Undertext till filmer i iphone?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Undertext till filmer i iphone?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 197

Hej. Läste att det finns någon applikation som gör att man kan se filmer med subtitles utan att “bränna” in dem i filmen. Programmet jag läste om heter Muxo, jag laddade ner det, men fick bara otroligt mycket olika filer.

Muxo adds soft subtitle support for iPhone

Någon som vet hur man gör, eller något annat program?

Tacksam för all hjälp.

Mekke
    Member
    Post count: 2271

iPhone använder ett speciellt format för undertexter, och det där var helt enkelt ett program för att göra om “vanliga” undertexter till iPhone’s format. Men det är en *.app, vilket betyder Mac-program 😉 Jag testade, funkar bra, men för windows-användare blir det troligen något som detta 😉

r_o_n
    Member
    Post count: 658

Det var synd

Error occurred: 404 – not found

Mekke
    Member
    r_o_n
    Member

Spoelar det någon roll om texten inte är “lös”. För jag hittade ett väldigt bra program, klarar iPhone/ipod touch samt ruggigt många fler format. Går även att lägga till .srt vilken integreras vid konverteringen. Man kan även välja “copy” vilket gör att filen fortfarande är en avi i samma storlek, men att man då kan lägga till en undertext.

Programmet heter xvid4psp, men låt er inte luras av namnet.

Hemsida: Winnydows: XviD4PSP & GlassBalance: XviD4PSP 5.0

Nerladdning: Winnydows: XviD4PSP & GlassBalance: Downloads / XviD4PSP

Mekke
    Member

För sent, r_o_n, min länk var en länk till det programmet + guide hur man gör 😛

phoenix91
    Member
    Post count: 197

Tack för tips och så, men har använt program för att fixa subsen förut, och de tar för de första ofantligt lång tid, plus att de e jobbit om subsen e fel i mitten typ. tack iaf 🙂

r_o_n
    Member

Jag tog avsnitt 9 i Heroes, en .srt till den och konverterade till den högsta upplösningen, blev 152MB och det tog förvånansvärt kort tid att konvertera den

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.