Front page › Forums › Övriga ämnen › Typ, hejdå?
-
AuthorPosts
-
Hej alla på iPhoneinfo.se!
Jag tänkte bara säga en liten sak.. Nämligen att min tid som “iPhone-guru” (:rolleyes:) på iPhoneinfo.se är slut… 😉
Det har varit en otroligt trevlig tid här på iPhoneinfo.se, och tack till alla som har hjälpt mej. Tack även till alla som jag har kunnat hjälpa, utan er hade jag inte vetat mycket om iPhones nu 🙂
Det här forumet har varit en jättetrevlig gemenskap, men som alla vet så måste allt komma till ett slut.. 🙁 Jag vill inte skylla på någon, det vill jag verkligen inte, men det här forumet har växt och blivit som dom flesta forumen överallt, dvs att den här “forum-värmen” som fanns här tidigare är borta.. Och den senaste veckan har jag knappt lyckats hitta en tråd som faktiskt håller sej till topic hela tiden, och är utan små inlägg där någon klagar på språket som andra använder.. :confused: Så jag orkar inte längre 😮Så i fortsättningen kommer jag inte kolla forumet, så förvänta er inga svar på PM. Om ni verkligen vill nått svarar jag fortfarande på alla mail, och även via MSN och Google Talk 🙂 Jag kommer även alltid att finnas här för er som föredrar forum 😮
Detta betyder alltså att jag fortfarande kommer hålla mej uppdaterad om iPhones och det, men jag kommer inte vara här längre..Men tack för den trevliga tid jag har fått ha här! Det har varit jättekul och jag har, för en gångs skull i mitt liv, känt mej uppskattad på riktigt! 🙂
Men nu säger jag adjö till detta forum.. 🙁Jo det blir lätt att folk klagar när det inte finns moderatorer dagligen.
Vi ses på andra sidan, tro inte att du slipper mig.
Synd att du försvinner, när man hittat hit.
Moderatorer skall inte behövas på forum.Lycka till i framtiden.
Lycka till i framtiden. Vi ses säkert någonstans.
Nej poliser och väktare ska egentligen inte behövas men vi måste ha dem, eller hur?
Då måste jag ju hoppa in och skriva att det är ett väldigt tramsigt tänkande att inta använda forumet mer p.g.a av dessa orsaker du nämnde!
Tyvärr finns det ju alltid “otacksamma och ja kalla dem vad man vill” i alla forum, men det är ju bara att skratta och inte bry sig om!
Du verkar ju ha varit mycket till hjälp och såna som du Mekke behövs ju i ett sådant här forum för folk som inte kan och behöver hjälp med sin iphone…
Är själv ganska ny iphone ägare och detta forum har hjälpt mig en del med både frågor och svar jag själv sökt igenom dess trådar som finns här!
Så tanken på att du inte skulle finnas här mer p.g.a det du nämnde anser jag lite tramsigt 😉 keep on going!!! du är säkert till hjälp för mååånga som behöver det! 🙂
Jag förstår vad mekke säger och kommer följa honom. Det han sagt är sant. Jag är en hyfsat ny användare och jag håller med i vad han menar.
Senaste aktivitet: Igår 21:14
Så ja så ja. Han lever kanske inte bland oss, men han finns här.
Ställer mig upp och bugar djupt under tystnad.
PS kom tillbaks snart :laugh:
Bra jobbat Mekke, du har lärt mig nästan allt jag kan iallafall 🙂
Såg inte denna tråd förrän idag. Jag har bara skrivit i detta forum de senaste dagarna men jag har läst forumet de senaste halvåret, då jag länge funderat på att byta till iPhone (nu när det är lov har jag tid…). Jag har läst dina inlägg med stort nöje så visst är det trist att du lämnar.
Du skriver:
@mekke 39146 wrote:Det har varit jättekul och jag har, för en gångs skull i mitt liv, känt mej uppskattad på riktigt! 🙂
Sedan några år arbetar jag som Ma/NO lärare, även om jag formellt har kompetens för att undervisa på gymnasie/högskola så har jag valt att arbeta på en högstadieskola. Främst pga att jag älskar att lyssna, prata och LÄRA mig av grabbar och tjejer i just din ålder. Du kommer alltid att råka ut för språkpoliser och besserwisser (övertygad om att det redan är många som retar sig på mig…) med det är sådant man får leva med.
Du är mer än välkommen tillbaka! Det är aktiva, hjälpsamma och kunniga medlemmar som gör ett forum.
