Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tips (Apps etc) & Trix för iPhone 3G
-
AuthorPosts
-
Spel: Dark nebula
Riktigt roligt kulrullar spel, rätt lätt men som sagt roligt
ProSwitcher i Cydia. Ungefär som Backgrounder men Mycket mycket bättre!!
Någon som vet om det finns en app där man kan spara saker i som man måste ha ett lösenord för att öppna?
@kimlannebris 53875 wrote:
Någon som vet om det finns en app där man kan spara saker i som man måste ha ett lösenord för att öppna?
1Password Pro är ett exempel. Sök på password i AppStore så hittar du mängder
Tack så mycket!
Tycker vi tipsar varandra för dåligt om tex cydia program. Vill höra alla användares 5 i topp lista 🙂
mina är:
five rows
sic icon dock
sbsettings
tap to unlock
xxxxxxxxxx (inget moralprat tack. En av de bästa programmen bara o erkänna)Detta är ingen moral prat, det är en varning.
§8 Piratkopiering
Du får inte sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättsskyddat material. All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.
Varning tilldelad /ModGött att jag inte fick rött kort med en gång. Vilken av reglerna bröt jag mot? Skrev aldrig att jag innehar piratkopierat material…
Men visst. Min femte får väl bli CyDialer istället. Är inte gratis men väl värd en dollar då man snabbt kan ringa någon av sina favoriter från Lock! Tjöööp
Jag söker roliga spel som fler än en person kan spela på en iPhone…
Ett exempel är DrawRace som har varit väldigt populärt på rasterna i skolan! 🙂
Vet ni fler spel som man kan spela fler på en iphone så tipsa mig gärna om det tack!Till er som inte har DrawRace, kolla in det! Superkul spel!
@algons 54395 wrote:
Jag söker roliga spel som fler än en person kan spela på en iPhone…
Ett exempel är DrawRace som har varit väldigt populärt på rasterna i skolan! 🙂
Vet ni fler spel som man kan spela fler på en iphone så tipsa mig gärna om det tack!Till er som inte har DrawRace, kolla in det! Superkul spel!
Trivial Pursuit
Let’s Golf
(om ni har två iphones+wifi: MiniSquadron!)En av de två saker jag retat mig mest på i Safari är bristen på en sökfunktion och att det är segt att scrolla till botten av en websida. Nu är iaf det andra problemet löst – ladda ned Quick Scroll från Cydia och du kan scrolla till botten av en sida genom t.ex. ett “trippelknack” på skärmen
@freebo 54440 wrote:
En av de två saker jag retat mig mest på i Safari är bristen på en sökfunktion och att det är segt att scrolla till botten av en websida. Nu är iaf det andra problemet löst – ladda ned Quick Scroll från Cydia och du kan scrolla till botten av en sida genom t.ex. ett “trippelknack” på skärmen
Hittar inte programmet i Cydia.
Hittade det nu, QuickScroll satt ihop.
Tjena grabbar nån som kan rekommendera en bra kamera och video app, vill ha en som är snabb och tar bra bilder och video?
Finns ju så många att välja på i AppStore att man blir förvillad. Så fram med era bästa tips.
@saigeo 54711 wrote:
OK, jag har ju en 3G. Men Cycorder finns i Cydia eller?
Finns nu faktisk flera applikationer i Appstore som man kan filma med. Har man inte jailbreakad så kan man använda sig av dem, annars så är cycorder den bästa och finns i Cydia.
Video Camera (for iPhone 2G and 3G) for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store
Camcorder (for iPhone 3G and 2G) for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store
@saigeo 54714 wrote:
Testar den då.
Funkar kanon. Om du ska rekommendera en kamera app då Freebo, vad skulle du slå till med då?
Jag har testat ett par, även betal-apps, men i ärlighetens namn innehåller de alla features ingen riktigt behöver/kan använda och som grädde på moset så är de betydligt segare än den inbyggda kamera-appen. Håll dig till den inbyggda!
