Vad är unikt?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Vad är unikt?

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Member
    Post count: 46

Hej!

Det var ett tag sen jag sist var här och pratade då om att sälja min X1a och införskaffa en Iphone. Iaf, vad tycker ni är så unikt och fantastiskt med Iphone 3G som får den att stå ut?
    Alla åsikter är välkomna, positiva och negativa saker 🙂

Kungen
    Member
    Post count: 985

Multitouch, iPhone os, appstore och jailbreak 🙂 That’s the shit :p

Hane
    Member

Multitouch och OS är bara guld utan tvekan 😀

eddy
    Member
    Post count: 58

Det enda riktiga negativa jag kan komma på är bluetooth på denna underbara telefon !!! 😮
    men det kommer kanske uppdatering för detta i framtiden hoppas jag.

Hane
    Member

En liten kort fråga, har iPhone smiley gubbar på sms?

aeus
    Member
    Post count: 62

Tjejen har X1 och jag själv har iPhone 3G och kan säga att X1’an känns mer “vuxen”.. Den verkar vara bra om man behöver ta med sig jobbet hem eller nån annanstans… Letat som en dåre efter program o dylikt men communityn för X1 är minimal jämfört med iPhonen.

iPhonen däremot har grymt mycket apps och har ett väldigt enkelt upplägg vilket gör den rolig att leka med. Finns säkert massor med program för att kunna läsa dokument etc. men inte hittat det ännu iaf (om de nu inte är inbyggt, har inte testat). Communityn för iPhonen är väldigt stor vilket gör att man kan hitta mycket saker till den utan att behöva söka igenom hela Internet.

Men sen saknar iphonen lite funktioner som föra över filer via bluetooth, mms etc men dessa funktioner används så sällan så jag har inte märkt av något. (MMS går att lösa via jailbreak iofs).

Finns mycket att säga om telefonen 🙂

aeus
    Member
    Post count: 62

@hane 25823 wrote:

En liten kort fråga, har iPhone smiley gubbar på sms?

Såg att biteSMS hade smileys, men det programmet kostar pengar. Vet inte om de finns något annat program ute som e gratis.

Pear
    Member
    Post count: 322

biteSMS är gratis. Det finns ett annat motsvarande program som kostar pengar.

Angående att kunna läsa dokument så tror jag att jag läste att dem utvecklar program så iphonen ska kunna läsa .doc, .xls och .ppt filer snart!

Kungen
    Member
    Post count: 985

Nej, bitesms kostar pengar, efter nya uppdateríngen har de infört en 30 dagars trial vers. Sen är det licens som gäller 🙂

steffe
    Member
    Post count: 2452

Mms?Kör man iPhone använder man mejl istället.
    Nackdelarna är väl mest bluetoothen,kameran och att all synk och programladdning måste gå via itunes.

Deks
    Member
    Post count: 119

@pear 25839 wrote:

biteSMS är gratis. Det finns ett annat motsvarande program som kostar pengar.

Angående att kunna läsa dokument så tror jag att jag läste att dem utvecklar program så iphonen ska kunna läsa .doc, .xls och .ppt filer snart!

Har ett program som heter memory stick som jag köpte i itunes för typ 7 kr och med det kan jag öppna .doc och .ppt ialla fall

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

@deks 25900 wrote:

Har ett program som heter memory stick som jag köpte i itunes för typ 7 kr och med det kan jag öppna .doc och .ppt ialla fall

Använder också detta program, men jag tycker att det är fruktansvärt segt.

zanders
    Member
    Post count: 47

det ja tycker e så bra med iphone är att ja inte tröttnar på den pga nya apps och dyligt!
    Telefonen jag hade innan tröttnade jag på inom någon månad! sen är iphonen mycket användbar

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.