Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Totaldöd iphone 3gs+ trasig startknapp
-
AuthorPosts
-
Hej, Min lur dog stängde av sig tidigare idag och går ej få igång.
Kruxet med telen är att startknappen är trasig. så kan bara starta den genom att koppla i laddaren.
Men den vill inte startas, varken i datorn eller i vägguttaget.
Igårkväll hade “mute” knappen slutat fungera oxå. Så är väl nått strul med den.Kan ju inte sätta den i duf-mode då startknappen är trasig. något annat sätt?
Har Extraförsäkring från 3, så kan lämna in den för lagning, men då den är jailbreakad och dom kanske upptäcker det om dom får igång den vågar jag inte lämna in den.
Går den att återställa eller totalnolla utan att få igång den?
hört att all elektronik krashar i den om man kör på lägsta nivån i micron nån minut, men osäkert…Så behöver all hjälp jag kan få.
@synvilla 88031 wrote:
Hej, Min lur dog stängde av sig tidigare idag och går ej få igång.
Kruxet med telen är att startknappen är trasig. så kan bara starta den genom att koppla i laddaren.
Men den vill inte startas, varken i datorn eller i vägguttaget.
Igårkväll hade “mute” knappen slutat fungera oxå. Så är väl nått strul med den.Kan ju inte sätta den i duf-mode då startknappen är trasig. något annat sätt?
Har Extraförsäkring från 3, så kan lämna in den för lagning, men då den är jailbreakad och dom kanske upptäcker det om dom får igång den vågar jag inte lämna in den.
Går den att återställa eller totalnolla utan att få igång den?
hört att all elektronik krashar i den om man kör på lägsta nivån i micron nån minut, men osäkert…Så behöver all hjälp jag kan få.
Om nu power-knappen är trasig går den ej att få i varken dfu-mode eller recovery-mode. Så att återställa den är inget alternativ, tyvärr.
@cophe 88037 wrote:
Om nu power-knappen är trasig går den ej att få i varken dfu-mode eller recovery-mode. Så att återställa den är inget alternativ, tyvärr.
okej, då vet jag. kanske löste det själv..
Med VÅLD.
Blev irriterad på att den inte fungerade så bröt till ordentligt på laddaren när den va ikopplad, å vipps så kom laddningsikonen upp.. den har dock inte startat än, men en bit på vägen iaf..
Glapp överallt på den där telen..
Startar den så blir det att koppla in den och återställa.. sen lämna in den 😀 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.