Undran om International-Orders

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Undran om International-Orders

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Hej allihopa!

Jag har sökt men jag har inte riktigt fått svar på mina frågor. Jag ber om ursäkt för detta.

Är priset inklusive moms eller exklusive?
    Vad innebär “new in box”?
    Här är min “setup”.

Apple iPhone 3GS Unlocked
    Unlock: New in box
    Capacity: 32GB ($99.00)
    Color: White
    Language Default Setting: Swedish
    Warranty: One Year Included
    Protection Case: Clear plastic ($5.00)
    Car Charger: black ($9.00)
    International Adapter: Europe ($9.00)
    Shipping Insurance: Declare my item as Gift ($25.00)
    Customs/Duties &Taxes: Included ($69.00)

Ska man ha “Included Customs/Duties & Taxes”?

Tackar på förhand! 🙂

carpe
    Member
    Post count: 904

+ tull osv. Du kanske tjänar en 3-400kr på att köpa därifrån än att köpa i butik i Sverige.

Vogeljazz
    Member

Har inte tull på mobiler avskaffats? :confused:

TossigToker
    Member
    Post count: 20

@vogeljazz 43495 wrote:

Har inte tull på mobiler avskaffats? :confused:

Det var väll bara ett förslag tror inte det har gått igenom

harligahanna
    Member
    Post count: 5

Hej!

Priset ar inklusive moms och new in box betyder att den inte ar upplast. Sa ta unlocked i stallet. Jag hade de samma fragor sa darfor jag vet 🙂 Det ar bra for sakerhetsskull att ta included customs and tax, for da betalar international orders allt for en sa man behover inte bekymra sig over nagon mer kostnad.

Hoppas det hjalpte! 🙂

muffins
    Member
    Post count: 1906

Tänk även på att om du behöver få ut någonting på garanti, när du köper genom I-O, så gäller inte apples världs-garanti, utan det gäller enbart i det land som telefonen är inköpt i gällande iPhone. Så kan bli småjobbigt för dig om du ska behöva skicka iväg den så långt för att sedan företaget skall skicka den till reparation eller liknande.

Värt att tänka på.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Precis som alla säger här. Att köpa genom International Orders ger inga direkta fördelar mot att köpa en begagnad jailbrekad 3GS i Sverige (med trovärdig historik). Telefonen måste fortfarande hacktiveras vilket ger många problem med youtube, wifi och gps på 3.1.2, garantin kan du glömma och precis som flera påpekat är priset på en 32GB 3GS på 6000:- ink tull inte direkt konkurrenskraftigt jämfört med Svedala.

Köp via Tre, lås upp den för 350:- och luta dig tillbaka och le åt alla som ferbrilt försöker ordna till allt den svarta snön ställer till med =)

Vogeljazz
    Member

@freebo 47265 wrote:

Precis som alla säger här. Att köpa genom International Orders ger inga direkta fördelar mot att köpa en begagnad jailbrekad 3GS i Sverige (med trovärdig historik). Telefonen måste fortfarande hacktiveras vilket ger många problem med youtube, wifi och gps på 3.1.2, garantin kan du glömma och precis som flera påpekat är priset på en 32GB 3GS på 6000:- ink tull inte direkt konkurrenskraftigt jämfört med Svedala.

Köp via Tre, lås upp den för 350:- och luta dig tillbaka och le åt alla som ferbrilt försöker ordna till allt den svarta snön ställer till med =)

Ska kolla upp 3 närmare.
    Diggar din avatar, är ett stort fan av James May :D:D

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@vogeljazz 47289 wrote:

Ska kolla upp 3 närmare.
    Diggar din avatar, är ett stort fan av James May :D:D

Mmmm, säsong 14 gick igång igår =)

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Tankar alla för att sen dunka in i telen 🙂
    Jag använder mig av en tre upplåst. Det tog ca 4 dagar för dem att få den upplåst och nu slipper jag, som Freebo säger oroa mig för allt stul 🙂

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.