Front page › Forums › Köp & Sälj › Tips, borde jag köpa begagnat?
-
AuthorPosts
-
Hej! 🙂
Jag har försökt få tag på Iphone 3G, 16GB olåst.
Nu har jag lyckats hitta en butik som säljer en begagnad för 5499:- , som är 4mån gammal och olåst (ej jailbreakad el nåt sådant).1. Nu undrar jag, är detta ett bra pris för en begagnad? Eller kan man få en olåst och ny för detta pris?
2. Borde jag kanske köpa Iphone 3GS, istället?
Mvh,
Emmislaneby
July 24, 2009 at 00:11Post count: 0Prisjakt.se nämner ett par summor , lägger du till ett par hundralappar
får du en ny 8GB beroende på vart du handlar den då såklart.Sätt ut en annons på blocket “iphone 3G, allt av intresse” vetja?
Hitta min 3G/16GB för 3850 pix (vilket jag tycker är ett bra pris)
och är 2mån gammal. Fick dock många erbjudande runt 2500-3000
på 3G/16GB så är du kylig hittar du nog något du gillar.3GS är inte spännande nog att köpa med tanke på den (lilla) hård/mjukvaran
som skiljer dom år enligt mitt tycke men har du 2-3k extra så varför inte 🙂Den som butiken säljer kommer med 6 månaders garanti och är fabriksupplåst, dvs inte mjukvaruupplåst.
Är den du köpte oåst? Frågan är om jag vågar köpa vias blocket, med tanke på allt man hört.. =/slaneby
July 24, 2009 at 00:24Post count: 0Nej den är inte olåst, men det fixade ultrasn0w galant 🙂 Största fördelen med att köpa
“nybegagnad” är att man kommer ner i pris och att man har rätt många månaders garanti
kvar på produkten.Dock finns det många olåsta därute nu med utgången garanti men det är bara att leta.
Har man tid, och pengar i näven som man viftar med kan man komma undan med många
hundralappar i förhandlingen beroende på hur akut säljaren behöver pengar.Så ha bara is i magen och ta inte första bästa. Jag personligen skulle aldrig lämna
pengar i förskott när det gäller sådana summor. Varken förhandsbetalning el dyl.Rekommenderar att du gå via internetgiro.se eller motsvarande om du köper privat.
Har säljaren rent mjöl i påsen borde det inte vara några problem. Lycka tillTack för tipsen! Ska kolla mig runt. Så får jag ta och funder om jag vill betala 5499 för denna.
slaneby
July 24, 2009 at 00:33Post count: 0Gör så! fördelen med olåst är dock att du slipper många sömnlösa nätter och
många timmar framför datorn hehe men du hittar säkert nått alternativ som passar dig.Berätta gärna hur det går och skulle du behöva hjälp tveka inte att fråga här,
det finns många i “huset” som besitter erfarenheter på kluriga frågor.Lycka till!
jag har kikat runt lite nu…
Hittade bland annat ett företag som säljer just nu en helt ny, olåst och med garanti för 5800 kr. De flesta nya jag hittar kostar runt 7000 kr uppåt.
Sedan hittade jag några begagnade runt samma priser, vissa utan kvitto osv. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.