Upplåsning för iPhone 3G* på nyårsafton

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Upplåsning för iPhone 3G* på nyårsafton

Viewing 50 posts - 1,901 through 1,950 (of 2,002 total)
  • Author
    Member
    Post count: 134
    rotkiv;21691 wrote:
    antingen Beskriver Du Vad Som är Fel, Vad Funkar Inte?
    Eller Så Läser Du Igenom Tråden.

Herregud, Det E Inga Jävla Maskiner Som Skriver Samma Sak Om Och Om Igen Här, Och Om Du Nu Vill Ha Hjälp, Ansträng Dig Lite Iaf Så Underlättar Det Mycket.
    Jag Kan Lova Att Alla På Detta Forum är Människor…

Såna Här Enkla Basics Fattade Jag När Jag Var 10, Shit!

Word!

Glenngbg
    Member
    rotkiv;21691 wrote:
    antingen Beskriver Du Vad Som är Fel, Vad Funkar Inte?
    Eller Så Läser Du Igenom Tråden.

Herregud, Det E Inga Jävla Maskiner Som Skriver Samma Sak Om Och Om Igen Här, Och Om Du Nu Vill Ha Hjälp, Ansträng Dig Lite Iaf Så Underlättar Det Mycket.
    Jag Kan Lova Att Alla På Detta Forum är Människor…

Såna Här Enkla Basics Fattade Jag När Jag Var 10, Shit!

Word!

Glenngbg
    Member

@dts 21662 wrote:

HAHA YES! fick igång det! satan. vet inte vad jag gjorde, men slängde in flygplansläge och så vipps, den visade “söker…” under 2 sek mer än vad den brukar och jag blev lite “:O” om ni förstår, så nu är jag glad! vågar dock INTE starta om den nu xD

Jag tror inte du behöver vara så rädd för starta om… När jag väl fick igång så är min safe att starta om. och det är bättre att du gör det under kontrollerade former hemma än ute nånstans när du kanske behöver telefonen.

Har man inte testat att starta den har man IMHO ingen lyckad uupplåsning än…

Glenngbg
    Member

@dts 21662 wrote:

HAHA YES! fick igång det! satan. vet inte vad jag gjorde, men slängde in flygplansläge och så vipps, den visade “söker…” under 2 sek mer än vad den brukar och jag blev lite “:O” om ni förstår, så nu är jag glad! vågar dock INTE starta om den nu xD

Jag tror inte du behöver vara så rädd för starta om… När jag väl fick igång så är min safe att starta om. och det är bättre att du gör det under kontrollerade former hemma än ute nånstans när du kanske behöver telefonen.

Glenngbg
    Member

@dts 21662 wrote:

vossen
    Member
    Post count: 1457

@glenngbg 21697 wrote:

Du kan reboota den eller ha den avstängd en kvart men inte längre:(

vossen
    Member

@glenngbg 21697 wrote:

vossen
    Member

@glenngbg 21697 wrote:

Glenngbg
    Member

@vossen 21713 wrote:

Jag hade min avstängd inatt 7 timmar.
    Starta
    på/av med flightmode
    söker…
    Funkar perfekt.

SÅ man behöver inte alltid göra om grejerna. Men jag är medveten om att en del måste det. Men man skall ju absolut kunna starta om den. Min iphone har iaf en tendens att bli seg efter ett par dagars användande.

Glenngbg
    Member

@vossen 21713 wrote:

Starta
    på/av med flightmode
    söker…
    Funkar perfekt.

SÅ man behöver inte alltid göra om grejerna. Men jag är medveten om att en del måste det. Men man skall ju absolut kunna starta om den. Min iphone har iaf en tendens att bli seg efter ett par dagars användande.

Glenngbg
    Member

@vossen 21713 wrote:

Starta
    på/av med flightmode
    söker…
    Funkar perfekt.

vossen
    Member

@glenngbg 21719 wrote:

Starta
    på/av med flightmode
    söker…
    Funkar perfekt.

