Uppdatering fastnar mot slutet.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Uppdatering fastnar mot slutet.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 36

Hej på er, har kört fast totalt. Har en iphone 3gs med 4.1. Eller hade, jag skulle uppdatera till 4.2.1 och behålla mitt gamla baseband tänkte jag, följde guiden på redmondpie.com för sn0wbreeze 2.2.

Skapade ett custom firmware med 4.2.1 och installerade. Som man brukar i itunes, när den nästan är klar så fastnar den, några millimeter kvar i mätaren i telefonen. Samt några millimeter kvar på mätaren i itunes.

Gav den en timme, ingen skillnad. Gjorde om processen, funkade inte, skapade nytt custom firmware. Samma problem, försökte installera vanliga 4.1 versionen. Fortfarande samma, försökte nu desperat att göra en uppdatering till vanliga 4.2.1 genom itunes. Fastnar på samma sätt.

Testade att ta en annan usb sladd och byta uttag i datorn. Men inget hjälper, är nu fast med en telefon utan iOS.

Hur kan man lösa detta, skriv gärna om ni behöver mer info.

Cophe
    Member
    Post count: 1079

Upplevde samma problem när jag skulle uppdatera min brors 3Gs.

Ha tålamod och fortsätt prova. Kommer error 1611 upp så oroa dig inte, utan prova igen. Prova starta om datorn, prova nya usb-uttag. Osv osv. Mitt löstes iaf efter lite svett.

Mvh

synthpopper
    Member
    Post count: 36

Tack, funkade tillslut, körde det på en annan dator, det gjorde susen. Men blev lite frustrerad. Växlade mellan 1600, 1611 och fel 21. Inga problem alls på den andra windows 7 datorn.

Kan man klarskriva tråden kanske?

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.