Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Uppdatera 3GS från 3.01?
-
AuthorPosts
-
Hej,
Har en 3GS låst till 3.
Vet någon om det finns någon möjlighet att gå från 3.01 till 3.1.2 eller 3.1.3?
Eller om det är möjligt att jailbreaka och låsa upp 3.01.Tack på förhand!
Är telefone jb idag ?
Om inte har du provat med jailbreakme.com
Om din telefon är jb så titta i dena guide Säkra din iPhone för framtida nergraderingar av firmware | iMedia
Titta efter om du har några ssh sparade och i så fall villka.
Om du har ssh sparade så följ guden ovan för att uppgradera till fw som du vill ha t.ex. 4.0.1
FW laddar du ned här
4.0.1
3.1.3Nej, min telefon är inte jb idag och den är låst till TRE. Den har aldrig varit jb.
Den har iOS3.01 och jag skulle vilja uppdatera den till 3.1.2 för att kunna använda jailbreakme.com.
Alternativt vill jag kunna jailbreka och låsa upp 3.01 för att använda valfri operatör. Vill inte gå till OS4.
Vore väldigt tacksam för svar, jag har sökt efter svar i flera dagar utan att hitta!
Du får nog stanna på 3.0.1. För att JB:a kan du följa denna guide:
iClarified – Jailbreak Wizard for iPhone, iPad, iPod touch, AppleTV
Eller den här guiden
Jailbreak iPhone 3.0.1Tack för hjälpen. Nu har jag iaf 3.01 upplåst.
se till nu att du sparar dina ssh med cydia
Jag är också sugen på att uppdata från 3.0.1 till 4.0.1. På min står det ” This device has SHSHs on file for Iphone OS/IOS: 3.1, 3.1.2, 3.1.3, 4.0, 4.0.1. Det som jag är lite tveksam till är om jag behöver stoppa orginal simkortet? Vill inte att den ska låsa sig till telefonbolag som inte jag har
@simon1 76518 wrote:
Jag är också sugen på att uppdata från 3.0.1 till 4.0.1. På min står det ” This device has SHSHs on file for Iphone OS/IOS: 3.1, 3.1.2, 3.1.3, 4.0, 4.0.1. Det som jag är lite tveksam till är om jag behöver stoppa orginal simkortet? Vill inte att den ska låsa sig till telefonbolag som inte jag har
Du kan då uppgradera till 4.0.1.
Här är en guide: Säkra din iPhone för framtida nergraderingar av firmware | iMedia
Du kan börja läsa från “This device has SHSHs on file for iPhone…” om hur du går tillväga.Ang. om du behöver stoppa i original-simkortet för att aktivera telefonen så är svaret både ja och nej.
Antingen behöver du ett simkort från den operatör som telefonen är låst till, eller ett annat kort, som förklaras vidare på denna länk: Aktivering av iPhone utan operatörens simkort som telefonen är låst till | iMedia
Vill vara på den säkra sidan. Kan jag se i inställningar om den tillhör nån annan operatör eller land som den kommer från?
När jag laddar ner filen 4.0.1 längre upp sparas den som en .zip fil. Hur gör man med uppackning?
@simon1 76661 wrote:
När jag laddar ner filen 4.0.1 längre upp sparas den som en .zip fil. Hur gör man med uppackning?
Får du en zip-fil?
Konstigt, för när jag tar hem får jag en *.ipsw fil :s.
Testa att döpa om filen.
Ta bort .zip från filnamnet och skriv dit filändelsen .ipsw för att se om det fungerar bättre för dig då.tack för all hjälp här. Nu har jag 4.0.1 i min 3GS. Funkar klockrent. En fråga bara. Kommer både i Itunes och på mobilen följande meddelande: “Det finns en uppdatering tillgänglig för operatörsinställningar på Iphone. Vill du hämta?” Farligt eller bra för min Iphone?
Hej,
Nu har jag ägnat ett par dagar åt att söka efter svar, utan att lyckas.
Jag vet att man inte kan nedgradera utan att ha sina SHSH blobs sparade. MEN kan man uppgradera min 3GS från 3.01 till 3.1.2? (Jag vill INTE till OS4) Kan jag använda redsn0w eller något annat för att gå till 3.1.2?
Jag har aldrig varit på 3.1.2 och har inte SHSH sparat.
Jag har gammalt bootrom och modemfirmware 04.26.08.
Jag har jb 3.0.1 med redsn0w och är upplåst.Skulle verkligen uppskatta ett snabbt svar!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.