Totalt låst sig.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Totalt låst sig.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 48

Så har det då skett. Min kära iPhone är helt låst. Gick in på hitta.se för att få fram ett nummer då den slutade fungera. Nu ser jag all information om personen jag ville hitta men kan inte göra något med telefonen. Det har kommit upp små blåa streck i botten av skärmen.

Finns det något jag kan göra eller är det bara att göra som man gjort med sin ipod när den låst sig? Alltså behöva vänta ut den tills batteriet dör?

iohan
    Member
    Post count: 167

Nu har jag inte läst manualen men för iPod så fanns det en funktion för hard reboot eller vad man nu kalla det.
    Där du tryckte i någon riktning på scroll-hjulet och samtidigt på powerknappen. På så sätt tvingade du iPod:en till en omstart. Kan tänka mig att det finns en liknande funktion på iPhone. Kanske Powerknappen + Menyknapp/volymknapp.

Har du tur så funkar dessa tips:
    iPhone Troubleshooting: How to Restart, quit frozen apps and Reset iPhone – The Unofficial Apple Weblog (TUAW)

Ditt problem lät dock lite besvärligare.

dibb
    Member
    Post count: 379

du kan alltid testa trycka in power å home knappen i 10 sek

CyberTron
    Member
    Post count: 383

@dibb 7038 wrote:

du kan alltid testa trycka in power å home knappen i 10 sek

eller bara hålla in Homeknappen i 6 eller 10 sekunder
    6 sekunder = tvinga programmet att avsluta
    10 sekunder = tvinga Iphone att tömma sitt ramminne

båda dessa sätten fungerar för att starta om/tömma cache

geezarn
    Member
    Post count: 197

Detta hände mig också då jag installerade cowbell-appen. Hård-bootade om (home+on/off-knappen, 10 sek) och toh bort appen. Funkar som vanligt nu. Verkar som att vissa apps får luren att låsa sig.

ahnstroem
    Member
    Post count: 11

Fick en fet-låsning en vecka efter inköp. Den var fryst inne i kontakter. Kunde bara ta mig till telefonlås-läget med powerknappen och till iPod-läge via dubbeltryck på home. Testade home i 6 sek men det funkade inte. Visste då inte om home+powerknapp-lösningen så jag fick köra en återställning via iTunes. Det gjorde susen, kunde göra en säkerhetskopia innan så ingen data blev förlorad.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.