Tips på Ipod/iphonehögtalare – Maxell MIS-1

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tips på Ipod/iphonehögtalare – Maxell MIS-1

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Hej!

Var på jakt efter ipod-högtalare till min Iphone som jag skulle ha i uterummet. Var inne på Logitech Anywhere och Audio Pro Porto, men kände väl att 2000kr var lite saftigt med tanke på att de kommer leva ett hårt liv med temperaturskiftningar osv. Har lyssnat på en hel massa olika varianter och inte direkt blivit imponerad över ljudkvaliteten… är väldigt kräsen med ljud annars, har Nocs 200 hörlurar till Iphonen som jag tycker är ok, Har Dynaudios specialbyggda högtalarsystem i min Passat och Audio Pro hemma.

Var inne på NetOnNet i Örebro och fick plötsligt syn på en kartong med det gamla namnet Maxell på (för er som är lite för unga så tillverkade de kassettband fram till Mp3 tog över). Kartongbilden såg rätt ok ut och sen såg jag prislappen – 299kr!! kunde det stämma? Då det inte finns någon personal på NoN så öppnade jag kartongen, visst lite kinaplast i dockan och satellithögtalarna men basen kändes fin. Och med s-videoutgång, usb osv. kunde jag ju i värsta fall använda den som docka till datorn.

Köpte således högtalarna och kom hem och plockade försiktigt upp högtalarna då jag misstänkte att det skulle låta höns-skit så jag lätt skulle kunna återpacka och lämna tillbaka hela rasket.

Kopplade in och det lät – bra! Visst hade jag lågt ställda förväntningar men sett till de andra jag lyssnat på så inte var det sämre! Den laddar dock inte Iphonen direkt utan man får använda den bifogade usb-kabeln. Fjärren funkar bra och jag är på det stora hela jäkligt nöjd!

Hälsningar
    JPU

steffe
    Member
    Post count: 2452

Har själv en logitechdocka med halvhyggligt ljud som laddar luren också.

eRensson
    Member
    Post count: 48

Saknar ett NoN här i Linköping men tar och lägger en beställning.

Nu får jag lite högre förhoppningar än vad du hade, men men, värt och testa tycker jag.

EDIT: väldigt upprepande mening 🙂

eRensson
    Member

Fick hem och provlyssnade igenom 170 låtar och tro mig, för 299 kr så hittar du inte bättre! Inte ens för det trippla!

Rekommenderas starkt!

Tackar JPU!

NickNose
    Member
    Post count: 13

Lät ju lite lockande det här, en fråga bara, kan man synca mot datorn genom den?

eRensson
    Member

@nicknose 29447 wrote:

Lät ju lite lockande det här, en fråga bara, kan man synca mot datorn genom den?

Provade direkt efter att jag läst ditt inlägg och det fungerade fint! Alla kablar som behövs finns med.

NickNose
    Member
    Post count: 13

@erensson 29450 wrote:

Provade direkt efter att jag läst ditt inlägg och det fungerade fint! Alla kablar som behövs finns med.

Tack för svar, nästan så att man måste lägga en beställning nu 🙂

jpu
    Member
    Post count: 2

eRensson – kul att du blev nöjd! Har iofs också köpt en Audio Pro Porto då den går att bära med sig och ha batterier i. Är ruskigt nöjd med den också. Maxell har jag kopplat in i sovrummet som liten ipoddocka/musikspelare.

/JPU

jompao
    Member
    Post count: 456

Verkar ju grymt bra, blir en repa till netonnet idag! Tänkte ändå skaffa en docka till sovrummet och den här löser ju allt jag vill. Köra ju min iphone som modem i sovrummet kopplat till min laptop, så med den här kan jag göra det, samt spela musik/podcasts etc och video på plasman från iphonen, samt ljud från datorn, grymt bra.

Bara att klippa ner lagerplatsen till Evernote! Ps den som inte kör Evernote vet inte vad han går miste om, så smidigt och gratis.

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

pappa har Bose hemmabio, kopplar min iPhone till dockan så kommer riktigt bra ljud 🙂

steffe
    Member
    Post count: 2452

Jomenvisst,och sätter man en kabel från hörlurskontakten kan man koppla den till mickingångarna på min stereo,och dä blir det ännu bättre eftersom jag kör med rörförstärkare med efterklangsenhet och ett gäng högtalarburkar.

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

Aajjemen!

linx
    Member
    Post count: 20

Jag köpte en Bose Soundock Portable idag. Ljudet är helt underbart. Kan inte annat än att rekomendera den! Smidigt med att det sitter ett batteri på den så man kan ta med den överallt! Bose säger att batteriet klarar 3 timmar men läste på M3’s hemsida att deras fungerade i 8 timmar! 😮

Enda negativa som jag kan säga om den är att den kostar en hel del, köpte den på Elgiganten för 3695:- och en 2 års försäkring (så man slipper vara orolig om något skulle hända den om man tar med den lite var stans).

KloN
    Member
    Post count: 125

Satan va bra det där ser ut … Vilket jävla pris 🙂
    Sitter o funderar på om man skulle köpa den Sonyprodukten på istore
    Sony ICF-C1iP dockningsenhet med klocka för iPod eller iPhone – Apple Store (Sverige)

men den där är ju fruuuktansvärt mycket billigare 🙂
    jag är dessvärre väldigt fundersam på om jag verkligen vill ha fler högtalare hemma…

går den att koppla in till en annan förstärkare med externa högtalare?
    nu tänker väl de flesta att jag istället ska bara koppla in iphonen i förstärkarens USBport, men jag vill åt fjärrkontrollen .. och för 299 äre lätt värt det 😀

redigerar:

Logitech Pure-Fi Express Plus – Hemelektronik – CDON.COM

på cdon såg inte alls fel ut .. billigare än på macstore samt att jag då får klockan och “slipper” högtalare… låter dumt men detta är mer vad jag är ute efter…

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.