The Big Tråd Of Iphone Vs Iphone 3g!!!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone The Big Tråd Of Iphone Vs Iphone 3g!!!

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 53

Som rubriken lyder…
    3g eller inte 3g det är frågan!

haren
    Member
    Post count: 200

@iphone<3 2255 wrote:

Som rubriken lyder…
    3g eller inte 3g det är frågan!

Självklart så är telefonen med 3G atraktivare för dem som surfar på gprs idag. Jag surfar mycket och skulle absolut vilja ha 3G funktionen. Sen är ju frågan om den kommer ha stöd för 3.5G (HSDPA) alltså upp till 7.2Mbit/s.

Jag kommer nog att byta ut min lur mot 3G modellen när den kommer.

// h

Sebastian
    Member
    Post count: 34

Beror på. Det beror på huruvida de implementerar GPRS möjligheten.
    Trots allt så har ju inte alla ställen i Sverige tillgång till HSDPA. Men, eftersom att att en 3G mast är 1mil härifrån så skulle jag säga – 3G.

En sak som oroar mig är hur apple ska sälja sina telefoner. Jag hoppas på att de säljer v.2 som de gjorde med v.1. Alltså, över disken för att sedan införskaffa ett abonnemang hemma via iTunes registrering.

Samtidigt så ska vi alla inte ha för höga förhoppningar. Det finns ingen garanterad upplåsning. Det tog 4månader för 1.1.2 för att bli upplåst. Även då hade man tillgång till allt. Men man visste inte hur man skulle få telefonen till att acceptera icke-apple signerad bootloader.

Ingeniörerna på Apple säger att de har tagit starka kliv mot emot firmware flashing. Att komma åt det stället på telefonen där upplåsningen går till kommer att bli blockat. Bara hårdvarutillgång. (Hur ska de då uppgradera baseband och bootloders? =/ )

Nåväl. Vi får se.

criille
    Member
    Post count: 25

hm, jag utnyttjar bara wifi nätet när jag surfar och tycker att hastigheten funkar för att vara gratis. Om det nu är som du sa ovan att de har gjort det svårare att firmware flasha så blir jag faktist tveksam på 3G telefonen 😛 (dock så har många uttryckt sig att det är omöjligt att hacka nånting som sedan är hackat på 3 veckor)

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.