För de flesta, mitt kort slutar söka efter en kvart typ:P

vossen
    Member

@glenngbg 21719 wrote:

Starta
    på/av med flightmode
    söker…
    Funkar perfekt.

vossen
    Member

@glenngbg 21719 wrote:

Starta
    på/av med flightmode
    söker…
    Funkar perfekt.

returned
    Member
    Post count: 13

Tack så mycket. Efter mycket googlande fick jag fram allt som skulle vara med för en jailbreak.

Funkar klockrent med min iphone också, har nu låst upp två stycken med telenor och det funkar klockrent och inga problem alls än så länge.

Mvh returned

returned
    Member

Tack så mycket. Efter mycket googlande fick jag fram allt som skulle vara med för en jailbreak.

Funkar klockrent med min iphone också, har nu låst upp två stycken med telenor och det funkar klockrent och inga problem alls än så länge.

Mvh returned

returned
    Member

Mvh returned

henriknewstream
    Member
    Post count: 103

hej! jag tänkte jailbreaka min tele via quickpwn nu! letatde lite efter frågan men jag hittade inget svar så jag frågar..
    jag har en importerad telefon, fick med en simkort som heter fido (från canada?)
    ska jag jailbreaka telefonen med detta fido kortet eller ska jag användå mitt tele2 sim? är rädd att itunes kommer gnälla om ogiltigt sim precis efter jailbreaken pga av att jag slått av min simkod..

henriknewstream
    Member

hej! jag tänkte jailbreaka min tele via quickpwn nu! letatde lite efter frågan men jag hittade inget svar så jag frågar..
    jag har en importerad telefon, fick med en simkort som heter fido (från canada?)
    ska jag jailbreaka telefonen med detta fido kortet eller ska jag användå mitt tele2 sim? är rädd att itunes kommer gnälla om ogiltigt sim precis efter jailbreaken pga av att jag slått av min simkod..

henriknewstream
    Member

mamma
    Member
    Post count: 75

@returned 21799 wrote:

Mvh returned

är de bara ja som inte får igång mitt telenor i min iphone

mamma
    Member

@returned 21799 wrote:

Mvh returned

mamma
    Member

@returned 21799 wrote:

Mvh returned

henriknewstream
    Member

okej jag fick igång YS med mitt tele2 sim nu! funkar perfekt än så länge!
    jag följde iClarified – iPhone – How to Unlock the iPhone 3G i detalj!

för quickpwn och installationen av YS använde jag mitt fidosim-kort, detta var kanske inte så smart eftersom telefonen inte ville aktivera mitt tele2 sim efter installationen av YS, men sen råkade jag starta om telefonen av misstag en 2:a gång, och då aktiverade den simkortet som tur var..

men varenda gång jag starta upp telefonen vill den skicka ett sms från mitt sim-kort eller vad det nu stod.. är det någon som har fått något liknande?

edit: det där smset visade sig vara registreringen utav telefonen(?) fick ett mail utav apple som sa att den nu var registrerad och nästa gång jag startade om telefonen så funkade det inte, ogiltigt sim-kort står det efter jag har satt på/av flygläge, någon som vet vad jag ska göra?

henriknewstream
    Member

för quickpwn och installationen av YS använde jag mitt fidosim-kort, detta var kanske inte så smart eftersom telefonen inte ville aktivera mitt tele2 sim efter installationen av YS, men sen råkade jag starta om telefonen av misstag en 2:a gång, och då aktiverade den simkortet som tur var..

men varenda gång jag starta upp telefonen vill den skicka ett sms från mitt sim-kort eller vad det nu stod.. är det någon som har fått något liknande?

edit: det där smset visade sig vara registreringen utav telefonen(?) fick ett mail utav apple som sa att den nu var registrerad och nästa gång jag startade om telefonen så funkade det inte, ogiltigt sim-kort står det efter jag har satt på/av flygläge, någon som vet vad jag ska göra?

henriknewstream
    Member

Olliver
    Member
    Post count: 95

@iPhoneinfo.se 20905 wrote:

Fungerar perfekt! 😀

Testat med Telenor och Tre!