I feel you… På senaste tid har det ökat i användarantal och det sprutar ut trådar från olika användare. Mycket idiotiska frågor är det också. Jag säger bara SÖK FÖRST. Google/yahoo! och på forumet. Det finns så många som haft samma problem som just DU och som även fått hjälp med det. Det är ett annat forum där jag är medlem på och då är man stenhårda med detta för att slippa allt överflöd.
Kollade lite snabbt här, och kände att jag måste svara lite 😉
@mossarelli 39148 wrote:
Vi ses på andra sidan, tro inte att du slipper mig.
Varför skulle jag vilja slippa dej? 😛
@maackan 39218 wrote:
Då måste jag ju hoppa in och skriva att det är ett väldigt tramsigt tänkande att inta använda forumet mer p.g.a av dessa orsaker du nämnde!
Tyvärr finns det ju alltid “otacksamma och ja kalla dem vad man vill” i alla forum, men det är ju bara att skratta och inte bry sig om!
Du verkar ju ha varit mycket till hjälp och såna som du Mekke behövs ju i ett sådant här forum för folk som inte kan och behöver hjälp med sin iphone…
Är själv ganska ny iphone ägare och detta forum har hjälpt mig en del med både frågor och svar jag själv sökt igenom dess trådar som finns här!
Så tanken på att du inte skulle finnas här mer p.g.a det du nämnde anser jag lite tramsigt 😉 keep on going!!! du är säkert till hjälp för mååånga som behöver det! 🙂
Självklart finns det såna överallt, och förut var det kul att bara skratta åt dom, men när nästan mer än hälften av alla inlägg man läser är såna är det inte kul längre.. Och jag finns ju fortfarande till hjälp, skillnaden är att jag inte läser det här forumet längre 😉 Vill ni nått är det bara att maila!
@foppatoffel 39258 wrote:
Jag förstår vad mekke säger och kommer följa honom. Det han sagt är sant. Jag är en hyfsat ny användare och jag håller med i vad han menar.
Kul att du förstår 🙂
@mossarelli 39382 wrote:
Så ja så ja. Han lever kanske inte bland oss, men han finns här.
Ja, jag märkte att jag fått ett par PM, så jag skickade dom vidare till den här tråden 😛
@bozz 39389 wrote:
PS kom tillbaks snart :laugh:
Maybe :rolleyes:
@robert Smith 39617 wrote:
Sedan några år arbetar jag som Ma/NO lärare, även om jag formellt har kompetens för att undervisa på gymnasie/högskola så har jag valt att arbeta på en högstadieskola. Främst pga att jag älskar att lyssna, prata och LÄRA mig av grabbar och tjejer i just din ålder. Du kommer alltid att råka ut för språkpoliser och besserwisser (övertygad om att det redan är många som retar sig på mig…) med det är sådant man får leva med.
Du är mer än välkommen tillbaka! Det är aktiva, hjälpsamma och kunniga medlemmar som gör ett forum.
Som van forum-användare vet jag att det finns besserwissrar överallt, men aldrig så många.. Sen är ju inte det heller enda orsaken till att jag lämnade forumet 😉 Men jag kanske kommer tillbaka 🙂 Nån gång 😛
@wester 39644 wrote:
I feel you… På senaste tid har det ökat i användarantal och det sprutar ut trådar från olika användare. Mycket idiotiska frågor är det också. Jag säger bara SÖK FÖRST. Google/yahoo! och på forumet. Det finns så många som haft samma problem som just DU och som även fått hjälp med det. Det är ett annat forum där jag är medlem på och då är man stenhårda med detta för att slippa allt överflöd.
Ja, där var en av dom största orsakerna, ja…
Om du är på det här forumet för vänskapen, så är det nog fel ställe, kan rekommendera facebook eller myspace.
inga sider jag besöker själv, men jag letar inte vänskap på forum.korrekt, det är kritik i mitt inlägg. låter som gråt, och jag hade högre tankar om dig Mekke.
Jag har dig på MSN så du slipper inte mig heller 😀 Mkt tråkigt att det alltid blir så att det kommer folk som klagar på att man råkar missa stor bokstav osv. Håller med dig 🙂
@wester 39644 wrote:
Går det inte fixa så att nya medlemmar inte kan starta nya trådar förän de har skrivit, säg 10-20 inlägg. Då lär man ju sig att söka från barnsben 😀
GTFO = Get the fuck out.
Ofta i samband med: tits or GTFO.Hej!
