Vad har hänt med skärmljuset???

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Vad har hänt med skärmljuset???

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

Hej alla,

Något har hänt med min iPhone 3GS. Idag när jag satte på den så finns det nästan ingen bakgrundsljus, skärmen är jättemörk och man ser nästan inte menyerna! Jag har provat att stänga av den flera gånger men det hjälper inte… har också dubbelkollat att ljusstyrkan är ok under inställningar. Någon som varit med om samma problem? Jag fattar inte vad som har hänt… hoppas verkligen det går att fixa och att det ingår i garantin…

Tacksam för era svar!

MVH
    Erika

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Är den jailbreakad eller planerar du att jailbreaka den? Om inte så brukar en återställning fixa alla buggar. Om inte återställningen kan lösa problemet då är det fel på själva hårdvaran och då ska din garanti lösa problemet åt dig.

erikalevahn
    Member

@ponyboy 58306 wrote:

Är den jailbreakad eller planerar du att jailbreaka den? Om inte så brukar en återställning fixa alla buggar. Om inte återställningen kan lösa problemet då är det fel på själva hårdvaran och då ska din garanti lösa problemet åt dig.

Hej o tack för ditt svar,

Den är inte jailbreaked… förstår inte riktigt vad det betyder om jag ska vara ärlig… Återställning tar bort all data från den eller? Har felanmält till Apple, jag ska tydligen få hem nåt slags do-it-yourself reparationskit, fattar ingenting.. ska jag laga den själv? hmmm…

:confused:

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Du kan säkerhetskopiera alla dina kontakter, sms och inställningar i itunes innan du återställer och efteråt kan du lägga in dem igen. Högerklicka på din iphone ikon i itunes och välj Säkerhetskopiera. Efter återställningen testa den och se om den funkar korrekt innan du backar upp från din säkerhetskopia för att se om det är din iphone eller inställningarna i din kopia som det är fel på.

Jailbreak och annat kan du läsa om i iPhone FAQ

Är väldigt nyfiken på “do-it-yourself reperationskitet” du nämnde för att jag har aldrig hört talas om den. Förstår inte vad det kan vara eller vad Apple kräver att du ska behöva göra för att reperera detta. Förklarade de nånting om det?

erikalevahn
    Member

Har testat att återställa den, men det hjälpte inte…
    Nej det står inte så mycket mer egentligen än att de ska skicka nånting tillsammans med anvisningar… fattar inte riktigt hur det ska gå till, men jag ska ringa till supporten imorgon, är ju inte öppet idag… Det verkar faktiskt som om skärmen blir mörkare och mörkare, men jag vet inte om jag inbillar mig… 🙁

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Jag tror de skickar en RMA-påse för retur till Anovo, för inte är det skruvmejsel och tång inte 😉

erikalevahn
    Member

Hej,

I lördags lämnade jag in min iPhone på en Telia-butik, de har nu skickat den vidare till Anovo i Kristinehamn. De har i sin tur skickat den till Anovo i Västerås (Varför?!) Det är senaste statusen…

Nu har jag läst massa negativt om Anovo och nu är ju supernervös att d ska säga att den är fuktskadad eller nåt och att det inte kommer gå på garantin och att de inte kommer fixa den…

Felet på den är att skärmljuset är jättemörkt så att man knappt ser menyerna i dagsljus, och inte alls i lite mörker… Allt annat fungerar som vanligt! Har bara haft den i drygt 3 månader.
    Någon som har erfarenhet av att lämna in på Anovo? Eller nån som tror de vet vad det kan vara för fel på telefonen…? Eller har nåt annat tips till mig?

MVH
    Erika

Inlägg flyttat /Freebo

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@erikalevahn 59298 wrote:

Hej,

I lördags lämnade jag in min iPhone på en Telia-butik, de har nu skickat den vidare till Anovo i Kristinehamn. De har i sin tur skickat den till Anovo i Västerås (Varför?!) Det är senaste statusen…

Nu har jag läst massa negativt om Anovo och nu är ju supernervös att d ska säga att den är fuktskadad eller nåt och att det inte kommer gå på garantin och att de inte kommer fixa den…

Felet på den är att skärmljuset är jättemörkt så att man knappt ser menyerna i dagsljus, och inte alls i lite mörker… Allt annat fungerar som vanligt! Har bara haft den i drygt 3 månader.
    Någon som har erfarenhet av att lämna in på Anovo? Eller nån som tror de vet vad det kan vara för fel på telefonen…? Eller har nåt annat tips till mig?

MVH
    Erika

Inlägg flyttat /Freebo

Min polare hade samma sak. Hans skärmljus pajjade efter att han hade satt på ett skydd för skärmen. Han använde vatten 😛

Tror att hans gick på garantin men de är lite sådär med de.. De kollar bara om pappret är rött om det är det så är den fuktskadad även om det krävs typ inget för att få pappret att slå om.. Anovo är lame som satan kan jag säga dig.. GL HF!

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.