vågar man köpa från TRE?!!?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone vågar man köpa från TRE?!!?

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 71

Funderar på att köpa en från tre med kontantkort och begära upplåsning med en gång ( torska tre,s support och garanti )

kmr jag kunna använda tro tele2 sim-kort?
    Vågar man köpa nu med tanken på att Apple har ( även om det för hoppningsvis bara tillfälligt ) täpt till så att det inte att jailbreak.a den ngn mer?

Apple stoppar jailbreak

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

meningen med upplåsning är just att man ska kunna använda andra operatörer, så rent logiskt borde du kunna använda tele2 simkort eller vad du nu hade tänkt stoppa in.

sedan det med jb, vet inte vad jag ska svara där, vet inte hur eller om dom uppdaterar iphones som är på lager eller bara dom som rullar av bandet nu. fast vet inte heller om det finns några på lager heller så ^^

bad_baboon
    Member

jag hoppas att det är en “total” upplåsning, om man nu kan kalla det, och inte en sådan där man låser upp luren så att man kan använda den med godkända operatörer ( telia, telenor)

det där med JB,, blir lite fundersam. Om det senaste FW 3.1.2 går att JB så borde rimligtvis uppdateringar från apple släppas i en ny FW version. någon sådan har jag inte läst om..

de ska ha på lager enligt 3butikerna.. har inte bestämt mig dock för ifall det ska bli en 16/32..

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

De senaste 3Gs mobilerna som kommer ut från apple går inte att jailbreaka, osäkert om det nånsin kommer att gå. Men om du ändå ska låsa upp den och förlora 3s support så kan du lika gärna köpa från blocket upplåst från Italien eller köpa en begagnad från Sverige som är redan upplåst. Då vet du iaf att kan du jailbreaka den. Det går inte att se på paketet när den har kommit ut från fabriken men ifall du vill köpa från 3 fråga först hur länge de har haft den i lager, är det mer än en vecka så är den jailbreakbar.

DTS
    Member
    Post count: 169

Om operatören låser upp den så är den ju totalt 100% upplåst

bad_baboon
    Member

Mycket bra poäng….

men även om 3 inte längre har garanti på produkten så kan Apple inte svära sig fri från den. Med detta i tanken är det då inte bättre att köpa den hos 3 i sverige och då kan jag lämna in den på apple store, istället för att köpa en upplåst från italien och då blir tvungen att skicka den dit för eventuella garanti åtgärder??

tål att fundera på..

DTS
    Member
    Post count: 169

@bad_baboon 45004 wrote:

Mycket bra poäng….

men även om 3 inte längre har garanti på produkten så kan Apple inte svära sig fri från den. Med detta i tanken är det då inte bättre att köpa den hos 3 i sverige och då kan jag lämna in den på apple store, istället för att köpa en upplåst från italien och då blir tvungen att skicka den dit för eventuella garanti åtgärder??

tål att fundera på..

När du låser upp den hos 3 så får du ingen garanti hos dom precis som du säger, men INTE heller från apple. Den tappar alltså ALL garanti när man låser upp den även hos “riktiga operatören”.

dvs, låser du upp den får du ingen garanti – tyvärr =/

jouh
    Member
    Post count: 69

@dts 45005 wrote:

När du låser upp den hos 3 så får du ingen garanti hos dom precis som du säger, men INTE heller från apple. Den tappar alltså ALL garanti när man låser upp den även hos “riktiga operatören”.

Stämmer det verkligen? Det har jag svårt att tänka mig!

The_net
    Member
    Post count: 43

@dts 45005 wrote:

Fel fel fel… Garantin försvinner inte. Däremot supporten på tres tjänster.

ZiLi
    Member
    Post count: 216

Om du tittar på tråden på 99.se(titta på ceels kommentar längre ner på sidan) om detta så kan du se att en person lyckat lämna in sin upplåste iPhone 3GS på grund av att hörluringången inte fungerade och han ska få den utbytt. Det enda tre sa är att han måste betala för upplåsningen igen.

THHV
    Member
    Post count: 1

Jag köpte en telefon från 3, låste upp den och använder tele2. Garantin är kvar, men ingen suport. Nemas problemas alls.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.