Temabilder samt frågor. (mall i första inlägget)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Temabilder samt frågor. (mall i första inlägget)

Viewing 50 posts - 301 through 350 (of 1,018 total)
  • Author
    Member
    Post count: 35

@ponyboy 52247 wrote:

Funkade det med filen?

Det fingerade på alla förutom på Cydia där ikonen visas istället för namnet. Ser nu att det är App Store som ska vara där uppe, är det bara att lägga in det i den filen som jag fick utav dig.

En grej till, säg att jag skulle vilja byta ut en av de fem kategorierna där nere, tex byta ut e-mail mot nått annat, går det att fixa.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@saigeo 52272 wrote:

@ponyboy 52247 wrote:

Funkade det med filen?

Det fingerade på alla förutom på Cydia där ikonen visas istället för namnet. Ser nu att det är App Store som ska vara där uppe, är det bara att lägga in det i den filen som jag fick utav dig.

En grej till, säg att jag skulle vilja byta ut en av de fem kategorierna där nere, tex byta ut e-mail mot nått annat, går det att fixa.

Byt namn på cydia ikonen till com.saurik.Cydia.png

saigeo
    Member

@ponyboy 52275 wrote:

@saigeo 52272 wrote:

Byt namn på cydia ikonen till com.saurik.Cydia.png

Fungerade. Tackar. Men nu är ikonen för appstore borta står bara ett namn.

En grej till, säg att jag skulle vilja byta ut en av de fem kategorierna där nere, tex byta ut e-mail mot App store, går det att fixa.

Ponyboy
    Member

@saigeo 52276 wrote:

@ponyboy 52275 wrote:

Fungerade. Tackar. Men nu är ikonen för appstore borta står bara ett namn.

En grej till, säg att jag skulle vilja byta ut en av de fem kategorierna där nere, tex byta ut e-mail mot App store, går det att fixa.

Du kan ändra dem i Icon mappen. Har du text iconen för appstore kan du självklar byta ut den men se till att det är rätt text icon, top iconerna och botten iconerna är olika.

saigeo
    Member

@ponyboy 52278 wrote:

@saigeo 52276 wrote:

Du kan ändra dem i Icon mappen. Har du text iconen för appstore kan du självklar byta ut den men se till att det är rätt text icon, top iconerna och botten iconerna är olika.

Tackar dig egen för allt jobb du lägger ner, uppskattas enormt.

En sista grej bara, App Store ikonen som jag har nu har ingen bild utan den ser ut som dom andra topikonerna går det att återställa den som den ska vara?

Ponyboy
    Member

I Icon mappen radera appstore ikonen, då får du standard ikonen.

LuDii
    Member
    Post count: 360

@kofot 44515 wrote:

Temat heter Dream Theme, finns på cydia.
    LockScreenen heter LockInfo och LockInfo Matte UI.
    Lägg till dessa repos så hittar du allt:
    http://david.ashman.com/beta/
    http://simonv.chronophoto.fr/cydia/

jag har installerat lockinfo men den finns inte i winterboard

muffins
    Member
    Post count: 1906

@ludii 52313 wrote:

Lockinfo finns inte i winterboard.
    Lockinfo är inte någon synlig applikation i form av ikon eller tema.
    Det är en funktion för att visa nya saker såsom sms/mail/etc.
    Du får lov att hitta något lockinfo-tema i cydia eller på nätet och lägga över på telefonen. När du gjort det så finns temat i winterboard.

LuDii
    Member

@muffins 52314 wrote:

Lockinfo finns inte i winterboard.
    Lockinfo är inte någon synlig applikation i form av ikon eller tema.
    Det är en funktion för att visa nya saker såsom sms/mail/etc.
    Du får lov att hitta något lockinfo-tema i cydia eller på nätet och lägga över på telefonen. När du gjort det så finns temat i winterboard.

men jag har laddat hem allt från länkarna från inlägget jag citerade tidiigare, men det kommer inte på min lockscreen. har även lockinfo matte UI aktiverat på WB.

Ponyboy
    Member

@ludii 52313 wrote:

De tidigare versionerna av lockinfo aktiverade man i winterboard. Den nya versionen kan du aktivera i Inställningar/Lockinfo.

LuDii
    Member

@ponyboy 52336 wrote:

De tidigare versionerna av lockinfo aktiverade man i winterboard. Den nya versionen kan du aktivera i Inställningar/Lockinfo.

mm då står det att min trial har gått ut. måste isåfall köpa nytt :/

Ponyboy
    Member

@ludii 52339 wrote:

mm då står det att min trial har gått ut. måste isåfall köpa nytt :/

Ja, de var väldig luriga med lockinfo då den länge var ett gratis applikation och plötslig utan att varna kom det en uppdatering som gjorde den till en betal app.

