Temabilder samt frågor. (mall i första inlägget)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Temabilder samt frågor. (mall i första inlägget)

Viewing 18 posts - 1,001 through 1,018 (of 1,018 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1079

Skönt det löste sig.

Ang. dbarthemes, så vart intresset väldigt lågt för att driva sidan. Men ska höra mig för, och meddelar om det dyker upp något nytt.

imser75
    Participant
    Post count: 78

@cophe 91827 wrote:

Skönt det löste sig.

Ang. dbarthemes, så vart intresset väldigt lågt för att driva sidan. Men ska höra mig för, och meddelar om det dyker upp något nytt.

Stängt ner? Attans. Hann inte kolla om jag fick nåt svar på frågan jag ställde 🙁

Chrippen
    Member
    Post count: 12

Har någon här Weather Elements? Mitt funkar, nästan, perfekt. Det enda är att jag vill ha Stockholm (fast helst min ort jag bor i) men när jag skriver i den blir antingen fel eller så får jag Stockholm Bromma… och jag bor inte i Bromma. Vet nån vad felet är?

Cophe
    Member

@imser75 91834 wrote:

Stängt ner? Attans. Hann inte kolla om jag fick nåt svar på frågan jag ställde 🙁

Hur löd frågan?

imser75
    Participant

@cophe 91842 wrote:

Hur löd frågan?

Jag hittade ett tema(?) som heter 7. Det har ikoner, som jag tror är “fasta” både i över- o underkant, med bara text. Men vissa av dessa vill jag inte ha. Så jag undrade hur man gör för att byta ut dessa.

imser75
    Participant

Gaaah. Blir tokig.
    Satt igår kväll o deletade teman etc som jag inte längre använder. Resulterade i att nu fungerar ingen av dom andra heller. Har tagit bort dem, installerat dom igen, respringat o startat om. Men nej då, telefonen ser numera standard o tråkig ut 🙁

Tips på annat man kan göra, som jag missat?

Cophe
    Member

Okej. Skulle gissa på att det är dBar Max 7 du tänker på. För att byta ut de ikonerna, byter du bara ut .png filerna i diverse bundles-mappar. Lättast är att öppna upp photoshop, välja ett typsnitt man gillar, sen göra om alla ikoner så att alla blir likadana osv.

Man måste dock tänka på placeringen av texten, var på om man ska ha dem uppe eller i docken.

Ang. ditt sista inlägg, har jag ingen aning. Säker på att de teman du vill använda är kompletta?

imser75
    Participant

@cophe 91884 wrote:

Okej. Skulle gissa på att det är dBar Max 7 du tänker på. För att byta ut de ikonerna, byter du bara ut .png filerna i diverse bundles-mappar. Lättast är att öppna upp photoshop, välja ett typsnitt man gillar, sen göra om alla ikoner så att alla blir likadana osv.

Man måste dock tänka på placeringen av texten, var på om man ska ha dem uppe eller i docken.

Ok, då har jag några timmar framför mig 😉
    Räcker det alltså att byta ut .png-filerna?

@cophe 91884 wrote:

Ang. ditt sista inlägg, har jag ingen aning. Säker på att de teman du vill använda är kompletta?

Det visade sig att jag bara behövde göra en soft restore. Så nu är allt som det ska 😀

Cophe
    Member

@imser75 91888 wrote:

Ok, då har jag några timmar framför mig 😉
    Räcker det alltså att byta ut .png-filerna?
    [/quote]

Ja alltså, du måste ersätta dina nuvarande ikoner (png) med dem du vill ha.

Cophe
    Member

Pusch!

För er som vill ha lite schyssta teman osv, så finns macthemes. Den sidan har varit aktuell en längre period, så säkert många här som redan känner till den. Men antar att alla inte gör det.

Here you go! – MacThemes Forum / iOS Releases

Cophe
    Member
    Cophe
    Member

(push 2 download)
    minisimpleclock.png
    Enjoy

(push 2 download)
    minidbarsignhd.png
    Enjoy!

(push 2 download)
    minidbarmjhd.png
    Enjoy!

apple 3g
    Member
    Post count: 482

har nu hämtat hem glasklart till min iphone 3g ios 4.0.1 . ikonerna Bilder och några till har inte ändrats . vad kan jag göra ?

Cophe
    Member

Glasklart är anpassat för 4.2.1 och senare. I 4.2.1 blev många ikoners placeringar ändrade. Du får ändra dem manuellt om du vill att det ska fungera. Kanske t.o.m namnen på ikonerna blev ändrade. Du får kolla vad mappen till dina ikonerna heter, samt ikon namn. Sen får du ändra det i temat.

rymz
    Member
    Post count: 37

Mitt coola WP7 tema med Dreamboard. Livetiles, WP7 tangentbord, WP7 tangentbordsljud och massa annat roligt 🙂

14576469.png95145451.png
    40690430.png14865574.png
    32307030.png

Cophe
    Member

Awesome. But still Prestige UIImages ;D

rymz
    Member
    Post count: 37

Haha mm, har även Prestige i Safari och iPoden och lite runtom i OS:et, flyter ihop ganska så bra.

niklasr
    Member
    Post count: 3

Letar efter nå snyggt VITT tema..

Någon som har nå tipps ?

Viewing 18 posts - 1,001 through 1,018 (of 1,018 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.