Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › tips på lockscreen
-
AuthorPosts
-
@jca 52656 wrote:
Jag laddade hem det temat du rekommenderade Ponyboy, det är grymt, men jag lyckas inte få bakgrunden genomskinlig. Jag kanske saknar en massa grejer i min telefon, jag har sett att det finns något som heter Lockinfo MatteUI, måste man ha det för att modifiera?
Länk till snubben som gjort det temat:
http://www.ame235.com/ame235/2010/01/19/finally-235-teehanlax-lockinfo-theme/
För att få bakgrunden genomskinlig måste du byta ut filerna i mappen “images” som heter typ bar.png och bar2.png. LEXS i tråden på xsellize har uppdaterat sin version av temat och gjort dom genomskinliga så ta hem senaste av hennes version så borde det vara lugnt. Du kan ju även ta bort bilderna helt och fixa genomskinligheten genom css-filen, så gjorde jag =)
För att få alla funktioner i lockinfo att funka så måste du just nu köra Native version, dvs utan html-tema. Med native så kan du visa och ta bort email direkt från lockscreen plus lite annat som inte finns med annars.
@Göbbe 52782 wrote:
vart hittadade du den inställningen?! var inne och pillade lite men får fortfarande upp “textmeddelande”-boxen!
ladda hem popup blocker från Cydia så kan du ta bort allt sånt
Någon annan än jag som har problem med att få RSS-funktionen att fungera i Lockinfo?
Inga av mina flöden visas på lockscreenEdit: behövdes en respring
Lockinfo verkar intressant. Dock är den inte gratis. Finns det en light version som är gratis?
Sorry om det redan finns en tråd om detta.
@cls 54125 wrote:
Lockinfo verkar intressant. Dock är den inte gratis. Finns det en light version som är gratis?
Sorry om det redan finns en tråd om detta.CLS, jag tror inte det finns några gratisalternativ i klass med Intelliscreem eller Lockinfo. Däremot ett coolt koncept vid namn CYDGET , det är grais och värt att testa
@cls 54125 wrote:
Sorry om det redan finns en tråd om detta.
CLS, jag rekommenderar verkligen lockinfo! Kör native-versionen själv och tycker den är kanon! 5 dollar är ju typ vad en latte kostar så det kan det ju helt klart vara värt. Såhär ser min lockscreen ut nu:
[IMG]https://www.iphoneinfo.se/forum/attachment.php?attachmentid=531&stc=1&d=1265186083[/IMG]
CLS, du kan betala via paypal, det gjorde jag. Du tankar ner lockinfo från Cydia först och sen registrerar du den via lockinfo i inställningar. Har för mig att den öppnar safari och sen betalar du via paypal där.
Tack för tipset! ska genast registrera mig på Paypal 🙂
Just Paypal är grymt smidigt för inlöp i Cydia. Två knapptryckningar och du får licensen och tänker man efter så är ju en handfull dollar ingenting jämfört med det du får
Själv har köpt BiteSMS, LockInfo, Cyntact och ett tema och det var väl investerade pengar det.
Förresten, hur fungerar det om jag skulle behöva jailbreaka om min iPhone? Måste jag köpa Lockinfo på nytt eller kan jag spara licensen på något vis?
Rock har en licenshanterare som sparar undan din licens
Rock är som Cydia. Licenserna för de flesta apparna inkl. LockInfo är knutna till din telefon och lagras även på deras egna server. Byter du telefon/SIM kontaktar du skaparen så transfererar han licensen.
Kolla t.ex. LockInfo FAQ
@ronge 54170 wrote:
CLS, jag rekommenderar verkligen lockinfo! Kör native-versionen själv och tycker den är kanon! 5 dollar är ju typ vad en latte kostar så det kan det ju helt klart vara värt. Såhär ser min lockscreen ut nu:
[IMG]https://www.iphoneinfo.se/forum/attachment.php?attachmentid=531&stc=1&d=1265186083[/IMG]
Vad har du för tema, så där coolt ser det inte ut på min…
och hur fick du dit allt det andra?
jag har bara mailen där?
får väl googla lite antar jagJag söker ett batteritema som flyttar laddaren /batteristatusbilden så att den inte lyser genom LockInfo.
