Upplåsning utan originalsimkort

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Upplåsning utan originalsimkort

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Har en iphone 3G som jag köpte på gatan i London. Den var typ paj sa snubben, men lyckades återställa den idag. Har dock inget simkort i den, vet att den är knuten till Vodafone sen tidigare. Hur fan gör man då för att låsa upp, när jag inte har ett sim-kort från operatören? (vodafone finns ju ej längre i sverige, telenors kort funkade inte) Har googlat och försökt fatta i flera timmar nu, men jag är så jäva värdelös på sånt här. Hur fan går man till väga? Någon som är sugen på att peka i lite rätt riktningar.

Noob-dissa mig nu, snälla.

Kungen
    Member
    Post count: 985

Ladda hem redsnow, som är jailbreak programmet som aktiverar den åt dig, eller så gör du på det lättare sättet och ladda hem en custom ipsw som är hacktiverad. Sen är det bara att iinstallera ultrasnow från cydia och it’s done 🙂

imported_axel
    Member
    Post count: 12

DU behöver ej orginal sim för att jailbreaka gå in på Iclarified.com där finns lätta guider hur du gör här är ett exempel ifall du har mac
    iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G on OS 3.0.x Using RedSn0w (Mac)

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.