Jag blev medlem på detta forum för över ett år sedan som användaren Bebbzor och jag vart moderator efter någon månad då jag knappt kunde något och ägde knappt en iphone men efter att ha köpt en iphone 1st gen från usa och lärt mig ungefär allt själv och möjligtvis lite härifrån så såg jag ingen anledning i att stanna här då redan då spårade forumet.
Jag har lite att säga om mig och dig Makke.. Jag blev medlem på mitt första forum runt 2004.. 2005 och det var ett tibia forum som jag var mycket aktiv på, och då 2004/5 var jag ungefär 9 år och då väldigt omogen och blev snabbt hatad på just det forumet.. Men sen lärde jag mig ett och annat (blev tex. medlem på Flashback som 11åringar och har stannat så långt man kan komma från Fragbite och andra patetiska forum) – Detta säger jag för att ni ska förstå “jag har varit med ett tag” och för att ett forum ska FUNGERA så måste man ha en eller flera moderatorer.
Makke: Jag vet knappt vem du är då jag inte varit speciellt aktiv på detta forum men jag måste bara skratta lite åt dig då du som en liten 14 årig pojk kallar dig för en iphone guru.. :rolleyes:
Att du gör en tråd för att säga hejdå är patetiskt och något man lär sig att inte göra – antingen sticker man och håller käft eller så stannar man.
Att du sen kommer in efter ca. 1 månad och citerar inlägg och skriver att du saknar forumet är mer patetiskt då du gjort en hejdå tråd.Ditt forum lyckas ju inte heller så bra ser jag, lol. :laugh:
/Bebbzor
@Käraste 39961 wrote:
Makke: Jag vet knappt vem du är då jag inte varit speciellt aktiv på detta forum men jag måste bara skratta lite åt dig då du som en liten 14 årig pojk kallar dig för en iphone guru.
Även om Makke bara är 14 år verkar han duktigare än många andra då det gäller iPhone. Jag känner inte Makke men jag tror att “iPhone guru” var skrivet med glimten i ögat.
Sedan håller jag med om kritiken att det verkar vara viktigare att påpeka fel än att hjälpa.
För mig får Makke gärna “komma tillbaka”.
Spelar det någon roll hur gammal man är?? Mekke ger de flesta pisk när det gäller dessa lurar!
Då kunde han antingen ha stannat på forumet ett bara gått sin väg.. Han är säkert väldigt duktig på telefonen men jag ogillar folk som ger sig själv en titel.
Nog om det, ska inte gräva mer i detta.
Okej, för det första så gav jag inte mej själv titeln iPhone Guru!!! :mad2:
Och jag ogillar folk som tror att dom vet mer om mej än vad jag gör 🙁
Jag skapade den här tråden för att forumet kanske skulle bättra sej lite, för att alla skulle inse vad det hade blivit. Tyvärr funkade det inte på det viset, utan istället blev jag hatad av några som misstolkar det hela!! 😡
Så nu skiter jag fullständigt i det här jävla forumet och hoppas att alla stackare som behöver hjälp ska hitta till nått forum som funkar!! 😛
@Käraste 39968 wrote:
Då kunde han antingen ha stannat på forumet ett bara gått sin väg.. Han är säkert väldigt duktig på telefonen men jag ogillar folk som ger sig själv en titel.
Nog om det, ska inte gräva mer i detta.
Jag ogillar folk som kommer till ett forum och påstår att de har erfarenhet av forum bara för att de varit på andra forum.
Det finns mycket du inte sett och det finns mycket jag inte sett.
Du är 14 år och din nivå skrivs på den åldern.
@mekke 39985 wrote:Okej, för det första så gav jag inte mej själv titeln iPhone Guru!!! :mad2:
Jag skapade den här tråden för att forumet kanske skulle bättra sej lite, för att alla skulle inse vad det hade blivit. Tyvärr funkade det inte på det viset, utan istället blev jag hatad av några som misstolkar det hela!! 😡
Så nu skiter jag fullständigt i det här jävla forumet och hoppas att alla stackare som behöver hjälp ska hitta till nått forum som funkar!! 😛
Att yrka på förbättring på ett forum genom att säga hejdå istället för att göra något konkret har inte funkat på de 8 forum jag har suttit på. Lika bra att inte börja här.
Och nu är jag självutnämnd forumveteran. Huuga huuga…@mekke 39985 wrote:
Okej, för det första så gav jag inte mej själv titeln iPhone Guru!!! :mad2:
omoget sagt^^ jag förstår inte, om du vill förbättra något, då gör man det inte med en “hejdå” tråd för att folk ska tycka synd om dig eller något. Du kan antigen prata med admins eller starta en “vad som kan förbättras” tråd.