@freebo 57090 wrote:
Jag söker ett batteritema som flyttar laddaren /batteristatusbilden så att den inte lyser genom LockInfo.
Du kan ju ändra den själv till vilken bild du vill eller ta bort den helt utan att installera nån tema. Titta i System/Library/CoreServices/SpringBoard.app, bilderna BatteryBG_1.png till BatteryBG_17.png.
Du kan t.ex. göra en bild på dig själv som gradvis fylls i. :rolleyes:@ponyboy 57094 wrote:
Du kan ju ändra den själv till vilken bild du vill eller ta bort den helt utan att installera nån tema. Titta i System/Library/CoreServices/SpringBoard.app, bilderna BatteryBG_1.png till BatteryBG_17.png.
Du kan t.ex. göra en bild på dig själv som gradvis fylls i. :rolleyes:Mjo, det vore snyggt det. Vad jag söker är en ‘feature’ som flyttar bilden som gradvis fylls i – jag vill alltså inte ha den som en skuggad fuling under min LockInfo information. Alternativet är iofs att blanka bilderna helt och förlita sig på batteriet i status baren
@freebo 57095 wrote:
Mjo, det vore snyggt det. Vad jag söker är en ‘feature’ som flyttar bilden som gradvis fylls i – jag vill alltså inte ha den som en skuggad fuling under min LockInfo information. Alternativet är iofs att blanka bilderna helt och förlita sig på batteriet i status baren
Jag tar alltid bort det helt och hållet. Tycker det är fult och jag vill hellre ha mina dbar wallpaper istället. Kanske ska välja 17 av mina wallpapers och fixa roterande wallpaper när mobilen laddas.
@kurtson 57055 wrote:
Vad har du för tema, så där coolt ser det inte ut på min…
och hur fick du dit allt det andra?
jag har bara mailen där?
får väl googla lite antar jagJag kör vanliga Native lockinfo, dock har jag bytt ut ikonerna till lite mer färgglada rackare, ändrat opaciteten på bakgrundsbilderna, ändrat storleken på typsnittet och lagt bakgrundsbild bakom klockan. Vill du ha ikonerna och så så säg till! =)
Har du kikat i lockinfo under inställningar och aktiverat alla plugins du vill ha på lockscreenen?är det jag eller lockinfo, eller drar den en hel del kräm?
(eller är det meebo, som också installerades igår?)om man vill slå av li en stund, för att testa cydget istället, hur gör man?
inte hjälpte det med respring, den är där i alla fall.
hur avinstallerar jag lockinfo, kör ju ändå med trail….via cydia….@kurtson 57210 wrote:
är det jag eller lockinfo, eller drar den en hel del kräm?
(eller är det meebo, som också installerades igår?)om man vill slå av li en stund, för att testa cydget istället, hur gör man?
Tror att det är du =) LI (native version) drar inte så värst med kräm. Det finns en grej i cydia som gör att du kan växla mellan LI och cydget (cydget plugin). Har testat den och den funkar fint. Testar nu senaste betan av LI och den är riktigt fin!
Beta source: http://iphone.ashman.com/20100219/
New features:
– Activator integration to let you hide/show LI.
– Full screen previews
– Navigate through mails in preview mode without having to dismiss the preview
– QuickReply and iRealSMS integration for tap-to-reply to SMSs.
– Switch to stop the screen from dimming when a preview is showing.
– Clear missed call list
– Bug fixesPosted 2.1.0.1
1. Made show/hide sticky on the lockscreen, including a setting to set the initial show/hide state
2. Added “mystery” feature – Use activator to trigger LockInfo from ANYWHERE on your phone. In springboard or an app… anywhere. Now you can see your notifications, read your emails, reply to SMS, etc, from anywhere on your phone.Hur får jag en egen bakgrund under lockinfo? Jag hade fixat en, men sen när jag installerade LockInfo är det bara det där blåa batteriet hela tiden. Hur ändrar jag det?
