TomTom

Viewing 25 posts - 1 through 25 (of 25 total)
  • Author
    Posts
  • imported_Iphone
    Member
    Post count: 181

    När jag startar min TOMTOM app så visas att jag har GPS-signal men efter 5-10sek så försvinner den och skärmen bli grå och (kunde inte aktivera mobilt datanätverk) sen står att väntar på en GPS-signal? varför det använder tomtom datatrafik eller vad?

    vill bara tillägga att jag har själv ändrat min inställning på datanätverk för att jag använder kontantkort och ingen abonnemang.

    nimren
    Member
    Post count: 250

    Men är den Jailbreakad? Vissa apps känner igen om telefonen är jailbreakad, och därav vill inte funka. På så sätt kan man inte “fuska” till sig appen. Har du köpt appen ska den funka utan problem, även på en jailbreakad telefon.

    Alltså, köpt app funkar problemfritt, även på jailbreakad telefon. Har du fått tag på den på annat sätt, så kommer inte appen att funka. Det samma gäller Navigon, har jag läst.

    imported_Iphone
    Member
    Post count: 181

    jo den är Jailbreakad och appen är köpt så de är så=)

    muffins
    Member
    Post count: 1906

    @iphone 52659 wrote:

    jo den är Jailbreakad och appen är köpt så de är så=)

    Har TomTom nordic jag som är inköpt via appstore.
    Fungerar perfekt för mig utan några fel.
    Ta bort programmet från telefonen och testa lägga till det igen.

    Själv tycker jag att Navigon är mycket smidigare och mindre kladd och använder det på heltid nu istället.

    leomessi
    Member
    Post count: 49

    @nimren 52653 wrote:

    så kommer inte appen att funka. Det samma gäller Navigon, har jag läst.

    Det stämmer inte.

    muffins
    Member
    Post count: 1906

    @leomessi 52682 wrote:

    Det stämmer inte.

    Vi kan väl släppa det som har med piratkopior att göra iaf i tråden då det strider mot forumets regler:

    §8 Piratkopiering
    Du får inte sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättsskyddat material. All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

    imported_Iphone
    Member
    Post count: 181

    muffins du verkar gilla om prata om §8 Piratkopiering blabla bla bla,var för ska man alltid tänka på det om det är något fel på app eller annat?!!
    den kan vara stulen app då menar jag att kreditköpt med ett stulen kort eller vad som helst. har läst många inlägg där du kommer med detta inlägg först.

    Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

    @iphone 52693 wrote:

    muffins du verkar gilla om prata om §8 Piratkopiering blabla bla bla,var för ska man alltid tänka på det om det är något fel på app eller annat?!!
    den kan vara stulen app då menar jag att kreditköpt med ett stulen kort eller vad som helst. har läst många inlägg där du kommer med detta inlägg först.

    muffins inägg var nog menat till leomessis inlägg innan den raderades av mod inte mot din gps bekymmer. Jag håller med muffins om att man ska respektera forums reglerna och inte smutsa ner trådarna med sånt som kan få trådarna låsta.

    leomessi
    Member
    Post count: 49

    Förstår inte vilken paragraf jag bröt mot. Jag sa inte att jag visste det pga egen erfarenhet. Är ju bara att kolla Youtube tex, där kan man se folk som får det att fungera utan att ha betalt för appen.

    r_o_n
    Member
    Post count: 658

    @iphone 52650 wrote:

    När jag startar min TOMTOM app så visas att jag har GPS-signal men efter 5-10sek så försvinner den och skärmen bli grå och (kunde inte aktivera mobilt datanätverk) sen står att väntar på en GPS-signal? varför det använder tomtom datatrafik eller vad?

    vill bara tillägga att jag har själv ändrat min inställning på datanätverk för att jag använder kontantkort och ingen abonnemang.

    Jag har TomTom 1.2 ärligen inköpt på min jailbreakade telefon, fungerar hur bra som helst. Om du med har köpt ditt så ska du nog testa att ringa till supporten på TomTom.
    Kika här först om något passar ditt fel TomTom, bärbara GPS bilnavigeringssystem – Support-startsida – Välj produkt

    Eller ring supporten på 077-6620010

    muffins
    Member
    Post count: 1906

    @iphone 52693 wrote:

    muffins du verkar gilla om prata om §8 Piratkopiering blabla bla bla,var för ska man alltid tänka på det om det är något fel på app eller annat?!!
    den kan vara stulen app då menar jag att kreditköpt med ett stulen kort eller vad som helst. har läst många inlägg där du kommer med detta inlägg först.

    Ej menat till dig. Läs igen så ser du att jag citerade en annan användare när jag gjorde det inlägget. Alltså riktat till den användaren.

    Du verkar gilla att missförstå saker och ting.

    Edit: r_o_n.
    Visst ska sluta att agera mer än den medlem jag är. Min hjälp kommer även sluta med den. En “vanlig” medlem ställer ju bara frågor här.