Algons
    Member
    Post count: 31

@ponyboy 51430 wrote:

Lockscreen:
    http://img34.imageshack.us/img34/4439/img0749.png

Springboard:
    http://img34.imageshack.us/img34/3411/img0748.png

Mycket snyggt! Kan du dela med dig av vad allt heter?

Ponyboy
    Member

@algons 52652 wrote:

Mycket snyggt! Kan du dela med dig av vad allt heter?

Temat heter dbar och är modiferat av Kleinmone.
    Kan laddas ner här: dBarModLock+Home.zip
    Här hittar du alla andra dbar teman: [Release] dBar Theme and Mods III as of 01/13/10

Jag har modiferat den lite själv nu och lagt väder widget i springboard som också är väder applikationens ikon. Ser ut så här nu: http://img69.imageshack.us/img69/4171/bildn.jpg

Algons
    Member

@ponyboy 52654 wrote:

Temat heter dbar och är modiferat av Kleinmone.
    Kan laddas ner här: dBarModLock+Home.zip
    Här hittar du alla andra dbar teman: [Release] dBar Theme and Mods III as of 01/13/10

Jag har modiferat den lite själv nu och lagt väder widget i springboard som också är väder applikationens ikon. Ser ut så här nu: http://img69.imageshack.us/img69/4171/bildn.jpg

Riktigt schysst, tack så mycket!

Ponyboy
    Member

Flytta tema mappen till /Library/Themes. Öppna winterboard, bocka för din tema och dra den högst upp. Stäng winterboard och klart.

Algons
    Member

@ponyboy 52657 wrote:

Flytta tema mappen till /Library/Themes. Öppna winterboard, bocka för din tema och dra den högst upp. Stäng winterboard och klart.

tack, ska man även ha dBar 5 installerat?

Ponyboy
    Member

@algons 52658 wrote:

tack, ska man även ha dBar 5 installerat?

Nej det ska du inte ha, du ska endast ha ett springboard tema aktiverat.

Algons
    Member

@ponyboy 52660 wrote:

Nej det ska du inte ha, du ska endast ha ett springboard tema aktiverat.

Hmm, jag har endast dBarModLock+Home aktiverat i winterboard men det är ingen skillnad sedan tidigare, vad har jag gjort för fel?

Ponyboy
    Member

@algons 52662 wrote:

Hmm, jag har endast dBarModLock+Home aktiverat i winterboard men det är ingen skillnad sedan tidigare, vad har jag gjort för fel?

😀 Inte så konstigt.
    dBarModLock+Home är namnet på mappen som innehåller både lockscreen temat och springboard temat. Du ska öppna mappen och sen flytta båda tema mapparna till /Library/Themes. Sen kan du aktivera dem i winterboard

Algons
    Member

@ponyboy 52663 wrote:

😀 Inte så konstigt.
    dBarModLock+Home är namnet på mappen som innehåller både lockscreen temat och springboard temat. Du ska öppna mappen och sen flytta båda tema mapparna till /Library/Themes. Sen kan du aktivera dem i winterboard

Hehe okej, nu funkar det i princip.. bara att allt är huller om buller!
    Vill ju ha den bakgrundsbilden och sen kunna “dra fram” plattan med appsen på..
    Kan du fixa det tror du? 🙂

Ponyboy
    Member

@algons 52664 wrote:

Hehe okej, nu funkar det i princip.. bara att allt är huller om buller!
    Vill ju ha den bakgrundsbilden och sen kunna “dra fram” plattan med appsen på..
    Kan du fixa det tror du? 🙂

Det är bara första sidan som visar hela wallpapern. Om du kollar på min screenshot så ser du att jag har endast 10 applikationer på min första sida, endast dem med text ikoner. Du måste flytta alla andra ikoner till sida 2 lr 3.
    Du kan sen om du vill ändra dina ikoner inuti Icons i tema mappen.

Algons
    Member

@ponyboy 52665 wrote:

Det är bara första sidan som visar hela wallpapern. Om du kollar på min screenshot så ser du att jag har endast 10 applikationer på min första sida, endast dem med text ikoner. Du måste flytta alla andra ikoner till sida 2 lr 3.
    Du kan sen om du vill ändra dina ikoner inuti Icons i tema mappen.

Okej, för så här ser min lockscreen ut nu [IMG]http://data.fuskbugg.se/skalman01/IMG_0312[1][/IMG]
    Får lite panik för jag har ingen aning om hur jag ska fixa detta!
    Och vore kul om man kunde ändra till svenska:)

Ponyboy
    Member

@algons 52666 wrote:

Okej, för så här ser min lockscreen ut nu [IMG]http://data.fuskbugg.se/skalman01/IMG_0312[1][/IMG]
    Får lite panik för jag har ingen aning om hur jag ska fixa detta!
    Och vore kul om man kunde ändra till svenska:)

För att få bort klockan måste du installera Lockscreen Clock Hide i Cydia och sedan välja Enabled i Inställningar/Clock Hide.

