Till vänner och slutfaktura direkt?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Operatörer & abonnemang Till vänner och slutfaktura direkt?

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 111

Var inne på telia igår och frågade om det var möjligt att köpa en Iphone med till vänner 18 mån, för att sedan säga upp abonnemanget och få en slutfaktura på månadsavgifterna(69×18=1242). Vill komma undan bindningstiden, då jag inte är så sugen att portera mitt nummer till Telia och sedan binda det där i 18 mån.

Förvånande nog sa hon att det inte var möjligt. Frågade sedan en på jobbet som är utbildad inom Telia, och han sa att det ska vara fullt möjligt.
    Hörde flera som hade tänkt köpa Iphonen på det här sättet, och tänkte om någon här kanske hade kollat upp det?

Ska ringa Telia imorgon och fråga ordentligt, för det verkar ju dumt. Dom får ju samma pengar som om jag skulle betala av abonnemanget varje månad och använda ett annat abonnemang i telefonen.

Tänkte bara kolla om någon här har hört eller visste ngt? 😀

trigger_killer
    Member
    Post count: 303

@chippen 8646 wrote:

Var inne på telia igår och frågade om det var möjligt att köpa en Iphone med till vänner 18 mån, för att sedan säga upp abonnemanget och få en slutfaktura på månadsavgifterna(69×18=1242). Vill komma undan bindningstiden, då jag inte är så sugen att portera mitt nummer till Telia och sedan binda det där i 18 mån.

Förvånande nog sa hon att det inte var möjligt. Frågade sedan en på jobbet som är utbildad inom Telia, och han sa att det ska vara fullt möjligt.
    Hörde flera som hade tänkt köpa Iphonen på det här sättet, och tänkte om någon här kanske hade kollat upp det?

Ska ringa Telia imorgon och fråga ordentligt, för det verkar ju dumt. Dom får ju samma pengar som om jag skulle betala av abonnemanget varje månad och använda ett annat abonnemang i telefonen.

Tänkte bara kolla om någon här har hört eller visste ngt? 😀

Jag har det abonnemanget!
    Tänkte precis som du …så ja ringde igår och kollade…det var inte möjligt sa dom!

Edit: kollade på mitt kvitto nu… de står att den är låst i 12 månader ..men ja har juh 18 månader?

Lashis
    Member
    Post count: 16

@chippen 8646 wrote:

Var inne på telia igår och frågade om det var möjligt att köpa en Iphone med till vänner 18 mån, för att sedan säga upp abonnemanget och få en slutfaktura på månadsavgifterna(69×18=1242).

Vid utportering kan du alltid begära en slutfaktura, du ringer alltså kundtjänst och säger att du vill portera ditt nummer till en annan operatör.

@trigger_killer 8647 wrote:

Jag har det abonnemanget!
    Tänkte precis som du …så ja ringde igår och kollade…det var inte möjligt sa dom!

Edit: kollade på mitt kvitto nu… de står att den är låst i 12 månader ..men ja har juh 18 månader?

På ditt kvitto står det att telefonen är låst i 12 månader och att du har bundit abonnemanget i 18.
    Alla telefoner som är operatörslåsta till Telia är det i 12 månader, sen kan man låsa upp dem för 300 kronor.

r2d2
    Member
    Post count: 134

man binder ju sig till tex 18 månader + ringkostnader…dom vill ju inte telia va utan.

justin
    Member
    Post count: 53

slutfaktura är väl en sån där konsument lag grej? eller har jag fel? Varför ska det vara någon skillnad på just iphone abonemang… Jag kan förstå att de inte gillar den frågan.. typ de vill ju inte att folk ska göra så men.. att det inte tillåtet tror jag inte på.

Morbidio
    Member
    Post count: 268

@justin 8789 wrote:

slutfaktura är väl en sån där konsument lag grej? eller har jag fel? Varför ska det vara någon skillnad på just iphone abonemang… Jag kan förstå att de inte gillar den frågan.. typ de vill ju inte att folk ska göra så men.. att det inte tillåtet tror jag inte på.

Det är väl bara att kolla upp det?:)

h4gen
    Member
    Post count: 8

Eller bara att göra det och se om det tar stopp eller inte. Att ta slutfaktura är möjligt med vilket abonemang som helst, bara mer eller mindre dumt för vissa(som har fast pris etc.). Iaf när jag jobbade på the Phone house.

Chippen
    Member
    Post count: 111

Var inne på telia här om dagen och snackade med en kille där, och han klargjorde att telia har som “policy” att inte ge slutfaktura på bundna abonnemang. Dock kunde man alltid ringa dem och så kanske dem kunde ordna det… men men.. låter korkat..

monstersinc
    Member
    Post count: 2

Ring och säg att du skall utvandra till ett annat land. Det har jag gjort tidigare då dock på TRE och Tele2, och det har inte varit några problem. För att sedan 5mån senare bli kund igen….:cool:

Annars kan du alltid göra som en polare han ringde 1mån efter han tecknat Telia med Iphone och sa att han var döende, och ville styra upp alla abonnemang och sånt. innan det var dags att “gå vidare…” < kanske lite väl starkt men det funkade 😀

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

@monstersinc 11483 wrote:

Ring och säg att du skall utvandra till ett annat land. Det har jag gjort tidigare då dock på TRE och Tele2, och det har inte varit några problem. För att sedan 5mån senare bli kund igen….:cool:

Annars kan du alltid göra som en polare han ringde 1mån efter han tecknat Telia med Iphone och sa att han var döende, och ville styra upp alla abonnemang och sånt. innan det var dags att “gå vidare…” < kanske lite väl starkt men det funkade 😀

Haha, effektivt men lite väl vågat 😉

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.