Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Ultrasn0w + iphone 4 = ?
-
AuthorPosts
-
Hej , jag har en iphone 4 som jag är välldigt intresserad av att jailbreaka eftersom detta är min första iphone över huvudtaget så är jag helt lost i jailbreak världen 😮 . Telefonen är bunden till ett abbonemang med 24 månaders bindningstid (Telia) 😡 .
Men till saken jag har läst massor med guider om hur man jailbreaker just 4:an och har tyckt att jailbreakme.com värkar smidigast. Men när jag har gjort allting som man ska för att jailbreakme.com jailbreaket ska funka så står det i vissa guider att jag ska installera nått ultrasn0w 😮 .
Vad är detta ultrasn0w och vad gör det med telefonen och varför bör jag installera det? :confused:
Så som jag fattade det kommer jag åt alla apps i cydia som jag inte gör annars utan jailbreaken så varför ska jag ha ultrasn0w och måste jag ha det? :confused:
Ultrasn0w gör så att din telefon inte längre är operatörslåst om jag har förstått det rätt.
Jag är själv ny Iphone användare men med ultrasn0w ska din iphone inte längra vara låst till en speciell operatör
EDIT: Hej och välkommen till forumet btw (:
@snappz 78298 wrote:
Ultrasn0w gör så att din telefon inte längre är operatörslåst om jag har förstått det rätt.
Jag är själv ny Iphone användare men med ultrasn0w ska din iphone inte längra vara låst till en speciell operatör
EDIT: Hej och välkommen till forumet btw (:
Tack för vällkommnandet 😀 . Men så ultrasn0w fyller ingen funktion med att jag får apparna gratis. Men det räker med jailbreakme.com för att kunna använda apparna gratis eller ? 🙂 :confused:
Vi pratar inte om att kunna få appar gratis här. Det bryter mot forumregel 8..
@matvo 78300 wrote:
Tack för vällkommnandet 😀 . Men så ultrasn0w fyller ingen funktion med att jag får apparna gratis. Men det räker med jailbreakme.com för att kunna använda apparna gratis eller ? 🙂 :confused:
Du får installera en source i cydia som jag inte får säga vad den heter pga dessa nördiga regler, då man får snacka om jailbreak som för inte så länge sen var förbjudet men inte om att ladda ner crackade apps.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.