Har en Jaibreakad iPhone med Baseband 02.28.00 låst till Movistar här i Spanien så jag bara följde ovan/nedan. Har bara tillgång till mitt spanska Movistar SIM-kort. Finns det något sätt att testa om iPhonen är upplåst nu? Vill kunna köra på svenskt betalkort när jag är i Sverige (och det kortet har jag inte och ej annat operatörs SIM-kort heller).

I Boss Prefs finns nu Yellowsnow som verkar ställa sig i OFF-läge efter jag går ur Boss Prefs, är det korrekt och vilken funktion fyller denna valmöjlighet?

För er som har problem med Baseband 02.28.01 är det väl bara att installera om 02.28.00 med Quickpwn?

Saludos

1. Download and install BossPrefs and Yellowsn0w via Cydia
    2. Disable all Functions with BossPrefs (don´t worry if you can´t disable EDGE)
    3. Reboot ypur Phone with BossPrefs (not in the normally way – important !)
    4. Wait 1.30 min when you see the Lockscreen
    5. Take out your Sim and insert it.
    6. Wait a moment
    7. Go on Settings and Turn on the fly mode
    8. Turn off Fly Mode
    9.R you happy?

Olliver
    Member
    Post count: 95

@iPhoneinfo.se 20905 wrote:

Fungerar perfekt! 😀

Testat med Telenor och Tre!

Har en Jaibreakad iPhone med Baseband 02.28.00 låst till Movistar här i Spanien så jag bara följde ovan/nedan. Har bara tillgång till mitt spanska Movistar SIM-kort. Finns det något sätt att testa om iPhonen är upplåst nu? Vill kunna köra på svenskt betalkort när jag är i Sverige (och det kortet har jag inte och ej annat operatörs SIM-kort heller).

I Boss Prefs finns nu Yellowsnow som verkar ställa sig i OFF-läge efter jag går ur Boss Prefs, är det korrekt och vilken funktion fyller denna valmöjlighet?

För er som har problem med Baseband 02.28.01 är det väl bara att installera om 02.28.00 med Quickpwn?

Saludos

1. Download and install BossPrefs and Yellowsn0w via Cydia
    2. Disable all Functions with BossPrefs (don´t worry if you can´t disable EDGE)
    3. Reboot ypur Phone with BossPrefs (not in the normally way – important !)
    4. Wait 1.30 min when you see the Lockscreen
    5. Take out your Sim and insert it.
    6. Wait a moment
    7. Go on Settings and Turn on the fly mode
    8. Turn off Fly Mode
    9.R you happy?

henriknewstream
    Member

@olliver 21876 wrote:

det finns ingen BB 02.28.01, det var ett falskt rykte..

henriknewstream
    Member

@olliver 21876 wrote:

det finns ingen BB 02.28.01, det var ett falskt rykte..

henriknewstream
    Member

nu fick jag mitt tele2 kort att fungera, igen! så här gjorde jag:
    1. satte i mitt fidosim-kort från usa (eller möjligtvis canada)
    2. tog bort yellowsnow
    3. installerade det igen
    4. slog av och på telefonen
    5. så fort itunes hade synkat telefonen bytte jag till mit tele2 sim och nu fungerar det igen.

nu kommer även det här meddelandet upp igen om att min simkort har skickat ett sms, men då tar jag avbryt. jag kan leva med att det.

henriknewstream
    Member

nu fick jag mitt tele2 kort att fungera, igen! så här gjorde jag:
    1. satte i mitt fidosim-kort från usa (eller möjligtvis canada)
    2. tog bort yellowsnow
    3. installerade det igen
    4. slog av och på telefonen
    5. så fort itunes hade synkat telefonen bytte jag till mit tele2 sim och nu fungerar det igen.

