Upplåst, men det står SIM Locked?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåst, men det står SIM Locked?

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

Jag har precis låst upp min Iphone med iLiberty+ det gick utan problem, men när jag ska sätta på den så står det SIM Locked och jag kan inte ringa eller göra någonting. Vad ska jag göra? Vart har jag gjort fel? Jag har ett TELE2 abonnemang så det ska ju funka..

Väldigt tacksam för svar!!

molle34
    Member
    Post count: 25

Du har inte fyllt i pin koden

hilton
    Member

Jo jag har tryck i min pinkod, sedan står det inge mer, men det kopplas liksom int upp till något nät. Jag kan inte ringa osv, står inte operatören uppe i hörnet.. :S

william_3000
    Member
    Post count: 111

@hilton 3207 wrote:

Jo jag har tryck i min pinkod, sedan står det inge mer, men det kopplas liksom int upp till något nät. Jag kan inte ringa osv, står inte operatören uppe i hörnet.. :S

Testa att återställa alla inställningar från: Allmänt – Återställ – Återställ alla inställningar

Funkar inte detta skulle jag nog rekommendera att återställa telefonen

hilton
    Member

hur gör jag det då? den är på engelska fortfarande eftersom jag inte kunnat ställa in den på svenska..

hilton
    Member

nu har jag återställt allting, ska jag göra om med iLiberty eller vilket är bäst?

Sebastian
    Member
    Post count: 34

@hilton 3212 wrote:

nu har jag återställt allting, ska jag göra om med iLiberty eller vilket är bäst?

Jupp. iLibert. Virginize den, eller återställ till fabriksläge.
    Sedan låser du upp den igen.

hilton
    Member

men när jag låste upp den på nytt nu i liberty så kommer det ju upp en massa text under tiden, då står det “Unlock failed”.. Vill ju så gärna att den ska funka 🙁 Har mitt sim-kort i medan jag låste upp den, ska man ha det?

Sebastian
    Member
    Post count: 34

download.ziphone.org
    Ladda ner, och välj Do it all.
    Jag har hört att 3.0 fungerar bättre.

Om det misslyckas,

Citerar från ett annat forum”
    DFU mode (använd sökfunktionen på forumet. Jag vill verkligen att ni ska lära er använda den)

1) ZiPhone Use the upgrade mode (follow the instructions)
    2) Restore 1.1.4 firmware
    3) Restore 1.1.2 firmware
    4) Restore 1.1.4 firmware
    5) Restore 1.1.4 firmware AGAIN

Sedan, använd iLiberty+ för att låsa upp. Följ instruktionerna NOGA!
    Är du inte säker på meningen PMa mig.

(http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone/061-4313.20080226.Sw39i/iPhone1,1_1.1.4_4A102_Restore.ipsw
    Håll inne shift knappen och klicka på update. Då kommer det en ruta upp, lokalisera filen och öppna den) vänta

Osäker?
    http://www.hackint0sh.org/forum
    Välj iPhone
    Software unlock och leta efter liknande trådar

hilton
    Member

det funkar!!!! 🙂 Tack för hjälpen

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.