    Tack för mig, hade gött med detta forum.

    r_o_n
    Member
    Post count: 658

    Tyvärr kan jag inte radera egna inlägg, men tidigare text är numera borttagen

    Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

    @ r_o_n

    @ponyboy 52734 wrote:

    Du verkar tillhöra den lilla skaran som tror att jailbreak är synonym med “pirat material” och crackade apps. Om du har läst runt i forumet så ser du att det mesta är om tredjeparts applikationer och modiferingar och inget av det har med “pirat/crack” att göra.

    Skaran är nog större än vad jag trodde..

    r_o_n
    Member
    Post count: 658

    Tyvärr kan jag inte radera egna inlägg, men tidigare text är numera borttagen

    Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

    Skämtar du eller? Över 90% av programmen i Cydia är gratis, dessutom vad har gratis med saken att göra. Du kan endast köpa Cydia applikationerna om du har jailbreakat och jailbreak är lagligt, tredjeparts applikationer lagliga men crackade apps = olagligt.

    Det är ju vi medlemmar som diskuterar saker o ting i forumet. Inget fel i att påminna folk att inte bryta mot forumsreglerna. Hellre det än att tråden ska spåra ur med saker som bryter mot reglerna och bli låst av mod.

    Freebo
    Member
    Post count: 4365

    Det finns andra trådar som ni kan ta denna OT diskussionen i. Nu gällde det varför en legitim licens av TomTom inte hittar GPS:en. Kan ni bidraga med ideer – bra.

    Inte? Då tar ni diskussionen i en annan tråd

    Tack

    imported_Iphone
    Member
    Post count: 181

    Freebo puss på dig det är så jag vill ha det;)

    vill inte vara elak eller något annat utan man blir lite sur och vågar inte beskriva sina app problem innan man nästa dömd för pirat blabla bla bla.

    Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

    @ Iphone

    Vet inte vad som orsakar problemet men Tomtom ska fungera korrekt och det ska inte finnas några problem med den nya versionen. Men iPhone är som den är och har man jailbreakat med Blackra1n så dyker det upp random buggar här och där. Mitt råd är att radera Tomtom och installera om den. Funkar det inte så återställ och jailbreaka om.

    imported_Iphone
    Member
    Post count: 181

    @ponyboy 52870 wrote:

    @ Iphone

    Vet inte vad som orsakar problemet men Tomtom ska fungera korrekt och det ska inte finnas några problem med den nya versionen. Men iPhone är som den är och har man jailbreakat med Blackra1n så dyker det upp random buggar här och där. Mitt råd är att radera Tomtom och installera om den. Funkar det inte så återställ och jailbreaka om.

    Ponyboy det verkar vara som du säger jag har jailbrekat med Blackra1 och det är nog det som spökar, jag tog bort den och installerade om den och den fungerar som den ska nu än så länge 😀

    Freebo
    Member
    Post count: 4365

    @iphone 52871 wrote:

    Ponyboy det verkar vara som du säger jag har jailbrekat med Blackra1 och det är nog det som spökar, jag tog bort den och installerade om den och den fungerar som den ska nu än så länge 😀

    Blackra1n saboterar GPS mottagningen för vissa. Skulle TomTom bugga igen så kan du testa GPSen med Google Maps för att kolla om det är appen eller mottagningen. Eller testa RedSnow

    KingMartin92
    Member
    Post count: 186

    Hej. jag har köp tomtom nu för 1000kr men när jag ska synka in den i min iphone står det att jag har för lite minne? Jag raderade lite cydia apps så nu har jag 3gb ledigt men den tar ju bara 2gb endå står det fortfarande du har för lite minne. Hur mycket ska jag ta bort och varför blir det så här?

    Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

    @kingmartin92 65523 wrote:

    Hej. jag har köp tomtom nu för 1000kr men när jag ska synka in den i min iphone står det att jag har för lite minne? Jag raderade lite cydia apps så nu har jag 3gb ledigt men den tar ju bara 2gb endå står det fortfarande du har för lite minne. Hur mycket ska jag ta bort och varför blir det så här?

    Radera tillfälligt 1Gb till så du har minst 4Gb ledigt när du ska installera den. Efter att du installerat Tomtom så kan du flytta tillbaks det som du raderade.

    KingMartin92
    Member
    Post count: 186

    jaaaa fan vad bra. Tack 5/5

    r2677see
    Member
    Post count: 1

    @iphone 52659 wrote:

    jo den är Jailbreakad och appen är köpt så de är så=)

    Hej när jag försöker läga en app så sägs det den kunde inte installera pga. appen är inte singnerad..

    Tack på förhand

    Kamush
    Member
    Post count: 140

    Jag har en 4:a som är jailbrakad. Samt har nyaste Tomtom som är inte köpt. Funkar hur bra som helst. Har även en 3G som det funkar bra på.

Viewing 25 posts - 1 through 25 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.