nu kommer även det här meddelandet upp igen om att min simkort har skickat ett sms, men då tar jag avbryt. jag kan leva med att det.

moosea
    Member
    Post count: 8

Nu funkar mitt perfekt…jag hade problem att få igång det och provade allt som jag kunde hitta på nätet. Det som gjorde så att det fungerade var att jag stängde av allt i BossPrefs och reboota från BossPrefs. När telefonen startade, fungerade ALLT!!

hoppas det hjälpte nån..

moosea
    Member
    Post count: 8

Nu funkar mitt perfekt…jag hade problem att få igång det och provade allt som jag kunde hitta på nätet. Det som gjorde så att det fungerade var att jag stängde av allt i BossPrefs och reboota från BossPrefs. När telefonen startade, fungerade ALLT!!

hoppas det hjälpte nån..

henriknewstream
    Member

varför använder alla bosspref?
    konstigt att det går så lätt får en del och svårt för andra..
    jag installerade bara YS och satte i mitt tele2 sim så fungerade det..

henriknewstream
    Member

varför använder alla bosspref?
    konstigt att det går så lätt får en del och svårt för andra..
    jag installerade bara YS och satte i mitt tele2 sim så fungerade det..

snook
    Member
    Post count: 2190

yellowsn0w 0.9.6 finns nu för uppdatering i Cydia.

snook
    Member
    Post count: 2190

yellowsn0w 0.9.6 finns nu för uppdatering i Cydia.

noobus
    Member
    Post count: 44

Jag tycker 0.9.6 fungerar bra men inte helt perfekt. Det fungerade perfekt för mig första bytet men om man testar att byta mellan två simkort flera gånger utan omstart osv så kommer det inte att fungera efter ett tag. Sen förstås att man inte kan ha pin-kod är den andra saken som fattas. Dock är det ju påväg och dessutom inget jag har något behov av.

edit: Verkar som jag hade otur i början. Den fungerar nu helt perfekt även om jag byter sim-kort hela tiden. Fungerar nu som om apple själva hade låst upp den förfan 🙂 Möjligtvis lite långsammare på att hitta nätet. Tar mellan 5-10 sekunder att hitta nät efter att man har bytt sim-kort. Tror ni det kan påverka hand-over eftersom det tar lite längre tid att hitta nät?

Här är tiderna för lite olika kort. Ni som kör Parlino eller tele2 ser att ni kanske får ha lite tålamod innan ni får täckning.

Telia-7 s
    Telenor-9 s
    Tele2-28 s
    Parlino-50 s
    Glocalnet-9 s

Har nu dessutom skaffat en custom-firmware som låser upp den också. Måste säga att det känns bra att bara återställa i itunes och få både crackade ipas och upplåst telefon 🙂 Bara låta crackade appsen ligga i itunes och sen synca över vid firmware-uppgradering. Telenor-kortet kan också ligga i. Nu är iphonen helt perfekt!!!!

noobus
    Member

Jag tycker 0.9.6 fungerar bra men inte helt perfekt. Det fungerade perfekt för mig första bytet men om man testar att byta mellan två simkort flera gånger utan omstart osv så kommer det inte att fungera efter ett tag. Sen förstås att man inte kan ha pin-kod är den andra saken som fattas. Dock är det ju påväg och dessutom inget jag har något behov av.

edit: Verkar som jag hade otur i början. Den fungerar nu helt perfekt även om jag byter sim-kort hela tiden. Fungerar nu som om apple själva hade låst upp den förfan 🙂 Möjligtvis lite långsammare på att hitta nätet. Tar mellan 5-10 sekunder att hitta nät efter att man har bytt sim-kort. Tror ni det kan påverka hand-over eftersom det tar lite längre tid att hitta nät?

Här är tiderna för lite olika kort. Ni som kör Parlino eller tele2 ser att ni kanske får ha lite tålamod innan ni får täckning.