Roligt för dig, då slipper du det här “jävla” forumet och så slipper vi se dig här också förhoppningsvis!!
Det här tråden är patetisk och jag är nästan patetisk som skriver i den!
@flummo 39988 wrote:
omoget sagt^^ jag förstår inte, om du vill förbättra något, då gör man det inte med en “hejdå” tråd för att folk ska tycka synd om dig eller något. Du kan antigen prata med admins eller starta en “vad som kan förbättras” tråd.
Roligt för dig, då slipper du det här “jävla” forumet och så slipper vi se dig här också förhoppningsvis!!
Det här tråden är patetisk och jag är nästan patetisk som skriver i den!
Och du är rätt patetiskt som nyreggad, att yttrar dig ang. denna tråd. Vi som har varit med här ett tag förstår till största del vart Mekke vill komma. Tillvägagångssättet kan man diskutera, men om Mekke tyckte att detta var det bästa så respektera det istället för att komma med invändningar.
Det bästa hade varit ifall Mekke enbart hade skrivit sitt första inlägg, och att sedan Snook`en hade låst tråden. Så hade vi alla fått tänka och fundera istället för att skapa en debatt med negativ kritik som innehåll.
@carpe 39989 wrote:
Och du är rätt patetiskt som nyreggad, att yttrar dig ang. denna tråd. Vi som har varit med här ett tag förstår till största del vart Mekke vill komma. Tillvägagångssättet kan man diskutera, men om Mekke tyckte att detta var det bästa så respektera det istället för att komma med invändningar.
Det bästa hade varit ifall Mekke enbart hade skrivit sitt första inlägg, och att sedan Snook`en hade låst tråden. Så hade vi alla fått tänka och fundera istället för att skapa en debatt med negativ kritik som innehåll.
har följt denna forum ett bra tag nu, dock oreggad. Som käraste sa, ska inte gräva i detta någon mer.
Nu tänker jag gnälla på detta inlägg så in i helvete, vill ni inte höra så läs inte vidare
@Käraste 39961 wrote:
Hej!
“jag har varit med ett tag” Förihelvete!!! Du är 14 år!!
Du säger “för att ett forum ska FUNGERA så måste man ha en eller flera moderatorer.” Varför? För att se till att reglerna följs? Lite tidigare i texten skriver du att “jag blev tex medlem på flashback som 11åring”
Aha, nu tycker du att man kan bryta mot reglerna..skryter dessutom med det.Du verkar verkligen vara en riktig gammal forumräv! Lite urval av dina tidigare inlägg med ditt supercoola före detta moderatoracc (konstigt det står att det är bannat?)
Jag har frågat min fråga 10tal gånger + 5tal pm till moderatorer/administratörer och inte fått ett svar än.
Folk på denna sida hjälper aldrig så man får “skrika”.
Det märks att du “varit med ett tag” och “lärt dig ett och annat” från tiden då du blev “hatad på Tibia-forumet“
Varför (!?) bryr du dig ens om att kommentera Mekke’s inlägg när du säger att du inte är aktiv på forumet? Det ENDA du åstadkom med det var att jaga iväg en av de skickligaste/sjystaste medlemmarna på forumet, vilken har hjälpt massa folk! Komma hit och förstöra för andra, vad ska det vara bra för?
Du använder Jag i varenda mening – att då klaga, i samma tråd, på att någon annan gör en tråd för att tacka för sig…Pajas
Japp, ja la ner lite tid på o klaga på dig. De e nice -> YouTube – DE E NAJS
Håller med föregående talare
Ser inget fel i att ta farväl om man har varit väldigt AKTIV på ett forum.
Sen ÄR det såhär att den “standard” vi pratar om har faktiskt försvunnit från forumet.
Jag skulle kunna vara searchnazi och då skulle jag få jobba minsann!
Och ja, den är tagen från ett forum där jag är med på. Ett hockeymålvaktsforum. Där snackar vi om forum!
Jag är inte 14, lol.
Makke är 14 enligt hans profil.
^, skulle du vilja göra forumet bättre så skulle du kunna kontakta ägaren av detta forum och kommit med förslaget att du kunde hjälpa till som moderator.Jag gillar bara att klanka ner på folk som är född 95/under och tror dem är något.
-
AuthorPosts
- The topic ‘Typ, hejdå?’ is closed to new replies.