Varför tillåts ej apps typ winterboard/sommerboard? Om man inte vill Jb telefonen få kan man ju ej ändra teman i iphonen, eller?
@glanshammar 54733 wrote:
Varför tillåts ej apps typ winterboard/sommerboard? Om man inte vill Jb telefonen få kan man ju ej ändra teman i iphonen, eller?
Bra fråga. Apple har ju alltid varit suckers för design och även om jag inte tror de själva sagt varför de inte tillåter apps som WB så tror jag de är rädda om sin design. Plockar du upp en iPhone, vilken som helst, vill Apple att du ska känna igen dig. Marknadsföringen bygger ju till 80% på Springboardens utseende och igen – igenkänning är A & O. Även om möjligheten till teman säkerligen får många att jailbreaka så tror jag inte det är teman som får dem att förbli jailbreakade – det är de där små underbara funktionerna såsom:
Rotation Inhibitor
Backgrounder
BiteSMS
LockInfo
Safari Download Manager
Cydget
etc…@freebo 54738 wrote:
Bra fråga. Apple har ju alltid varit suckers för design och även om jag inte tror de själva sagt varför de inte tillåter apps som WB så tror jag de är rädda om sin design. Plockar du upp en iPhone, vilken som helst, vill Apple att du ska känna igen dig. Marknadsföringen bygger ju till 80% på Springboardens utseende och igen – igenkänning är A & O. Även om möjligheten till teman säkerligen får många att jailbreaka så tror jag inte det är teman som får dem att förbli jailbreakade – det är de där små underbara funktionerna såsom:
Rotation Inhibitor
Backgrounder
BiteSMS
LockInfo
Safari Download Manager
Cydget
etc…Men jag vet ej om jag skulle våga Jb telefonen med tanke på det händer nått men den så den pajar….
@glanshammar 54741 wrote:
Men jag vet ej om jag skulle våga Jb telefonen med tanke på det händer nått men den så den pajar….
Om du beskriver vad du har för modell etc i rätt tråd (https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/2136-smafragor-ang-upplasning-och-jailbreak-haer.html) så får du hjälp att bestämma dig
@freebo 54738 wrote:
Rotation Inhibitor
Backgrounder
BiteSMS
LockInfo
Safari Download Manager
Cydget
etc…Skulle vara kul om du berättade vad dom där programmen gör 🙂 t.ex Rotation Inhibitor, Safari Download Manager och Cydget? 🙂
@d3nna 55853 wrote:
Skulle vara kul om du berättade vad dom där programmen gör 🙂 t.ex Rotation Inhibitor, Safari Download Manager och Cydget? 🙂
Rotation Inhibitor gör att skärmen inte tiltar när du vänder på telefonen
SDM gör att du kan ladda ned alla möjliga filer via Cydia. Zip, rar, mpeg m.fl.
Cydget är en typ av lockscreen, precis som LockInfo och IntelliScreenHur byter jag namn på min iphone 2g ??
Tackar på förhand.
Mvh axans
Sorry kom på det man e en idiot ibland:laugh:Äntligen! 3$ för 49.2kb men det var det värt. Den enda lilla nackdelen är att inställningarna ligger under en egen ikon på springboard och inte under Iphone-inställningarna.
:D:D:D:D:D av fem glada gubbar
@freebo 55858 wrote:
Rotation Inhibitor gör att skärmen inte tiltar när du vänder på telefonen
SDM gör att du kan ladda ned alla möjliga filer via Cydia. Zip, rar, mpeg m.fl.
Cydget är en typ av lockscreen, precis som LockInfo och IntelliScreenKostar cydget? För LockInfo får man väl bara ha några dagar? tänkte om cydget var likadant.
@freebo 56163 wrote:
Cydget är skönt gratis liksom 95% av alla Cydget plug-in apparna i Cydia. LockInfo kostar ett par $ men det är den faktiskt värd, jag tror inte du hittar en missnöjd köpare.
Jag kan intyga. Jag är Lockinfo-användare, och en mycket nöjd sådan 🙂
D3nna du skulle inte ångra ett köp av Lockinfo.