Förstår inte varför texten för datum är så stort, den ska vara mindre och anpassat till din tema. Har du nåt annat lockscreen tema aktiverat samtidigt?
    Du kan anpassa text storleken i Din tema/Widgets/SB StyleSheets/Top.css.
    Vill du ändra språket ska du göra det i Din tema/LockBackground.html.

Algons
    Member

@ponyboy 52668 wrote:

För att få bort klockan måste du installera Lockscreen Clock Hide i Cydia och sedan välja Enabled i Inställningar/Clock Hide.

Förstår inte varför texten för datum är så stort, den ska vara mindre och anpassat till din tema. Har du nåt annat lockscreen tema aktiverat samtidigt?
    Du kan anpassa text storleken i Din tema/Widgets/SB StyleSheets/Top.css.
    Vill du ändra språket ska du göra det i Din tema/LockBackground.html.

jag har endast temat i bockat så det är nåt fel..
    hur får jag in den bakgrunden du har här? http://img34.imageshack.us/img34/4439/img0749.png
    även vädret är ju inställt på fel, skulle vara väldigt tacksam om du kunde berätta hur jag fixar det

Ponyboy
    Member

Wallpaper – http://img715.imageshack.us/img715/1781/wallpaper.png. Döp om den till Wallpaper.png och byt ut den i tema mappen.

Ponyboy
    Member

Ändra vädret i Widgets/Configs/Weather-Configs.js.
    Ändra väder koden i ( var locale = “swxx0040” ) till koden för din stad, koden hittar du i url-fältet i National and Local Weather Forecast, Hurricane, Radar and Report

Algons
    Member

@ponyboy 52680 wrote:

Ändra vädret i Widgets/Configs/Weather-Configs.js.
    Ändra väder koden i ( var locale = “swxx0040” ) till koden för din stad, koden hittar du i url-fältet i National and Local Weather Forecast, Hurricane, Radar and Report

Nu börjar det likna något hehe, finns det någon annan väder sida man kan använda sig av? Min stad fanns nämligen inte med konstigt nog..

Sedan ser det ut så här på mina ikoner högst upp http://data.fuskbugg.se/skalman01/IMG_0313%5B1%5D
    de ligger inte i mitten på linjen riktigt, hur anpassar man det?

Ponyboy
    Member

@algons 52688 wrote:

Nu börjar det likna något hehe, finns det någon annan väder sida man kan använda sig av? Min stad fanns nämligen inte med konstigt nog..

Sedan ser det ut så här på mina ikoner högst upp http://data.fuskbugg.se/skalman01/IMG_0313%5B1%5D
    de ligger inte i mitten på linjen riktigt, hur anpassar man det?

Installera Fivelrow från cydia för att flytta upp ikonerna.
    För att ta bort ikon namnen för övre raden flytta denna fil till Din tema/Bundles/com.apple.springboard.

Vilken stad bor du i?

Algons
    Member

@ponyboy 52692 wrote:

Installera Fivelrow från cydia för att flytta upp ikonerna.
    För att ta bort ikon namnen för övre raden flytta denna fil till Din tema/Bundles/com.apple.springboard.

Vilken stad bor du i?

Den där filen ja skulle lägga i com.apple.springboard verkar inte funka, namnen står under appsen ändå, t.ex under PHOTOS står det “Bilder”.
    Jag bor i Skövde!
    Får verkligen tacka för den tid och energi du lägger på att hjälpa mig, mycket schysst!

Ponyboy
    Member

@algons 52695 wrote:

Den där filen ja skulle lägga i com.apple.springboard verkar inte funka, namnen står under appsen ändå, t.ex under PHOTOS står det “Bilder”.
    Jag bor i Skövde!
    Får verkligen tacka för den tid och energi du lägger på att hjälpa mig, mycket schysst!

Hittar inte Skövde. Du får antingen flytta eller välj en av dessa städer nära dig. När du har valt stad, tryck på RSS ikonen. Då kan du se den 8 siffriga koden i url-fältet.

Ponyboy
    Member

My bad! 😮

I com.apple.springboard ska du byta namn på de.lproj till sv.lproj och lägga filen där.

Algons
    Member

@ponyboy 52705 wrote:

My bad! 😮

I com.apple.springboard ska du byta namn på de.lproj till sv.lproj och lägga filen där.