Telia-7 s
    Telenor-9 s
    Tele2-28 s
    Parlino-50 s
    Glocalnet-9 s

Har nu dessutom skaffat en custom-firmware som låser upp den också. Måste säga att det känns bra att bara återställa i itunes och få både crackade ipas och upplåst telefon 🙂 Bara låta crackade appsen ligga i itunes och sen synca över vid firmware-uppgradering. Telenor-kortet kan också ligga i. Nu är iphonen helt perfekt!!!!

DTS
    Member
    Post count: 169

Man får en tår i ögat, iPhonen är hel. Allt fungerar underbart. Tre fungerar, tele2 fungerar (dock bara med gsm) Bryr mig inte om det bara är gsm som fungerar med tele2 då jag använder det för att smsa med bara. Iomed att jag har fri data på tre – vilket jag då självklart surfar med.

GUD vad underbart!

MEN: är det någon mer än jag som märker, att “airplane mode planet” kommer fram och försvinner precis när man startat den? – det är väl en av dem saker DEV-team har fixat så man inte behöver göra det själv.

stort tack till dev;s asså <3

DTS
    Member
    Post count: 169

Man får en tår i ögat, iPhonen är hel. Allt fungerar underbart. Tre fungerar, tele2 fungerar (dock bara med gsm) Bryr mig inte om det bara är gsm som fungerar med tele2 då jag använder det för att smsa med bara. Iomed att jag har fri data på tre – vilket jag då självklart surfar med.

GUD vad underbart!

MEN: är det någon mer än jag som märker, att “airplane mode planet” kommer fram och försvinner precis när man startat den? – det är väl en av dem saker DEV-team har fixat så man inte behöver göra det själv.

stort tack till dev;s asså <3

Kerzian
    Member
    Post count: 40

Kändes säkert, i och med 0.9.6, för mig att nu testa yellowsn0w. Visst gick det perfekt!

Bara ladda ner, sen stänga av, stoppa in nya kortet och sedan köra igång.
    Det står Telia när jag har igång 3g, men detta visste vi redan eftersom Telia och tele2 delar nät.

Kerzian
    Member
    Post count: 40

Kändes säkert, i och med 0.9.6, för mig att nu testa yellowsn0w. Visst gick det perfekt!

Bara ladda ner, sen stänga av, stoppa in nya kortet och sedan köra igång.
    Det står Telia när jag har igång 3g, men detta visste vi redan eftersom Telia och tele2 delar nät.

Paledaddy
    Member
    Post count: 37

Kan man påbörja yellowsnow uppgraderingen med turbosim isatt ? och sen bara ta bort turbosim saken och pluppa i enbart simkortet ?

Pd

Paledaddy
    Member

Kan man påbörja yellowsnow uppgraderingen med turbosim isatt ? och sen bara ta bort turbosim saken och pluppa i enbart simkortet ?

Pd

noobus
    Member

@dts 21990 wrote:

Måste säga att 3g fungerar hur bra som helst för mig. Du kanske har ett gammalt simkort eller något?

@paledaddy 21997 wrote:

Pd

Förstår inte varför du ska ha turbosim isatt när du kör uppgraderingen?

noobus
    Member

@dts 21990 wrote:

Måste säga att 3g fungerar hur bra som helst för mig. Du kanske har ett gammalt simkort eller något?

@paledaddy 21997 wrote:

Pd

Paledaddy
    Member

@noobus 21998 wrote:

Ja menade bara att man måste väll ha ett fungerande sim kort innan man kör igång yellowsnow, eller ? Typ ett fungerande telia sim, så man inte har turbosim saken i tillsamans me telenor simet.

Pd

Paledaddy
    Member

@noobus 21998 wrote:

Ja menade bara att man måste väll ha ett fungerande sim kort innan man kör igång yellowsnow, eller ? Typ ett fungerande telia sim, så man inte har turbosim saken i tillsamans me telenor simet.

Pd

Viewing 50 posts - 1,901 through 1,950 (of 2,002 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.