@freakyghost 56248 wrote:
Helt fel.
3G tar mer än WiFiLol… Kände du dig plötslig tvungen att korregiera ett inlägg från 2008. 😛
@freebo 56066 wrote:
Äntligen! 3$ för 49.2kb men det var det värt. Den enda lilla nackdelen är att inställningarna ligger under en egen ikon på springboard och inte under Iphone-inställningarna.
:D:D:D:D:D av fem glada gubbar
Finns det inte nåt som heter Timetool och gör samma sak ?
För en tid sedan så såg jag en app på Youtube där man kan göra coola grejjer med vatten och eld, bygga väggar och tak och bränna upp eller fylla med vatten och såna grejjer. Minns fan inte vad den heter. Någon som känner igen sig?
@cybertron 6561 wrote:
jag söker även ett tillägg/program för låsskärmen där man kan se dagens kalender händelser, finns det?
Ja det har jag på min iPhone
Det finns i Rock och heter “Lock calender”@freebo 56163 wrote:
Cydget är skönt gratis liksom 95% av alla Cydget plug-in apparna i Cydia. LockInfo kostar ett par $ men det är den faktiskt värd, jag tror inte du hittar en missnöjd köpare.
hur hittar man fler appar till cydget?
hittade massa i cydia nu, fattar inte varför de inte dök upp för en halvtimma sedanHum, har nu testat lock info lite mer.
om vi bortser att jag verkar ha ytterligare ett program som visar mängden mail på lockskärmen så är det ju skitkul.
men jag skulle vilja hitta en app som använder calengoo som kalender istället för standard, för då får jag jag ju inte upp alla fina statusar för vad jobb/barn/fru ska göra, som jag ser annars om jag öppnar programmet….
någon som sett ett sådant tillägg?Den kommande appen InfiBoard ser riktigt intressant ut, ponera att ngn även skapar en tweak som tiltar ikonerna 90 grader, ja då har vi en SpringBoard i äkta landscape mode!
YouTube – New tweak from chpwn: Infiniboard (vertical scrolling icons)!
@grozny 56694 wrote:
För en tid sedan så såg jag en app på Youtube där man kan göra coola grejjer med vatten och eld, bygga väggar och tak och bränna upp eller fylla med vatten och såna grejjer. Minns fan inte vad den heter. Någon som känner igen sig?
Den appen heter Aquaforrest.. Vet ej om jag stavade rätt men det är den… Köp INTE 2:an där finns bara levlar… Asså man får ej bygga fritt…
@m_åkarpsson 57727 wrote:
Måste bara inflika, och tipsa er alla om AppTV.se som är en apptv på svenska. Snygg design, skarpa recensioner och en apptv som har allt egentligen.
Den förtjänar all uppmärksamhet, och har ni inte kollat in den än, så tycker jag att ni ska göra det!
Tja, jag tittade lite snabbt på den, men det verkar klart intressant,,,,, tack för tipset;)
NÅgon som vet om man får in t9 tangentbord in i meddelanden? Alltså det gamla klassiska? Eller är det standard som gäller?
@ponyboy 57927 wrote:
Det går nog inte. Det fanns en T9 app i cydia förut som hette Multitap. Den har nu tagits bort, kanske för att den inte fungerade korrekt.
Hahaha nu ska ni få höra en rolig sak. När jag läste inlägget som PonyBoy svarade på blev jag lite intresserad av om det fanns ett sådant program.
Tro det eller ej med det finns faktiskt ett på Appstore!
Programmet heter T9app, och kostar 15 kr.
Jag köpte detta för jag tyckte det skulle vara kul att testa, visst det fungerade men………
Man kan bara skriva på engelska :D, lite buggigt mn det fungerar som ett t9 tangentbord men allt man skriver måste vara på engelska annars blir det jätte fel………
De borde skriva detta i AppStore, 15 kr borta haha, hmmmm tror jag får skriva lite på engelska nu :laugh:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.