFyra lur.
Här har ni min nya .
[IMG]http://snigelfart.se/tumblr/pre.PNG[/IMG]
Lockscreen med roterande kub, ( min dotter och son )
[IMG]http://snigelfart.se/tumblr/prelock.PNG[/IMG]
@sundace_joel 88557 wrote:
Troligtvis den fulaste jag sett, man får ju skämmas för att vistas på samma sida som den. :laugh:
Man måste la förnya sig ibland 🙂
LOCKSCREEN
[IMG]http://snigelfart.se/tumblr/newlock.PNG[/IMG]SPRINGBOARD
[IMG]http://snigelfart.se/tumblr/newspring.PNG[/IMG]@iphonedanne 88655 wrote:
Man måste la förnya sig ibland 🙂
Den lockscreen vart nice. Länk till den?
Och dummare fråga kanske: hur får jag sen in den på min lur?Pay theme från themeit
Grymt jobbat Cophe. Ska dras hem ikväll.
Än en gång grymt bra jobbat.:)På den övre av bilderna, hur fick du klocka, datum o väder på dess placeringar?
@cophe 89042 wrote:
dBar fungerar som ett HTML hemsida. Allting är HTML kodat. Klocka etc är därfär fixerat dit med hjälp av det.
Ok
Jag har ett tema idag (Prestige HD) som jag vill modda så klocka etc blir som på den bilden. Behöver jag nån mer app för det? Var hittar jag html-filen där jag fixar det? Och till sist: vad ska jag ändra var?
Tack på förhandVerkligen grymt snyggt cophe! Hade ett liknande förut på min gamla 3G nalle. Tappade bort den i miami november 09, köpte htc men var aldrig riktigt samma sak. Tillbaka till iphone 4 nu och försöker för 5e gången irad att uppdatera till 4.3 ( error efter 300mb hela tiden :@).
När jailbreaket kommer till 4.3 ska jag definitivt ta mig en titt Cophe 🙂
Rätt så nöjd med min layout just nu.
Lockscreen:
Springboard C’UPS:
Springboard Edius:
@antwashere 90236 wrote:
Skulle du kunna nämna namnen på dessa teman, lockscreens och ikonerna?
Tyckte de var mycket stilrena och skulle uppskatta svar 🙂Sen undrar jag om det finns något tema eller tweak som gör så att mapparna slutar visa vilka apps som finns inuti?
Det är mina egna teman. Finns på deviantart.com eller dbarthemes.net.
precis lagt in Prestige HD och sitter och försöker lägga in en annan wallpaper… hittar verkligen inte rätt fil? har ändrat bakgrund i x-antal teman men lyckas verkligen inte nu. Får gråa hår snart 🙂
Någon?
@Göbbe 90241 wrote:
precis lagt in Prestige HD och sitter och försöker lägga in en annan wallpaper… hittar verkligen inte rätt fil? har ändrat bakgrund i x-antal teman men lyckas verkligen inte nu. Får gråa hår snart 🙂
Någon?
Bara sök på Wallpaper.png.
Den heter möjligtvis inte Wallpaper@2x.png?
@antwashere 90246 wrote:
Oj, hade ingen aning om hur elitistiskt iPhone communityn var. Och elitism är något som jag personligen uppskattar 🙂
Tack för svaret förresten!
Kom på att jag har inte släppt detta temat ännu, har bara en preview på det än så länge. Men är du förtjust i dBar’s så regga dig på dbarthemes.net. Där finns mycket att hämta, både inspiration och bra support.
@cophe 90244 wrote:
Den heter möjligtvis inte Wallpaper@2x.png?
Äh, nu såg jag att väderwidgeten hade samma bakgrund som temat och låg och overrideade min egen wallp!
@Göbbe 90248 wrote:
Äh, nu såg jag att väderwidgeten hade samma bakgrund som temat och låg och overrideade min egen wallp!
Ja just det, Prestige-temat har separata widgets. 🙂
@cophe 90247 wrote:
Kom på att jag har inte släppt detta temat ännu, har bara en preview på det än så länge. Men är du förtjust i dBar’s så regga dig på dbarthemes.net. Där finns mycket att hämta, både inspiration och bra support.
Ja tack för tipset om forumet, har precis registrerat mig och väntar bara nu på att bli accepterad 🙂
@antwashere 90250 wrote:
Ja tack för tipset om forumet, har precis registrerat mig och väntar bara nu på att bli accepterad 🙂
Ja. Tänk på att du måste gå igenom en del punkter innan du blir “member” och kan ladda ner vad sidan erbjuder.
@antwashere 90253 wrote:
Ja dessa punkter är avklarade och jag väntar bara på att någon admin ska se min post i “I am done”-tråden 😎
Kanon! Där finns mycket fint på den sidan. Hoppas du gillar’t! :rolleyes:
Nån som vet varför Ö inte funkar???? har suttit hela dagen och försökt lista ut de
@weasa 90265 wrote:
Nån som vet varför Ö inte funkar???? har suttit hela dagen och försökt lista ut de
Först att kommentera temat !
Du kunde ha köpt HTC istället för iPhone och sluppit problemet med bokstäver 🙂Ang ÖÄÅ så är det troligtvis så att teckensnitt som temat använder har inte dessa bokstäver.
Gå in i temat och byt till nåt standard teckensnit så ordnar det sig.Öppna configen och sätt dit ö istället för ö’ett. Ã¥ Där har du även för å’ett.
Ã¥ = å
ö = ö@iPhoneReservdelar.se 90270 wrote:
Först att kommentera temat !
Du kunde ha köpt HTC istället för iPhone och sluppit problemet med bokstäver 🙂Ang ÖÄÅ så är det troligtvis så att teckensnitt som temat använder har inte dessa bokstäver.
Gå in i temat och byt till nåt standard teckensnit så ordnar det sig.de är inget tema ja kör de är perpage med htc weather bara
@mrwyreson 90288 wrote:
Pröva att öppna html filen i tex textwrangler och ändra textkodningen till western iso.
jag kör pc
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.