@and3n 58203 wrote:
Hur får jag en egen bakgrund under lockinfo? Jag hade fixat en, men sen när jag installerade LockInfo är det bara det där blåa batteriet hela tiden. Hur ändrar jag det?
Batteriet är väl bara där när man laddar den?
Annars kör jag den varianten att lägga in en egen bild i temamappen, filen där heter typ LockBackground.png
Hur byter man stad på vädret jag har london vill ha malmö, har läst igenom alla inlägg på detta ämmnet men har inte hittat något, någon som vet hur man gör???
@braxen 60814 wrote:
Hur byter man stad på vädret jag har london vill ha malmö, har läst igenom alla inlägg på detta ämmnet men har inte hittat något, någon som vet hur man gör???
Om du använder standardappen så tycker jag först och främst att du ska ladda ner klart.se istället!
Om inte: längst ner till vänster finns ett litet i, tryck på den så kommer det upp där du kan lägga till fler städer.
För att sedan byta mellan städer så sveper du bara åt sida, likadant som du bläddrar bland dina apps.@Märdin 60815 wrote:
Om du använder standardappen så tycker jag först och främst att du ska ladda ner klart.se istället!
Om inte: längst ner till vänster finns ett litet i, tryck på den så kommer det upp där du kan lägga till fler städer.
För att sedan byta mellan städer så sveper du bara åt sida, likadant som du bläddrar bland dina apps.det är inte genom en app det är genom lockinfo
Du har väll självklart WheaterIcon installerat?
Vädret läser den av via den första “väder” fliken i Väder appen…
igen som vet hur man ändrar så det blir rätt stad på vädret i lockinfo, vill ha malmö
@braxen 60840 wrote:
ja jag har den installerad. men ska man ändra något i dens inställning??
Ok, vi tar en gång till. Du känner till Väder appliktionen i iPhone, öppna den! Tryck på info knappen längst ner till höger, (i), och radera alla städer som finns där. Sen kan du trycka på + upp i höger och lägg till Malmö. Vill du lägga till fler städer så se till att Malmö är högst upp.
@ponyboy 60843 wrote:
Ok, vi tar en gång till. Du känner till Väder appliktionen i iPhone, öppna den! Tryck på info knappen längst ner till höger, (i), och radera alla städer som finns där. Sen kan du trycka på + upp i höger och lägg till Malmö. Vill du lägga till fler städer så se till att Malmö är högst upp.
jag vet vad jag har gjort för fel jag har dolt appels orginal väder app, så jag använde en annan app som jag har laddat ner därför jag inte fick det att funka.:eek: TACK FÖR HJÄLPEN
@ponyboy 60843 wrote:
har gjort allt du har skrivit men staden ändras inte
vet någon hur jag kan skaffa mig wifi ikonen på bilden? och hur ändrar man namn på operatören? tex Telia till Felia=)
@iphone 60863 wrote:
vet någon hur jag kan skaffa mig wifi ikonen på bilden? och hur ändrar man namn på operatören? tex Telia till Felia=)
Ikon: just den där får du nog leta dig fram till. Sök på wifi i Cydia så hittar du xxx antal alternativa ikoner.
Vill du att det ska stå Felia så laddar du ned t.ex. MakeItMine från Cydia
Hej jag hittar inte temat lockinfomattui någon stan .repon han skrev i början på inlägget funkar inte han skren 2 st en funkar och där hittar jag lockinfo men den andra funkar inte där lockinfomattui ska vara, någon vet var mman ska huitta det
ps dett var denna repon som inte funkar http://simonv.chronophoto.fr/cydia/
Hej kan ni ska se på min extrem fula ockinfo har någon någon något tips på att få den snyggare med tex en annan bakgrund andra färger på ramarna mm här kommer den Välkommen till Facebook | Facebook fick länka bilden till facbook då jag int vet hur man lägger upp bilder dirket i inlägget
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.