Hehe, det funka fint på 3 utav 4, just photos har “Bilder” under sig, men jag väljer nog att stänga av texten under alla apps istället, det funkade och blev rätt snyggt det med!
    hittade du nån sida med Skövde?

Ponyboy
    Member

Jag hade inte tagit bort Bilder i den filen om du tittar in i filen så ser du hur du kan lägga till Bilder.

Angående Skövde läs tre inlägg uppåt.

Algons
    Member

@ponyboy 52709 wrote:

Jag hade inte tagit bort Bilder i den filen om du tittar in i filen så ser du hur du kan lägga till Bilder.

Angående Skövde läs tre inlägg uppåt.

Tack nu är vädret i alla fall avklarat!
    Gick in i Localized…-filen och lade till “;”com.apple.Photos” men utan lyckat resultat, vet du felet? Sedan har Cydia och Winterboard ikonerna ändrats till de vanliga ikonerna och inte text igen.. klurigt!

Edit: Hmm, nu gick jag in och skrev Bilder istället för Photos och då kom alla ikonernas text tillbaka och Cydia samt Winterboard ikonerna blev till text igen, weird!
    En liten fråga till bara, om jag nu kollar på mobilen med vädret istallerat. Går mobilen ut på 3G-nätet av sig själv då? För jag har inte fri 3G och det är kanske ingen höjdare då.

Ponyboy
    Member

“com.apple.mobileslideshow-Photos” = ” “;

Byt ikon namnen till com.saurik.Cydia.png och com.saurik.WinterBoard.png

Ponyboy
    Member

I Widgets/Configs/Weather-Configs.js kan du bestämma hur ofta den hämtar data. Längst ner i “var updateInterval = 15” då 15 är antal minuter. Datan den hämtar är så lite, handlar om några Kb per gång.

Algons
    Member

@ponyboy 52717 wrote:

I Widgets/Configs/Weather-Configs.js kan du bestämma hur ofta den hämtar data. Längst ner i “var updateInterval = 15” då 15 är antal minuter. Datan den hämtar är så lite, handlar om några Kb per gång.

Ok, det jag menar är. Kommer den så kallade “Dygnsavgiften” på ca 10kr att debiteras när jag har den?

Ponyboy
    Member

Ja med tanke på att den drar data.

Algons
    Member

Stort tack för all hjälp igår Ponyboy!
    Men eftersom jag inte har fri 3g skulle det nog vara lika bra att ta bort själva väder grejen.
    Det jag undrar är hur jag får bort vädret på lockscreenen och sedan på springboarden ha en klocka längst ner till höger istället för hur många grader det är ute. Som det står på Lockscreenen.. Tror du det går att fixa?

Ponyboy
    Member

Vädret kan du ta bort genom att i Widgets/Configs/ radera Weather-Configs.js.
    Angående klockan måste jag återkomma imorgon när jag sitter vid datorn. Du kanske borde prova nån av de andra dbar teman, finns ju några utan väder.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Här kommer farbror Freebo’s 3GS. Rent, inget kladd eller pastell…:cool:

Lockinfo
    lockscreen.jpg

iElemental Pro
    springboard.jpg

dialer.jpg

Åsså hustruns
    Illumine
    bildx.jpg

jca
    Member
    Post count: 221

Jävlar så fint Freebo!!

Hur har du gjort med Lockinfon? Laddat hem något tema till det eller har du suttit och kodat om allt själv?

Freebo
    Member

Tack Jca, jag kör med en standard LockInfo installation med ett par plugins som t.ex. WeatherIcon och Clock. Inget petande i koden alls

jca
    Member

Ok, riktigt snyggt vart det!! Jag ska nog ta och återställa min lur snart för det är alldeles för mycket skit i och starta om från noll!

jca
    Member

Lockinfo Matte UI går ju inte att ladda hem för tillfället i Cydia och Rock, någon som vet om man kan få tag i det någon annanstans?

Freebo
    Member

Den ser ok ut i Rock, vågar inte testa att ladda ned då den skulle avinstallera min LockInfo…

jca
    Member

Fan vad sjukt i min rock så kan jag inte ladda ner den!

Ponyboy
    Member

@jca 53767 wrote:

Lockinfo Matte UI går ju inte att ladda hem för tillfället i Cydia och Rock, någon som vet om man kan få tag i det någon annanstans?

Vilken version av Lockinfo använder du? Använder själv 2.0.0-7 och det behövs ingen Matte UI längre, installera bara de plugins du behöver så finns resten redan i Lockinfo.

jca
    Member

Jag har också 2.0.0-7 så saken är nog helt enkelt att jag inte förstår bättre.
    Provade att ladda ner Clock(Native) men det hände inget alls!

Viewing 50 posts - 301 through 350 (of 1,018 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.