Tethering Iphone 3gs!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tethering Iphone 3gs!

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 11

Hej alla!

Jag har en iphone 3gs 3.1.2.
    Jag har lyckats ordna så jag ser i iphonen att den används för interdelning samt att jag anslutit den med laptopen.

MEN mitt problem är att den (datorn ?) inte hämtar/hittar rätt ip. Jag har alltså ingen åtkomst till internet.

Hur jag än försöker och felsöka, googla mm så ser jag inte en lösning på detta?
    Jag har TRE som levernatör, ska jag kolla om de har några inställningar för detta?

Och jag är inte intresserad av en annan lösning utan enbart tethering!

Någon som har eventuell lösning?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Hat du följt guiden?

xslyyx
    Member

@freebo 54848 wrote:

Hat du följt guiden?

Jajamän 🙂

Inget verkar fungera…TREs support har stängt så jag får nog lugna mig tills imorgon!

Kan det vara något i datorn som spökar? den vill helt enkelt inte hämta riktig/rätt ip!

Swinge
    Member
    Post count: 83

Vad kör du med för operativsystem? har du haft abbonemanget och luren länge?

xslyyx
    Member

@swinge 54993 wrote:

Vad kör du med för operativsystem? har du haft abbonemanget och luren länge?

Jag kör med Win7. Luren har jag haft 1 mån nu, men inte brytt mig om att köra på det sättet (tethering) innan.
    Jag har Telia låst tele, men kör med TRE efter jailbreak och sn0w.

Hur som helst ringde jag TRE och de kunde INTE hjälpa mig. “Alltså det ska bara funka” sa den superduktiga killen på supporten!

Så nu vet jag inte vad jag kan testa mer! Några tips?:confused:

Freebo
    Member

Som den goda forummedlemmen jag är startar jag inte en ny tråd utan lånar en gammal…

Efter åsknedslag så är bredbandet hemma utslaget och jag tethrar min 3GS till PCn med USB-kabel. Det ‘lustiga’ är att jag har full 3G-täckning när jag tethrar till datorn men så fort jag ringer med telefonen så tappar jag 3G signalen efter ett par minuter och fortsätter på Edge. Detta medför naturligtvis att jag tappar upkopplingen på datorn men samtalet fortsätter som om ingenting hänt.

Det händer både med och utan Tethering plugin i SBSettings. Någon som varit med om detta förut?

Telenor APN internet.telenor.se, 3GS med 3.1.2 Blackra1n

bozz
    Member
    Post count: 1199

Hittade detta:
    iPhone: Troubleshooting Internet tethering

och Voice call turn off tethering? – iPhone
    och Tethering while on phone call – iPhone

De skriver att när det ringer hoppar man över på edge, och det klarar inte av både telefonsamtal och att tethra samtidigt. Kan det va så?

Freebo
    Member

Tack för länkarna Bozz, Voice call turn off tethering? – iPhone beskriver exakt det jag upplever. 100% 3G-täckning men efter drygt 10 minuters parallellt samtal droppar den tillbaka till Edge helt utan anledning. Ringer jag inte så fungerar tethering utan att tappa kontakten, ja iaf i 12h som varit det längsta passet denna vecka.

Fortsättning följer

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.