Vad kan man göra med ett sitt udid?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Vad kan man göra med ett sitt udid?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • torgren
    Member
    Post count: 69

    Hej jo en kille ville låsa upp min iphone på marknaden och han ville endast ha mitt udid och ville att jag skulle synka i hans dator för att han skulle få fram det men min kompis sa nej och vi stack, Så jag frågade han: varför sa du nej – Så så han för att han kan ta allt du äger han äger din iphone om du ger ut ditt udid. Min kompis sa okså att han kan spärra min iphone och kan komma in på min facebook app eftersom jag har en på min iphone och att han har mitt udid som är kopplad till min facebook app. Är det sant? Och vad är det mer han kan göra om han har mitt udid? Ringer han me mitt sim okså eller? kanske tar mina pengar?

    iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

    Om nån syncar din telefon mot sin dator så har de din säkerhetskopia.
    Om de sedan syncar denna säkerhetskopia mot en annan iphone så har de tillgång till dina bilder, SMS mm.
    Hur vida användarinställningar för t.ex. facebook appen sparas i säkerhetskopian vet jag inte, men det kan vara så.
    Jag vet att mail syncas till teleofonen, dock inte lösenordet. så att man kan inte hämta nya mail

    torgren
    Member
    Post count: 69

    @iPhoneReservdelar.se 85894 wrote:

    Om nån syncar din telefon mot sin dator så har de din säkerhetskopia.
    Om de sedan syncar denna säkerhetskopia mot en annan iphone så har de tillgång till dina bilder, SMS mm.
    Hur vida användarinställningar för t.ex. facebook appen sparas i säkerhetskopian vet jag inte, men det kan vara så.
    Jag vet att mail syncas till teleofonen, dock inte lösenordet. så att man kan inte hämta nya mail

    Så det är så de är. Hur spärrar man sin iphonen med udid vilken hemsida?

    ssnd
    Member
    Post count: 194

    @iPhoneReservdelar.se 85894 wrote:

    Om nån syncar din telefon mot sin dator så har de din säkerhetskopia.
    Om de sedan syncar denna säkerhetskopia mot en annan iphone så har de tillgång till dina bilder, SMS mm.
    Hur vida användarinställningar för t.ex. facebook appen sparas i säkerhetskopian vet jag inte, men det kan vara så.
    Jag vet att mail syncas till teleofonen, dock inte lösenordet. så att man kan inte hämta nya mail

    Jepp, inloggning till facebook sparas.
    Då jag återställt luren HELT nån gång och sen läst in säkerhetkopian
    så är det bara tuta och köra på facebook utan att logga in.

    ssnd
    Member
    Post count: 194

    @torgren 85896 wrote:

    Så det är så de är. Hur spärrar man sin iphonen med udid vilken hemsida?

    UDID kan du nog inte spärra och om din säkerhetskopia är på vift så är dina sms, kontakter, sparade appdata osv också på vift.

    Ditt simkort kan nog ingen ringa eller sms-a med tror jag, men kolla med operatören för att vara säker.

    Här kan du läsa lite mer om UDID:
    Vad är det som gör din iPhone unik? (Övrigt) | iPhonepyssel

    torgren
    Member
    Post count: 69

    @ssnd 85899 wrote:

    UDID kan du nog inte spärra och om din säkerhetskopia är på vift så är dina sms, kontakter, sparade appdata osv också på vift.

    Ditt simkort kan nog ingen ringa eller sms-a med tror jag, men kolla med operatören för att vara säker.

    Här kan du läsa lite mer om UDID:
    Vad är det som gör din iPhone unik? (Övrigt) | iPhonepyssel

    Ja det ska jag göra tack för din information!

    ssnd
    Member
    Post count: 194

    Det e lugnt 🙂

    Google is our friend 😀

    torgren
    Member
    Post count: 69

    @ssnd 85903 wrote:

    Det e lugnt 🙂

    Google is our friend 😀

    ja haha men är man dålig på engelska så

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.