Vad göra ?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Vad göra ?

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • Author
    Member
    Post count: 12

Har i dagarna skickat in min Iphone 3GS som efter 6 månader fullständigt gett upp.
    Det började med att den blev ljussvag sedan dog laddningen och det gick ej att få kontakt via Itunes.
    Jag lämnade in den hos Telia och har nu fått beskedet om att det ej täcks av garantin pga spräckt display och jag erbjuds att köpa en utbytes för 3650 kr.
    Detta gör mig riktigt förbannad. Min Iphone är mitt skötebarn och det finns inte ett märke på det yttre som skulle tyda på yttre skada/åverkan.
    Vad gör man ?
    Ge mig stöd i denna svåra stund.

Zike
    Member
    Post count: 571

Sprucken LCD syns inte alltid utifrån. Dock så bör inte en sprucken LCD påverka kontakten med iTunes.

Be att få tillbaka din telefon. Försök sen igen förklara att du inte har orsakat felet, vad du än gör, bli inte arg eller upprörd! Då kommer dom inte lyssna på dig över huvud taget. Vill dom fortfarande inte ta in den på kontroll så får du kontakta ditt försäkringsbolag.

thunderace
    Member

Den är inne på bedömning och det är verkstaden som sagt att displayen är spräckt.
    Arbetar själv med reklamationer och vet att ilska inte leder till bättre service.
    Jag ska skriva till verkstaden och be dom beskriva vad deras bedömning grundar sig på.

gaggo
    Member
    Post count: 18

Annars är alternativet Zike gav dig den enda smarta.

Jag lämnade in min 3g för ett tag sen och fick rätt bra med stash för den.

Tror dom har en värdeminskning på ca 30% /år och sen självrisken. Det är alltid något.

thunderace
    Member

Fick ett samtal från Telia idag.

Telefonen hade kommit ej reparerad i retur från verkstaden helt enligt min önskan och tydligen är displayen helt krossad:eek:
    Teliakillen ser i sina papper att när dom tog emot den så har man ju konstaterat att det enda som är fel på telefonen är att den är död.
    Han såg även att fuktindikatorerna i bottenkontakten löst ut så han sa att den här skulle vi aldrig ha skickat iväg.

Men nu kvarstår faktum: Jag har lämnat in en telefon som tydligen var fuktskadad (det är fullt möjligt med badsäsong och fuktiga handukar) men har fått en telefon i retur som dessutom är krossad.

Jag väntar på att Telia skall återkomma i frågan.

Någon som vill spekulera i hur detta kommer att sluta :confused:

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

i ett ilsket samtal samt operatörsbyte ?

thunderace
    Member

@iPhoneReservdelar.se 73126 wrote:

i ett ilsket samtal samt operatörsbyte ?

Jag är ännu inte missnöjd på Telia för det är ju antingen deras transportör(posten) eller deras verkstad (Anovo) som pajat displayen.

Det enda Telia gjort fel och det har dom erkänt är att skicka iväg en fuktskadad telefon. (Det skulle dom ha sett enligt dom själva).

Nu är det ju bara frågan hur dom löser så att jag får min telefon i samma skick som jag lämnade den.

Det är hur dom hanterar detta som kommer att avgöra vad jag anser om Telia:)

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Det är nog därför jag så ilsket samtal och operatörsbyte.
    Jag tror att de 3 kommer skylla på varran och du kommer inte få nåt, för det var ju nån annan som tagit sönder den.

Jag anser att i och med att Telia tog emot telefonen så är det deras ansvar. Det är de som ska ersätta dig, även om det är postens eller anovos fel.

Om vi skickar en kunds telefon, och den kommer fram i delar, så är det vår ansvar att ersätta kunden. Sen kommer vi att kräva t.ex. posten för kostnaden.

thunderace
    Member

Besökte min stackars telefon på Teliabutiken i Lördags för att med egna ögon konstatera skadan.
    Det var ingen rolig syn må jag säga. Glaset ser ut som om man tagit en hammare och gett den tre kraftiga smällar 😮
    Äventyret fortsätter. Telia har ingen aning om hur dom skall hantera detta.

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@thunderace 73765 wrote:

Besökte min stackars telefon på Teliabutiken i Lördags för att med egna ögon konstatera skadan.
    Det var ingen rolig syn må jag säga. Glaset ser ut som om man tagit en hammare och gett den tre kraftiga smällar 😮
    Äventyret fortsätter. Telia har ingen aning om hur dom skall hantera detta.

försök få killen i butiken som tog i mot telefonen att skriva på papper att han inte tog imot telefonen “sönderslagen” och be han om en stämpel och en underskrift. sen tar du papperet till högre makter på TELIA , har du tur då så hjälper dom dig, eller så kan du ju alltid gå till en advokat med det intyget bör du inte kunna förlora 🙂

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Solklart fall. Du har papper på att du lämnat in en telefon pga att den var ljussvag, inte tog laddning och inte hittades av iTunes och fått tillbaka en demolerad enhet. Telia kommer att ge dig en ny utbytesenhet – alla gånger.

Annars ARN

mrsmart
    Member
    Post count: 287

om det är en 3gs med 16 eller 32 gb kan du ju alltid hoppas att de enbart har 8 gb i lager så kanske du får en 4:a 🙂

Men detta fall är det inget att snacka om, Telia och dess underleverantörer har sabbat din telefon till den grad att du bör få en ny.

thunderace
    Member

Vill bara informera att mitt problem nu verkar bli löst.
    Verkstaden (Anovo) har tagit på sig detta och ger mig en utbytestelefon utan kostnad.

SomethinG
    Member

@thunderace 76511 wrote:

Vill bara informera att mitt problem nu verkar bli löst.
    Verkstaden (Anovo) har tagit på sig detta och ger mig en utbytestelefon utan kostnad.

skönt att det löste sig fast det tog så lång tid.
    hoppas det är version 4.0.1 på den och inte 4.0.2
    så du kan jailbrake 😀

thunderace
    Member
    something;76546 wrote:
    skönt att det löste sig fast det tog så lång tid.
    Hoppas det är version 4.0.1 på den och inte 4.0.2
    så du kan jailbrake :d

4.0.1:d

SomethinG
    Member

Problemet blev löst för denna kille och han har fått en ny telefon så

******LÅS TRÅD******

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.